Gå til innhold

Hvis jeg melder meg ut av statskirka..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det med begravelse da? Holdes begravelse i kirka uansett om man ikke vil kremeres?

Bor forresten i Gjøvik, mellomstor by, men tror ikke man kan få en slags human etisk forbund-begravelse.

Anonymous poster hash: 9873f...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ha humanistisk seremoni jo. Eller man kan planlegge sin helt egen seremoni. Vi gjorde det når svigermor døde. Ble veldig fint.

Det finnes for øvrig ingen statskirke lengre.

Anonymous poster hash: 7e960...f76

Skrevet

Du blir begravet enten fra Hunn eller fra Gjøvik kapell, med mindre dine pårørende har et sterkt ønske om at du begraves fra kirken. 

Det er lokallag av Humanetisk forbund i Gjøvik, så de har med stor sikkerhet en sermonileder som kan ta seg av bisettelsen/begravelsen.

På Hunn er det livssynsnøytral innredning og man kan snu bakveggen/korset slik at det blir livsynsnøytralt.

Skrevet

Da kastes du i mount doom...

Neida, man kan ha begravelse i kirka, og legges på kirkegården, som brorparten av de andre

Anonymous poster hash: 2786c...049

Skrevet

Takk for svar!! 😊

Skrevet

Kan du vente til etter kirkevalget og gjøre en god gjerning før du slutter? Stem på de som er for vigsel av homofile i kirken. Så kan du slutte og komme på Grand Prix party når du dør.

Anonymous poster hash: fd187...063

Skrevet

Manglet et komma der, etter og i siste setningen.

Skrevet

Kan du vente til etter kirkevalget og gjøre en god gjerning før du slutter? Stem på de som er for vigsel av homofile i kirken. Så kan du slutte og komme på Grand Prix party når du dør.

Gi meg et godt tips på hva jeg skal stemme da😉 Jeg melder meg ut pga diskrimineringen av homofile, så jeg gjør gjerne en god gjerning med å stemme før jeg melder meg ut av den norske kirke👍

Skrevet

Gi meg et godt tips på hva jeg skal stemme da😉 Jeg melder meg ut pga diskrimineringen av homofile, så jeg gjør gjerne en god gjerning med å stemme før jeg melder meg ut av den norske kirke👍

Stem åpen folkekirke

Anonymous poster hash: 8af0f...535

Skrevet

Folk kan arrangere begravelser der de vil. Kirken tilbyr lokale til de som ønsker det, helt uavhengig av medlemsskap.

Man vil bli begravd på kirkegården om man ikke kremeres.

Anonymous poster hash: 73448...938
Skrevet

Man blir kasta på søppeldynga. Samma det vel, møkk er møkk, lik er lik?

Hvis man ikke tror på noe, og tror at man bare råtner og forsvinner etter døden kan man vel like gjerne ligge i søpla som andre steder. Så får den familien som er igjen velge om de vil ha en minnestund eller ikke.

Anonymous poster hash: d9e94...4c2

Skrevet

Hvis man ikke tror på noe, og tror at man bare råtner og forsvinner etter døden kan man vel like gjerne ligge i søpla som andre steder. Så får den familien som er igjen velge om de vil ha en minnestund eller ikke.

Hvorfor gidder du egentlig?? 

Anonymous poster hash: 7e960...f76

Skrevet

Greit for meg. Gjør meg ingenting å bli kasta på søppeldynga. Kanskje jeg blir fin kråke- og revemat?

Anonymous poster hash: 8207e...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...