Gå til innhold

snart arbeidsledig. Har jeg krav på noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk akkurat vite at jeg ikke lenger har en jobb fra 01/10 :( Jeg skal søke på alt jeg kan, men markedet er metta! Om jeg får 66% fra NAV i dagpenger om jeg finner jobb kommer vi til å slite veldig! Vi skal si opp alle abonnement nå som ikke er nødvendig og mat har vi allerede et veldig lavt budsjett på.

Hva mer kan spares inn? Har jeg krav på noe som helst? Vi har ca. 45 000 inn i mnd. Nå. Vi driver å leter etter nytt hus også, men det må utsettes nå :(

Anonymous poster hash: 64ee0...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel opparbeidet deg rettigheter til det som før het dagpenger?

Hvis dere kommer til å slite hvis du får "bare" 66 % av nåværende inntekt, så er det noe feil i de økonomiske disposisjonene i utgangspunktet. Da lever dere for dyrt. Da ville dere heller ikke taklet at rentenivået steg med, skal vi si 5 prosentpoeng? Det bør en økonomi tåler, ellers lever man for dyrt.

Anonymous poster hash: d3a81...33d

Skrevet

Du har ikke krav på noe mer. Man må jobbe for pengene vet du! 

Anonymous poster hash: 04298...a9f
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, bare jeg er arbeidsledig akkurat nå. Søker og søker og tror nok det vil ordne seg etter hvert, men i mellomtiden blir det dagpenger. Jeg har vært arbeidsledig en kort periode tidligere, og jeg mener å huske at jeg fikk litt ekstra fordi jeg har barn, men det var ikke store summene i så fall.

Og til deg over. Jeg skulle mer enn gjerne jobbet for pengene! Å være arbeidsledig er helt forferdelig :(

Anonymous poster hash: 2b234...530
Skrevet

Du har krav på dagpenger. Vil du ha mer enn det?

Anonymous poster hash: 010ba...4f0

Skrevet

Dagpenger er 64% og man får for inntil 6G.Har du tjent over dette blir reduksjonen e da større!du har jo litt tid på deg til å søke jobber så det kan da ordne seg,lykke til😄

Anonymous poster hash: 90d29...9ff

Skrevet

Du lurer på om du har rett på MER enn dagpenger. Dagpenger er vel 66 prosent. Mener du seriøst at Nav skal utbetale tett på full lønn? Hva skulle da være motivasjonen får å komme tilbake i jobb? Som en annen allerede har påpekt; hvis du ikke tåler denne inntektsreduksjonen i en kortere periode, lever dere over evne.

Hilsen ei som selv lever på dagpenger og er meget takknemlig for at den rettigheten finnes.

Anonymous poster hash: 2f201...404

Skrevet

Dagpenger er faktisk 62,4% av fjorårsinntekten.

Anonymous poster hash: 26453...93f
Skrevet

Dagpenger er faktisk 62,4% av fjorårsinntekten. Anonymous poster hash: 26453...93f

Eller gjennomsnittet fra de siste 3 årene hvis du har hatt veldig variert inntekt.

Anonymous poster hash: e8541...c05

Skrevet

Du har krav på dagpenger, men får ikke mer enn det nei.

Bankene gir gjerne avdragsfrihet på boliglån så lenge du er ledig da og jeg mener du kan søke om å fryse evt studielån.

Anonymous poster hash: 0c801...6a2

Skrevet

Er i samme situasjon som deg. Høpløst hvor lite man får. Endte opp med 8000 i mnd. Leter febrilsk etter jobb,men går dårlig. Vi har masse huslån og sliter veldig nå. Vurderer å heller få sosialtrygd. Noen som vet om det er høyere?

Jeg tjente godt i jobben jeg hadde men grunnet at jeg begynte i jobben i mai og jobbet til august året etter fikk jeg mye lavere sum en om jeg hadde jobba fra januar av.

Anonymous poster hash: 067cf...7ab

Skrevet

Er i samme situasjon som deg. Høpløst hvor lite man får. Endte opp med 8000 i mnd. Leter febrilsk etter jobb,men går dårlig. Vi har masse huslån og sliter veldig nå. Vurderer å heller få sosialtrygd. Noen som vet om det er høyere?

Jeg tjente godt i jobben jeg hadde men grunnet at jeg begynte i jobben i mai og jobbet til august året etter fikk jeg mye lavere sum en om jeg hadde jobba fra januar av.

Du får ikke sisualstønad i stede for dagpenger, men om husstanden sammlet har veldig lav inntekt kan du få supplerende sosialstønad.

Anonymous poster hash: 9fc77...9a0

Skrevet

Og dere som kommer med spydige svar. Såklart er det vanskelig å gå fra inntekt på noen og tjue tusen til åtte. Handler ikke om at vi ikke er takknemlige til Staten. Alle kan ikke heller fryse huslånet. Kommer andre på hvilken avtale man har med banken

Skrevet

Og dere som kommer med spydige svar. Såklart er det vanskelig å gå fra inntekt på noen og tjue tusen til åtte. Handler ikke om at vi ikke er takknemlige til Staten. Alle kan ikke heller fryse huslånet. Kommer andre på hvilken avtale man har med banken

Når ble 8000,- 62,4% av noen og tyve tusen?

Anonymous poster hash: b2391...88d

Skrevet

Men uansett er det lurt på tilpasse forbruket å ikke bruke mer enn man trenger om det kommer situasjoner som arbeidsledighetm, sykemeldt etc... Jeg har selv vært der å fra å ha utbetalt nærmere 25000 var det jo et sjokk å få ca 18000 i måneden, det er jo en reduksjon på 7000 faktisk.

Anonymous poster hash: 0d02a...592
Skrevet

Det er ikke håpløst hvor lite man får. Sånne kommentarer viser at man ikke forstår mye av samfunnet. Man SKAL lete febrilsk etter ny jobb. Hvor mange hadde orka å jobbe om NAV gav dem 25.000 +++ utbetalt for å sitte hjemme?

Anonymous poster hash: 80ec8...411

Skrevet

Spydig eller realistisk? Fælt å miste jobben, men INGEN går fra over 20.000 til 8000. Mister man jobben setter man seg i kassa på rimi til man finner drømmejobben, man syter ikke over "betalt ferie fra staten" og leter i evigheter etter drømmejobben...

Anonymous poster hash: 80ec8...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...