Gå til innhold

Koloskopi under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjennomført koloskopi mens de var gravid? Er det da mulig å få smertestillende eller beroligende? har nettopp funnet ut at jeg er gravid og har time til koloskopi om en uke.. :/ Prøvde å ringe legen, men telefonen var stengt.

Anonymous poster hash: 4d134...7e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte igjennom det da jeg var ca 23 uker på vei (og tre dager etter keisersnitt). Kunne ikke få verken smertestillende eller beroligende. Det gikk bra likevel, men var mye mer ubehaglig rett etter keisersnittet, for da blødde jeg så mye og hadde så vondt overalt i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: e3679...142

Skrevet

Tusen takk for svar. Håpte på at jeg kunne få beroligende, for har hørt så mye skummelt om undersøkelsen.. Uff! Hørtes ikke kjekt ut å måtte gjennomgå noe sånt rett etter et keisersnitt!

Skrevet

Jeg hadde time til koloskopi på Bærum sykehus. Men så ble jeg gravid, og da ville de ikke gjennomføre det...

Anonymous poster hash: ebe53...5fe

Skrevet

Jeg lover deg, det går fint uten noe som helst :) De tar det rolig og er veldig forsiktige, i tillegg varer ikke undersøkelsen så lenge. Lykke til!

Anonymous poster hash: 07dc6...5fe
Skrevet

Det kan du trygt gjøre, har selv gjort det to ganger. Fikk oxynorm (morfin) og beroligende.

6 uker på vei første gang og 22 uker andre gang.

Jobber på sykehuset og det blir gjort på gravide.

Anonymous poster hash: 29acc...588

Skrevet

Hvorfor gjorde ikke Bærum det da...? (Ikke HI.)

Anonymous poster hash: ebe53...5fe

Skrevet

Min time er også utsatt til etter fødsel, i Drammen gjør de det under graviditet hvis de MÅ, men om det kan vente så venter de. De ville uansett ikke gjør det de første 14 ukene om ikke det var kritisk var svaret jeg fikk. Så jeg har utsatt til etter fødsel (kommer vel an på grunnen for undersøkelsen også da).

Anonymous poster hash: 1a8d6...91d

Skrevet

Jeg har tatt det alle gangene uten bedøvelse. De vil helst det siden man kommer seg fortere.

Du bør ringe dit du har time og høre med de. Det er ikke sikkert de gjennomfører når du er gravid.

Anonymous poster hash: f8213...992
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Er godt å høre andre sine erfaringer! Kommer desverre ikke igjennom på telefon til legen, lurer på om de kanskje har feriestengt. Skal prøve fastlegen min isteden.

Skrevet

Fikk endelig tak i spesialisten. De anbefalte ikke koloskopi til gravide, så timen ble avbestilt. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...