Gå til innhold

Velge 80 eller 100% i perm? Mor tjener mest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres råd??

Anonymous poster hash: f8c80...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man regner på det får man mer utbetalt ved 100% enn 80%, så det lønner seg faktisk å ta 100% og heller spare opp litt penger og så ta noen ekstra uker ubetalt permisjon.

Anonymous poster hash: 9dfbb...072

Skrevet

Her tapte jeg bare 3000 kr på å velge 80% da jeg får maks G, mens mannen tjener mindre og taper ca 12.000. Men når han skal i perm er jo jeg tilbake i jobb og tjener mye igjen, så jeg har tenkt sånn at jeg bare "dekker opp" hans tap.

Sist tok jeg 100% og to måneder ulønna, det ble dyrere for meg da jeg da måtte ta 40-50.000 fra sparekontoen for å være hjemme. Hadde ikke spart i permisjonen.

Sikkert ikke mest lønnsomt å velge 80%, men for meg føles det mest riktig nå, pluss deilig med lengre permisjon :)

Anonymous poster hash: 81378...44f

Skrevet

100%, så får heller far ta litt ubet perm på slutten

Anonymous poster hash: f0dcb...b44

Skrevet

Her tapte jeg bare 3000 kr på å velge 80% da jeg får maks G, mens mannen tjener mindre og taper ca 12.000. Men når han skal i perm er jo jeg tilbake i jobb og tjener mye igjen, så jeg har tenkt sånn at jeg bare "dekker opp" hans tap.

Sist tok jeg 100% og to måneder ulønna, det ble dyrere for meg da jeg da måtte ta 40-50.000 fra sparekontoen for å være hjemme. Hadde ikke spart i permisjonen.

Sikkert ikke mest lønnsomt å velge 80%, men for meg føles det mest riktig nå, pluss deilig med lengre permisjon :)

Anonymous poster hash: 81378...44f

Da ble det jo ikke dyrere for deg?! Du valgte å bruke pengene, i stedet for å spare dem. Å ta 80% lønn er jo bare å be om tvangssparing fra NAV.... At du bruker penger, og derfor må ta fra sparekonto, betyr ikke at det er dyrt, og er helt håpløst å skrive i en slik tråd.

Anonymous poster hash: 3838f...d18

Skrevet

En får vel mer utbetalt totalt med å velge 100% lønn, men det dekker ikke opp for risikoen det er ved å ta ulønnet permisjon (tap av rettigheter).

Anonymous poster hash: dadb8...920

Skrevet

Har valgt 80% og håper det går bra :P hadde mest sannsynlig ikke greid å legge av penger til ulønnet perm, så valgte det slik denne gangen.

Skrevet

Husk å legge til at du får kontantstøtten da, og du slipper barnehage så tidlig, så den kostnaden må trekkes fra.

Anonymous poster hash: c1e40...0d6

Skrevet

Husk at du mister noen rettigheter ift sykdom hvis du tar ulønnet perm.. altså hvis du skulle bli syk når du skal starte opp arbeidet igjen.

Skrevet

Husk å legge til at du får kontantstøtten da, og du slipper barnehage så tidlig, så den kostnaden må trekkes fra.

Den er etter fylt 1 år. Permisjonen tar slutt et par måneder før det... 

Anonymous poster hash: 35923...20d

Skrevet

Den er etter fylt 1 år. Permisjonen tar slutt et par måneder før det... 

Anonymous poster hash: 35923...20d

Jepp. Jeg gikk i ulønnet permisjon i mange månder før vi fikk noen kontantstøtte. 

Vi valgte for øvrig 100 % og så tok jeg ut ulønnet permisjon frem til nå. 

Anonymous poster hash: cc397...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...