Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Jeg tenker å begynne på prevensjon når barnet har kommet - men hva bør jeg bruke? Påvirker det amming? Anonymous poster hash: 0a0a1...6db
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Hormonspiral Anonymous poster hash: 28690...d35
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Cerazette minipiller er trygg under amming. Men er en pille med lite slingringsmonn i forhold til når må tas. Spiral, både hormon og kobber, kan også brukes under amming. Jeg har brukt Cerazette og syns det har fungert greit, gått over til vanlige p-piller etter amming. Har valgt bort spiral da vi har planlagt ny graviditet etter et par år. Anonymous poster hash: dae83...b2a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Hormonspiral Anonymous poster hash: 06a34...3c2
TPK Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Spiral anbefales vel ikke om du vil ha flere barn innen et par år. Da er det minipiller som er best.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Spiral er kun anbefalt om man vil vente minst 3 år på å bli gravid igjen, er iallefall det min lege og venners leger sa. Jeg går på cerazette og blør mye, så skal absolutt bytte til p-pillene jeg gikk på før fødselen (for to år siden). Jeg begynte på de når jeg sluttet å amme (ammet i en mnd, dvs prøvde å amme, fikk ikke melk) men byttet til cerazette pga mye kraftigere mens etter fødselen. Nå blør jeg mindre men nesten hver bidige dag men verd å prøve for mange mister mensen med de og de kan man jo amme med. Anonymous poster hash: 5958d...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå