Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Har tatt MR av thorax og alt ok, men så står det:" lungene lar seg ikke tilfredstillende evaluere på MR"....ikke noe annet😝ble bildet dårlig eller? Anonymous poster hash: 3cd7c...cda
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Ja, bildene er ikke av slik kvalitet at de kan vurderes i detalj. Anonymous poster hash: eed41...6e9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Eller det er bare en kommentar fra radiologen om at hvis problemstillingen hadde noe med lungene å gjøre er ikke undersøkelsen helt ideell. Ofte sånn de slenger på, slik at henviseren vet at hvis h*n gjerne vil vite noe om lungene i etterkant så er ikke undersøkelsen egnet for det. Bildene man tar tilpasses nemlig problemstillingen, så man får ikke nødvendigvis vite "alt" av en MR Anonymous poster hash: 16b3a...ea4
Caelyn Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Skulle tro det, men rart ikke radiografen sa noe om det når du var der om bildene ikke ble bra.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Dersom bildene ikke blir bra bes ofte pas å vente til en lege har sett på dem. Mr av lungene blir som regel ikke bra. Pga pustebevegelser med mindre du blir gatet. (holde pusten flere ganger). Gode lungebilder får man på ct eller eventuelt Pet/ct om det er snakk om små lesjoner. Du blir nok henvist til ct. Anonymous poster hash: 043d7...114
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Tror neppe jeg får komme tilbake...skulle sjekke generelt hvorfor jeg har smerter. Anonymous poster hash: 3cd7c...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå