Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Noen her som har barn som har gått på langtidsbehandling med antibiotika? Hvordan er immunforsvaret? Anonymous poster hash: e3ccc...188
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Har et barn som gikk på antibiotika i ett år. Merket ingenting på immunforsvaret. Ser ut som om vi må tilbake på langtidsbehandling snart. Anonymous poster hash: 4fe26...6fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Ingen erfaring men problemet med antibiotika er vel at man kan bli ressistent? Ikke at immunforsvaret blir dårlig? El tar jeg feil? Anonymous poster hash: 6654a...1fc
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Gikk i litt over et år på ab. Har ikke vært mer syk enn andre, men hadde litt trøblete mage til å begynne med. Anonymous poster hash: ccffc...8ab
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Ingen erfaring men problemet med antibiotika er vel at man kan bli ressistent? Ikke at immunforsvaret blir dårlig? El tar jeg feil? Anonymous poster hash: 6654a...1fc Enkeltpersoner blir ikke resistente, bakterier kan bli resistente. 😊 Vil tro det HI lurer på er om immunforsvaret blir svekket når antibiotikaen dreper bakterier som immunforsvaret under normale omstendigheter tar knekken på selv (hva som skjer når immunforsvaret får langvarig fri mao). 😊 Anonymous poster hash: b0523...ed8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Ingen erfaring men problemet med antibiotika er vel at man kan bli ressistent? Ikke at immunforsvaret blir dårlig? El tar jeg feil? Anonymous poster hash: 6654a...1fc Det er ikke personen som blir resistent, men bakteriene som kan bli det. Derfor det er viktig med riktig type antibiotika i riktig dose i passe tid, altså det avhenger av hvorfor man tar antibiotikaen Anonymous poster hash: dd7c1...8ad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Jeg har brukt det mye selv i oppveksten. Jeg er nå allergisk mot penicillin ( A preparat), har fått auto immun sykdom og immun sykdom( allergi) i voksen alder. Noe som kan skrive seg til mye bruk av antibiotika i oppveksten. (trenger ikke være eneste grunn). Anonymous poster hash: 340c6...c01
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Kan jeg spørre om hvilke sykdommer/tilstander som gjør at man må gå på antibiotika over så lang tid? Jeg har aldri hørt om det før og spør bare fordi jeg er interessert i lære mer, det er ikke for å være slem eller noe Anonymous poster hash: b463a...43e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Kan jeg spørre om hvilke sykdommer/tilstander som gjør at man må gå på antibiotika over så lang tid? Jeg har aldri hørt om det før og spør bare fordi jeg er interessert i lære mer, det er ikke for å være slem eller noe Anonymous poster hash: b463a...43e Mitt barn har kronisk urinveisinfeksjon. Derfor stod hun på en fast forebyggende dose med antibiotika for å unngå nye infeksjoner. Forsøket med å ta henne av antibiotikaen går mildt sagt dårlig, så hun må nok tilbake på forebyggende behandling. Anonymous poster hash: 4fe26...6fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Barnet har reflux til nyrene,hyppige uvi,nyrebekkenbetennelse osv. Går på forbyggende behandling med antibiotika da de tror refluxen skal gå tilbake etterhvert,hvis ikke blir det operasjon. HI Anonymous poster hash: e3ccc...188
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Barnet har reflux til nyrene,hyppige uvi,nyrebekkenbetennelse osv. Går på forbyggende behandling med antibiotika da de tror refluxen skal gå tilbake etterhvert,hvis ikke blir det operasjon. HI Anonymous poster hash: e3ccc...188 Hydronefrose? Det var det her, men ble operert til slutt. Har fått autoimmun sykdom nå. Anonymous poster hash: ccffc...8ab
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 Barnet har reflux til nyrene,hyppige uvi,nyrebekkenbetennelse osv. Går på forbyggende behandling med antibiotika da de tror refluxen skal gå tilbake etterhvert,hvis ikke blir det operasjon. HIAnonymous poster hash: e3ccc...188 Hydronefrose? Det var det her, men ble operert til slutt. Har fått autoimmun sykdom nå.Anonymous poster hash: ccffc...8ab Nei. Reflux er lukkemekanismen mellom blære og urinleder som ikke virker sånn det skal,så under tissing strømmer det urin også tilbake til nyrene og det blir fort infeksjon. HI Anonymous poster hash: e3ccc...188
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Barnet har reflux til nyrene,hyppige uvi,nyrebekkenbetennelse osv. Går på forbyggende behandling med antibiotika da de tror refluxen skal gå tilbake etterhvert,hvis ikke blir det operasjon. HIAnonymous poster hash: e3ccc...188 Hydronefrose? Det var det her, men ble operert til slutt. Har fått autoimmun sykdom nå.Anonymous poster hash: ccffc...8ab Nei. Reflux er lukkemekanismen mellom blære og urinleder som ikke virker sånn det skal,så under tissing strømmer det urin også tilbake til nyrene og det blir fort infeksjon. HI Anonymous poster hash: e3ccc...188 Ok. Hydronefrose er trang passasje mellom nyre og blære så urin kan bli ståendes i nyra og gi uvi. Anonymous poster hash: ccffc...8ab
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Barnet har reflux til nyrene,hyppige uvi,nyrebekkenbetennelse osv. Går på forbyggende behandling med antibiotika da de tror refluxen skal gå tilbake etterhvert,hvis ikke blir det operasjon. HIAnonymous poster hash: e3ccc...188 Hydronefrose? Det var det her, men ble operert til slutt. Har fått autoimmun sykdom nå.Anonymous poster hash: ccffc...8ab Nei. Reflux er lukkemekanismen mellom blære og urinleder som ikke virker sånn det skal,så under tissing strømmer det urin også tilbake til nyrene og det blir fort infeksjon. HI Anonymous poster hash: e3ccc...188 Hvordan fant de ut dette? Hilsen meg med datter med kronisk uvi. Anonymous poster hash: 4fe26...6fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Barnet hadde første uvi bare noen mnd gammel,så nyrebekkenbetennelse rett før ett år og da tok de røntgen med kontrast. Vi fikk beskjed allerede etter første uvi at de ville sjekke for reflux hvis barnet fikk uvi for 2.gang. Har dere vært på sykehuset? Anonymous poster hash: e3ccc...188
Nissefisen Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Datteren min har reflux i nyrene og har gått på antibiotika (trimetroprim) i litt over 2år. Hun fikk aldri uvi mens hun gikk på antibiotika og immunforsvaret var det ingen ting merkbar forandring. Hun er stortsett frisk 😊 Refluxen var ganske stor når hun var baby, men på 2års kontrollen var det merkbart stor forskjell og vi ble enige om å slutte med antibiotika fordi det nå var bare litt reflux på den ene siden (tidligere mye på begge sider).
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Barnet hadde første uvi bare noen mnd gammel,så nyrebekkenbetennelse rett før ett år og da tok de røntgen med kontrast. Vi fikk beskjed allerede etter første uvi at de ville sjekke for reflux hvis barnet fikk uvi for 2.gang. Har dere vært på sykehuset? Anonymous poster hash: e3ccc...188 Hun følges opp av sykehuset ja. Har tatt ultralyd flere ganger, men ikke røntgen. Hun var ikke plaget de første årene da, men så plutselig "tok det av". Er refluks noe de evt har fra de er små kanskje, og derfor utelukket for min datter? Anonymous poster hash: 4fe26...6fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Barnet hadde første uvi bare noen mnd gammel,så nyrebekkenbetennelse rett før ett år og da tok de røntgen med kontrast. Vi fikk beskjed allerede etter første uvi at de ville sjekke for reflux hvis barnet fikk uvi for 2.gang. Har dere vært på sykehuset?Anonymous poster hash: e3ccc...188 Hun følges opp av sykehuset ja. Har tatt ultralyd flere ganger, men ikke røntgen. Hun var ikke plaget de første årene da, men så plutselig "tok det av". Er refluks noe de evt har fra de er små kanskje, og derfor utelukket for min datter? Anonymous poster hash: 4fe26...6fb Det er en medfødt misdannelse. Vårt barn ble først undersøkt med ultralyd,men så ingenting der,så de ble overrasket når røntgen viste hvor mye reflux det var. Anonymous poster hash: e3ccc...188
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Barnet hadde første uvi bare noen mnd gammel,så nyrebekkenbetennelse rett før ett år og da tok de røntgen med kontrast. Vi fikk beskjed allerede etter første uvi at de ville sjekke for reflux hvis barnet fikk uvi for 2.gang. Har dere vært på sykehuset?Anonymous poster hash: e3ccc...188 Hun følges opp av sykehuset ja. Har tatt ultralyd flere ganger, men ikke røntgen. Hun var ikke plaget de første årene da, men så plutselig "tok det av". Er refluks noe de evt har fra de er små kanskje, og derfor utelukket for min datter? Anonymous poster hash: 4fe26...6fb Det er en medfødt misdannelse. Vårt barn ble først undersøkt med ultralyd,men så ingenting der,så de ble overrasket når røntgen viste hvor mye reflux det var. Anonymous poster hash: e3ccc...188 Ok, takk for svar. Da er det nok ikke det som er årsaken her. Anonymous poster hash: 4fe26...6fb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 Mitt barn gikk på antibiotika i 1 år grunnet lungesykdommen sin. Ingen bivirkninger utover at han kunne være litt smårar i magen noen ganger. Anonymous poster hash: d8873...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå