Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 70202...783
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Hurtigklage mener jeg skal avgjøres innen tre uker. Men da måtte vel klagen være levert innen skoleslutt. Jeg skrev en begrunnelse for gitt standpunkt siste skoledag, vet ikke om eleven eller jeg fikk medhold. Anonymous poster hash: fd896...d2e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Hurtigklage mener jeg skal avgjøres innen tre uker. Men da måtte vel klagen være levert innen skoleslutt. Jeg skrev en begrunnelse for gitt standpunkt siste skoledag, vet ikke om eleven eller jeg fikk medhold. Anonymous poster hash: fd896...d2e Takk for svar. Dette gjelder en VG1 elev. Anonymous poster hash: 70202...783
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 70202...783 Er det deg med engelskkarakteren igjen? Tviler på at dere får medhold, det var jo tydelig i ditt forrige innlegg at verken du eller eleven visste hva en avsluttende karakter baseres på. Anonymous poster hash: b554d...db0
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Om du skrev en klage uten å be om begrunnelse for karakteren kan du regne med at den blir avslått. Da har du ikke noe å basere klagen på.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Ok takk for svar. Da avventer vi fram til skolestart. Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 70202...783 Er det deg med engelskkarakteren igjen? Tviler på at dere får medhold, det var jo tydelig i ditt forrige innlegg at verken du eller eleven visste hva en avsluttende karakter baseres på. Anonymous poster hash: b554d...db0 Vel det var jeg ikke alene om å ikke vite, så det tar jeg ikke så tungt. Uansett er det ingen krise om det blir avslag for ungdommen fikk 6 på engelsk skriftlig eksamen, så h*n er strålende fornøyd. Anonymous poster hash: 70202...783
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Ok takk for svar. Da avventer vi fram til skolestart. Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 70202...783 Er det deg med engelskkarakteren igjen? Tviler på at dere får medhold, det var jo tydelig i ditt forrige innlegg at verken du eller eleven visste hva en avsluttende karakter baseres på. Anonymous poster hash: b554d...db0 Vel det var jeg ikke alene om å ikke vite, så det tar jeg ikke så tungt. Uansett er det ingen krise om det blir avslag for ungdommen fikk 6 på engelsk skriftlig eksamen, så h*n er strålende fornøyd. Anonymous poster hash: 70202...783 Det var et rart svar. Du klager uten å vite hva den summative katakteren faktisk skal gjenspeile. Det betyr jo at klagen din neppe er særlig godt begrunnet. At mange andre heller ikke vet det er vel ikke akkurat noen grunn til å synes det er greit at man ikke vet det selv? Anonymous poster hash: b554d...db0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge. Anonymous poster hash: 85b16...644 Ok takk for svar. Da avventer vi fram til skolestart. Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte. Anonymous poster hash: 70202...783 Er det deg med engelskkarakteren igjen? Tviler på at dere får medhold, det var jo tydelig i ditt forrige innlegg at verken du eller eleven visste hva en avsluttende karakter baseres på. Anonymous poster hash: b554d...db0 Vel det var jeg ikke alene om å ikke vite, så det tar jeg ikke så tungt. Uansett er det ingen krise om det blir avslag for ungdommen fikk 6 på engelsk skriftlig eksamen, så h*n er strålende fornøyd. Anonymous poster hash: 70202...783 Det var et rart svar. Du klager uten å vite hva den summative katakteren faktisk skal gjenspeile. Det betyr jo at klagen din neppe er særlig godt begrunnet. At mange andre heller ikke vet det er vel ikke akkurat noen grunn til å synes det er greit at man ikke vet det selv? Anonymous poster hash: b554d...db0 Med tanke på at dette ikke er informasjon som blir gitt oss foreldre, ja vi var på foreldremøte, så er det ikke så rart at man kan gå seg vill i begrepene. Jeg er ikke lærer så det er faktisk ikke så farlig at jeg ikke kjenner disse begrepene utførlig. Så lenge dere lærere er enige i hva begrepet innebærer, så er jeg fornøyd. Klagen er skrevet og anbefalt sendt av en rektor, så jeg tror den skal holde vann. Men gjør den ikke det, så er det ingen krise. Anonymous poster hash: 70202...783
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge.Anonymous poster hash: 85b16...644 Hvis det er en vg1elev får du nok ikke svar før etter skolestart. Saksgangen er slik at fylkesmannen skal avgjøre om klagen tas til følge - om den gjør det skal rektor avgjøre om karakteren endres. Det er vanlig å diskutere det med faglærer. Veldig sjelden den blir endret, selv om klagen blir tatt til følge.Anonymous poster hash: 85b16...644 Ok takk for svar. Da avventer vi fram til skolestart. Er det noen lærere her som vet hva som er normal svarfrist for klage på standpunkt VGS? Ungdommen min har klaget på en standpunktkarakter, men har ikke hørt noe som helst og lurer nå på om brevet kan ha kommet bort på en eller annen måte.Anonymous poster hash: 70202...783 Er det deg med engelskkarakteren igjen? Tviler på at dere får medhold, det var jo tydelig i ditt forrige innlegg at verken du eller eleven visste hva en avsluttende karakter baseres på.Anonymous poster hash: b554d...db0 Vel det var jeg ikke alene om å ikke vite, så det tar jeg ikke så tungt. ;)Uansett er det ingen krise om det blir avslag for ungdommen fikk 6 på engelsk skriftlig eksamen, så h*n er strålende fornøyd. Anonymous poster hash: 70202...783 Det var et rart svar. Du klager uten å vite hva den summative katakteren faktisk skal gjenspeile. Det betyr jo at klagen din neppe er særlig godt begrunnet. At mange andre heller ikke vet det er vel ikke akkurat noen grunn til å synes det er greit at man ikke vet det selv?Anonymous poster hash: b554d...db0 Med tanke på at dette ikke er informasjon som blir gitt oss foreldre, ja vi var på foreldremøte, så er det ikke så rart at man kan gå seg vill i begrepene. Jeg er ikke lærer så det er faktisk ikke så farlig at jeg ikke kjenner disse begrepene utførlig. Så lenge dere lærere er enige i hva begrepet innebærer, så er jeg fornøyd. Klagen er skrevet og anbefalt sendt av en rektor, så jeg tror den skal holde vann. Men gjør den ikke det, så er det ingen krise. Anonymous poster hash: 70202...783 Informasjon om vurderingskriteriene i vgs legges som regel ut på skolens læringsportal, på en side der eleven er deltaker (kan gå inn og lese) - og hvis ditt barn er under 18 skal du ha fått ditt eget passord til portalen, og kan lese eksakt de samme sidene der som barnet ditt kan. Anonymous poster hash: cc541...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå