Gå til innhold

Har jeg krav på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier og jobber 8 t hver dag. Vi skal egentlig ha 30 minutters betalt pause, men det er så mye å gjøre på avdelingen at pauser aldri blir praktisert. Vi har ikke tid til slikt. Har jeg da rett til å skriver 30 min overtid fordi jeg aldri fikk pausen min (som jeg har krav på)?

Anonymous poster hash: 32c58...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, 50%.

Anonymous poster hash: 91208...279

Skrevet

Eg vil sei nei. Sjukepleiarar som har betalt pause har dette ofte fordi ein skal vere tilgjengelige i pausen. Sjefen din skal i så fall sei ja til at dåke får overtid pga manglande pauseavvikling. Dette må han/ho godkjenne kvar vakt.

Noko anna blir planlagt overtid som er ulovlig.

Anonymous poster hash: a018e...3fa

Skrevet

Betalt pause betyr vel at man har lønn denne tiden fordi man skal være tilgjengelig?

Skrevet

Signerer de to siste her. Da jeg jobbet på sykehuset hadde jeg betalt pause nettopp for å være tilgjengelig. Har man ikke betalt pause så kan man gå og skru av tlf eller hva det måtte være og spise i fred.

Skrevet

Du har rett på pause. Den skal praktiseres.

Selv om du har lønnet pause og dermed skal være tilgjengelig, er det ikke åpning for at pause skal bortfalle som en fast ordning. Snakk med fagforeningen din.

Anonymous poster hash: 140d0...d09
Skrevet

Eg vil sei nei. Sjukepleiarar som har betalt pause har dette ofte fordi ein skal vere tilgjengelige i pausen. Sjefen din skal i så fall sei ja til at dåke får overtid pga manglande pauseavvikling. Dette må han/ho godkjenne kvar vakt.

Noko anna blir planlagt overtid som er ulovlig. Anonymous poster hash: a018e...3fa

Va ikkje meiningo å vera anonym her..