Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Jeg leverer alltid barnet i bhg om morgenen, hvis mannen henter om ettermiddagen og det er tomt for bleier kan du banne på at jeg må dra hjem etter å ha levert ungen om morgenen og hente bleier, for det "glemmer han å si" til meg...... Så jeg ser det ikke før jeg kommer dit om morgenen. Det skjer gang på gang på gang. Heldigvis hadde jeg ikke hastverk akkurat idag, men det er så irriterende fler som opplever det? Anonymous poster hash: 7b653...299
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 O yes. Vi damer er bygget sånn at vi tenker praktisk. Hva mer kan jeg gjøre/ta med/levere mens jeg er her? Et eksempel: mannen får oftest kveldstur med hunden. Jeg pleier å sette søppelposen i gangen, slik at han kan ta den med ut når han likevel skal gå fordi søppeldunkene. Så en kveld la jeg merke til at han FØRST gikk ut med søppelet, så kom han inn og tok med hunden. Jeg spurte hvorfor han ikke bare kastet søppelet på lufteturen? Nei, det hadde han ikke tenkt på, så da hadde han ikke noe svar. Fremdeles den dag i dag, har han samme tungvindte rutine. Men han får holde på. Anonymous poster hash: 8ecc5...1b9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 For en merkelig ordning. Her leverer vi en pakke bleier i barnehagen og når det er bare 4-6 bleier igjen setter de en gul lapp på matboksen så vi ser at det trengs mer bleier. Skulle vi likevel glemme å ta med en ny pakke neste dag har de nok bleier til å komme seg gjennom den dagen også. Anonymous poster hash: 2138b...1b8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 O yes. Vi damer er bygget sånn at vi tenker praktisk. Hva mer kan jeg gjøre/ta med/levere mens jeg er her? Et eksempel: mannen får oftest kveldstur med hunden. Jeg pleier å sette søppelposen i gangen, slik at han kan ta den med ut når han likevel skal gå fordi søppeldunkene. Så en kveld la jeg merke til at han FØRST gikk ut med søppelet, så kom han inn og tok med hunden. Jeg spurte hvorfor han ikke bare kastet søppelet på lufteturen? Nei, det hadde han ikke tenkt på, så da hadde han ikke noe svar. Fremdeles den dag i dag, har han samme tungvindte rutine. Men han får holde på.Anonymous poster hash: 8ecc5...1b9 Den kjenner jeg meg igjen i... Han gjør sånn her og, det er greit, men ikke klag på at du er sliten etterpå Anonymous poster hash: 7b653...299
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Her kommer sms fra bhg når det er nesten slutt på bleiene. Den kommer alltid til meg da og ikke mannen 😉 Men min hadde nok husket å si fra til meg om han fikk beskjeden. Anonymous poster hash: 6cb86...558
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Her kommer sms fra bhg når det er nesten slutt på bleiene. Den kommer alltid til meg da og ikke mannen Men min hadde nok husket å si fra til meg om han fikk beskjeden. Anonymous poster hash: 6cb86...558 Det var smart!! Anonymous poster hash: 7b653...299
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Alltid ha en pakke bleier i bilen, så er det problemet løst. Anonymous poster hash: 88d88...ad8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Vår barnehage bruker mykid systemene så vi får sms om alt. Vi kan også logge inn der og se ukeplan, legge inn ferie, sykdom etc. Veldig greit med digital barnehage. Anonymous poster hash: e456d...2c3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Her får vi beskjed på melding når det er tomt, samt at bleiepakken blir lagt i hylla hennes (de har 4-5 bleier igjen, men de blir lagt i skuffen på badet med hennes navn på). Men menn er sånn ja, kan det virke som! Min er i hvert fall sånn. Jeg fødte andremann rundt barnehageslutt, så da var det mannen som leverte og hentet i barnehagen... Jeg sa til han siste dagen at han måtte huske å plukke med seg tingene hennes... Joda, han kom hjem med regnsettet. Det var jo bare det som hang på knaggen, måtte jeg skjønne, og det som lå i hylla kunne vel bare ligge der... Hadde vært veldig greit å få det med hjem, så jeg kunne byttet ut det som evnt ikke passet (hun har vokst enormt i sommer), og gjøre klar til høstsesongen, fremfor sommer... (Ja, det er blitt temmelig høsttemp her jeg bor). Støvlene ble også igjen i barnehagen, så de måtte vi kjøpe nye. Anonymous poster hash: 3deba...447
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Alltid ha en pakke bleier i bilen, så er det problemet løst. Anonymous poster hash: 88d88...ad8 Hæ? Hvilken bil? Anonymous poster hash: 7b653...299
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Her får vi beskjed på melding når det er tomt, samt at bleiepakken blir lagt i hylla hennes (de har 4-5 bleier igjen, men de blir lagt i skuffen på badet med hennes navn på). Men menn er sånn ja, kan det virke som! Min er i hvert fall sånn. Jeg fødte andremann rundt barnehageslutt, så da var det mannen som leverte og hentet i barnehagen... Jeg sa til han siste dagen at han måtte huske å plukke med seg tingene hennes... Joda, han kom hjem med regnsettet. Det var jo bare det som hang på knaggen, måtte jeg skjønne, og det som lå i hylla kunne vel bare ligge der... Hadde vært veldig greit å få det med hjem, så jeg kunne byttet ut det som evnt ikke passet (hun har vokst enormt i sommer), og gjøre klar til høstsesongen, fremfor sommer... (Ja, det er blitt temmelig høsttemp her jeg bor). Støvlene ble også igjen i barnehagen, så de måtte vi kjøpe nye. Anonymous poster hash: 3deba...447 Kjipt når de er så surrete, skulle tro de var en egen (dum) art Anonymous poster hash: 7b653...299
mamma_til_gutt Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Vi får også sms, og de sier alltid i fra litt før det er helt tomt. Og skulle han være uten en dag, lånet de fra noen andre som de tar tilbake når bleiene kommer.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Alltid ha en pakke bleier i bilen, så er det problemet løst. Anonymous poster hash: 88d88...ad8 Hæ? Hvilken bil? Anonymous poster hash: 7b653...299 Sikkert den som ble parkert i feil garasje. Nå må du følge med! Anonymous poster hash: e30e8...db9
Guttaboys Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Jada, det opplevde jeg flere ganger! Jeg spurte ham automatisk hver dag om det hang noen beskjeder på tavla, om de trengte flere bleier, om det var vått tøy o.l. Da ble det bedre:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Jeg bruker også å ha en pakke bleier og våtservietter i bilen. Men har man ikke bil kan man jo ha en reservepose med 5 bleier i vogna man bruker på vei til bhg? Så har de til den dagen i hvertfall? Her sier de også fra når det er noen få bleier igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 Skjer sånt her og hele tiden. Han glemmer å videreformidle alle slags beskjeder, informere at vi er invitert i bursdag, glemmer å dra innom å handle på vei hjem hvis jeg har spurt om det. Veldig frustrerende til tider... Anonymous poster hash: c15b8...cd3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Jeg passer på å være innom bhg minst annenhver dag, da rekker jeg å se at de trenger nye bleier før det er helt tomt siden de legger den tomme bleiepakken i hylla i god tid. Så når mannen henter sier jeg bare at han må sjekke om det er noe skittentøy, siden det er lettere for han å huske bare en ting og det er det som er mest prekært (så jeg får sendt med rent tøy neste dag). Anonymous poster hash: cd006...f80
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Men trenger dette egentlig å være et problem? Si det er 30 bleier i pakka, barnet er der i 5 dager pr uke og barnet bruker 2-3 bleier pr dag. Når det har gått 3 uker så sjekker du hvor mange bleier som er igjen.. Jeg har gjort dette med alle mine 4 barn og kun 1 gang har vi gått tom for bleier. Far hadde ungene fra ons-man og ungen gikk tom for bleier på fredagen. Men faren nektet å kjøpe en ny pakke for "jeg betaler barnebidrag så dette må DU dekke".. Oh yeah.. Men bortsett fra det så har det funket bra Anonymous poster hash: d25b0...ef9
TPK Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Hos oss henger de en lapp på plassen hans, som mannen tar med hjem. Hvis han glemmer det har de jo ekstra lånebleier i bhg, har aldri kjørt hjem for å hente! Men mannen har nok aldri fylt på bleier på eget initiativ, det er alltid jeg som setter frem pakka :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå