Gå til innhold

Hvilken saft er sunnest for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv ønsker jeg å drikke sukkerfri, men søtstoffer er jo ikke bra.

Anonymous poster hash: b0ed1...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saft er ikke sunt for barn. Vi drikker vann. På lørdag drikker vi vanlig saft med sukker til middag. Ellers så er det vann vi drikker. Har mer tro på å begrense enn å lure seg selv med sukkerfrie produkter.

Anonymous poster hash: 5431f...936

Skrevet

Fun light og lignende.

Det finnes ingen påviste skadevirkninger overhodet av aspartam og tilsvarende. Det finnes rikelig påviste skadevirkninger av sukker.

Anonymous poster hash: b5ecd...7e7
Skrevet

Enig at det ikke skal drikkes mye saft. Men har blitt noe ekstra saft nå på sommeren og da med sukker.

Skrevet

VANN !!!!!!!

Anonymous poster hash: 11ab9...775

Skrevet

Vann som tørstedrikk, men helt greit med saft til kos. Vi drikker husholdningssaft med mindre sukker.

Anonymous poster hash: ae770...c09

Skrevet

solbær saft

Anonymous poster hash: 8dc3a...f4d
Skrevet

Bombe at alle omtrent sier vann. Ikke vær så prektige! Ungene dauer ikke av saft innimellom!

Anonymous poster hash: 30073...aaa

Skrevet

Soøbær eller blåbær når det en sjelden gang drikkes saft. Med sukker. De får ikke kunstig søtning.

Skrevet

Om vi ikke har hjemmelagd saft drikkes det stort sett husholdningssaft. Koker vi selv så smaker jeg til slik at det ikke blir for mye sukker.

Fun saft ol. får de ikke. Jeg blir kjempe dårlig av slike søtstoffer. Magen slår seg vrang, oppkast, hodepine og feber.

Anonymous poster hash: ba306...6cc

Skrevet

Bombe at alle omtrent sier vann. Ikke vær så prektige! Ungene dauer ikke av saft innimellom!

Nei, de dauer ikke av det, men hvorfor skal de få det?

Det går ikke på å være prektig, men jeg forstår ikke hvorfor de skal drikke det?

Anonymous poster hash: 2e254...bde

Skrevet

Dauer ikke av vann heller....

Skrevet

Omg

Jeg drakk saft til frokost hver dag hele oppveksten, og det gikk kjempefint.

Solbærsaft og blåbærsaft inneholder masse C-vitamin. Ja det er sukker i saft men alt med måte

Anonymous poster hash: 122d0...3ec

Skrevet

Søtstoffer er forøvrig klarert som ufarlig etter utrolig mye forskning

Skrevet

Solbærsaft og blåbærsaft inneholder masse næringsstoffer som er bra for både voksne og barn. De kan godt inngå i et godt kosthold.

Anonymous poster hash: 972ba...053

Skrevet

Bombe at alle omtrent sier vann. Ikke vær så prektige! Ungene dauer ikke av saft innimellom!Anonymous poster hash: 30073...aaa

Dauer ikke av vann heller....

Hvis det er det som er kriteriet overlever du veldig mye lengre på bare blåbærsaft enn på bare vann.

Anonymous poster hash: 972ba...053

Skrevet

Lurer på hvorfor jeg blir syk hvis jeg drikker eller spiser noe med kunstig sukker i. Migrene, diare og muskelsmerter.

Anonymous poster hash: fbed6...68b

Skrevet

Gir solbærsaft, men flaska blir for gammal før ho blir tom. Ikkje fordi vi er så prektige, men fordi vi er for opptekne med å synde med kosthaldet på andre felt.

Smoothie f eks. Både fersk og fryst i isformer.

Skrevet

Lurer på hvorfor jeg blir syk hvis jeg drikker eller spiser noe med kunstig sukker i. Migrene, diare og muskelsmerter.

Anonymous poster hash: fbed6...68b

Lurer på hvorfor jeg ikke blir det...

Anonymous poster hash: 8fb0b...b2f

Skrevet

Jeg blander solbærsirup med hjemmelaget ripssaft. Frisk og fin smak, med redusert sukkermengde ;) Kjempegodt!

Anonymous poster hash: e6262...885
Skrevet

Jeg blander solbærsirup med hjemmelaget ripssaft. Frisk og fin smak, med redusert sukkermengde ;) Kjempegodt!

Ripssafta er forresten bare rips i. Ikke noe annet.

Skrevet

Tja, har du link? Jeg har lest det motsatte

Skrevet

Spørsmålet var vel ikke hva er sunnest av vann og saft?? Allerede første svar gikk i bim-"fella" 😉 Regner med HI regnet med det... Når det er sagt så drikker vi av og til vann og av og til saft her i huset. Tre sunne, spreke og friske barn her - feilfrie tenner har de også! Saft med søtningsmidler får de også, men liker solbærsirup og husholdningssaft best. Variasjon er greit! Til dere som bare (om det virkelig stemmer, da....) gir barna vann; dere drikker vel ikke vin, øl, brus eller andre ting som smaker godt noen gang selv heller da? Strengt tatt klarer vi oss vel med bare vann....?

Anonymous poster hash: 061d6...e55

Skrevet

Takk, helt riktig. Spørsmålet var ikke saft eller vann?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...