Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Har ei venninne med barn (4 og 9 år) og de løper/hopper stort sett når de beveger rundt i huset. Moren snakker aldri til de for dette så det stopper ikke før en av de detter og slår seg, men det er glemt etter en halv time. Roping er også helt greit. Jeg synes det er litt rart da jeg (og de jeg kjenner) har vokst opp med reglene 'innestemme og ingen løping inne'. Har dere noen regler på dette? Anonymous poster hash: f3c6e...717
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Alle som vil får løpe og hoppe inne hos oss. Ikke i trappen, for det kan være farlig. Ellers er det da bare sunt. Roping/støy begrenser vi. Anonymous poster hash: fac52...e32
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 De får som hovedregel ikke lov til å herje innendørs nei. Det hender de gjør det allikevel, men da får de beskjed om å gå ut. Anonymous poster hash: c7965...2ad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Ja de springer og hopper i vei, men vi sier i fra når det blir for mye. De får ikke herje som de vil. Roping er ikke greit, men vi har ikke strenge regler. Vi sier ifra mår leken blir for høylytt. Anonymous poster hash: a6a36...389
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Løping og hopping er bare bra, så det får de lov til, men roping er ikke greit. Nå skal det sies at vi bor i en stor enebolig. Hadde vi bodd i blokk med noen under oss, hadde jeg ikke latt dem få lov til å løpe og hoppe inne. Jeg lærer dem også at dette er hjemme hos oss, og at ikke alle liker løping og sånt inne. Derfor pleier de som regel å se hva barna de er på besøk hos gjør før de agerer, eller at jeg ev. ber dem om å ikke løpe dersom vi er på besøk til noen som bor trangt, i blokk el. Anonymous poster hash: 4affe...859
Mandala Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Vi har ingen faste regler på det. Det kan bli litt løping iblant, men oftest varer det ikke lenge før vi sender dem ut hvis det er en slags sistenlek.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Stakkars barn, hvis de ikke engang får lov til å løpe inne i sitt eget hus. Anonymous poster hash: 4078b...c6f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 I vår familie er vi stødige på bena og liker å løpe og hoppe. Selvfølgelig er det lovlig inne. Vi har til og med tredemølle på gangen, oppfordring til intervalltrening i trappene, treningsball i stua og treningsslynge (som kan brukes som huske) i en annen stue. Rope er også praktisk. Skal jeg gi en beskjed til noen i en annen etasje må jeg rope hvis de skal høre meg. Det er flott med barn og voksne som kan bruke stemmen sin skikklig. Anonymous poster hash: b6945...6b7
Berta_78 Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Selvfølgelig. Det er virkelig ikke bra å begrense barns fysiske aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #10 Skrevet 6. august 2015 Vi har ikke den aller største plassen, men det løpes og hoppes i den grad det er plass. Vi sier heller fra om det blir for mye. Rope er ok om man skal rope at noen må komme ned fra etasjen over etc, men roping bare for å rope, da gir vi beskjed om å gå ut og rope og komme inn igjen når de er ferdig! Anonymous poster hash: e7168...df5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #11 Skrevet 6. august 2015 Ja de får løpe. Rope også, hvis de må. Blir det veldig forstyrrende så sier vi ifra, og da slutter de. Anonymous poster hash: 753d0...915
Plutselig_gravid Skrevet 6. august 2015 #12 Skrevet 6. august 2015 (endret) Selvfølgelig får de lov til det. Vi har stort hus, bare stuen er 60 kvm, så det er stor plass å utfolde seg på. Jeg herjer og baser sammen med dem jeg :-) vi spiller til og med fotball i stuen ;-) Men de får ikke løpe og herje non stop. Vi trenger litt ro også. Tar det helt av må de gå ut. De er selvfølgelig inneforstått med at det som er greit hos oss, ikke nødvendigvis er greit hos andre :-) Roping og skriking må de gjøre ute! Endret 6. august 2015 av Plutselig_gravid
Modesty Blaise. Skrevet 6. august 2015 #13 Skrevet 6. august 2015 Løping og hopping er helt ok, i tillegg er det greit å turne i sengene 😄 Vi har til og med en lav balansebom i stua akkurat nå, fordi knøttebøtt har dilla på å balansere. All fysisk aktivitet oppmuntres, og jeg syns bare det er morsomt. Roping derimot, ikke så ok.
TPK Skrevet 6. august 2015 #14 Skrevet 6. august 2015 Nei, vi har det så lytt til leiligheten under oss.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #15 Skrevet 6. august 2015 Ja. Ikke så lett å forklare en toåring forskjell på ute og inne sånn sett Anonymous poster hash: ba101...b35
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #16 Skrevet 6. august 2015 Her løper vi ikke inne. Hvis man ikke er et år og akkurat har skjønt prinsippet med å stable bena. Eller om vi alle leker en lek hvor det løpes. Rope er vi dårligere på. Jeg roper ned til barna når det er mat eller andre ting og da kan jeg ikke nekte de å gjøre det samme med mindre det er leggetid og de skal være stille Anonymous poster hash: f558b...934
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #17 Skrevet 6. august 2015 Selvsagt, barn er skapt for å løpe. Huset er til for barna, ikke først og fremst oss voksne. Da kunne vi like gjerne bodd i leilighet. I dette kalde landet er vi inne mesteparten av tiden, og hvis barna bare får løpe og hoppe ute vil det naturligvis gå ut over deres fysikk. Anonymous poster hash: 1664d...73b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Roping inne er en uting, løping ja under begrensede omstendigheter (har en baby på gulvet). En uting å la barne lære seg å rope inne, her bruker vi innestemme og utestemme. Samme i bhg, så like regler heldigvis:) Anonymous poster hash: dbb01...0ef
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Er utskudd her ser jeg, men nei, her hjemme er det ikke lov til å løpe eller hoppe innendørs. Det har ingenting inne å gjøre, da det er møbler, skap m/glass som klirrer, og andre ting de kan skli/dette inn i. Ute får de utfolde seg så mye de vil med løping, hopping, klatring, sykling osv. Å rope f.eks. fra en etasje til en annen for å gi beskjeder o.l. gjør meg ingenting. Å leke med roping, hyling og skriking er ikke lov inne. Disse reglene funker fint her, fra barna har vært små oh til nå som eldste er 11. De løper da heller ikke inne på butikker o.l., uten at jeg trenger å minne dem på det. Er vel fæl jeg da 😂 Anonymous poster hash: 528ba...49c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Ja de får løpe. Om noen roper ut i ekstase er det også greit. Blir det for mye får de beskjed om å flytte leken til rommet eller ut. Fungerer supert det! Anonymous poster hash: 762e7...889
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #21 Skrevet 6. august 2015 Ja de får lov til å løpe og hoppe inne, men det er ikke lov å hoppe i sofaen og klatre på høystolen til minstejenta og på sofaen. 3 åringen har prøvd seg på det utallige ganger, og har ikke gitt seg før han har deisa i gulvet eller i stuebordet.. så nå har jeg begynt å si nei til det. De får heller ikke lov å hyle, rope eller brøle inne. Praktiserer inne og utestemme! Anonymous poster hash: 626f3...543
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #22 Skrevet 6. august 2015 Er utskudd her ser jeg, men nei, her hjemme er det ikke lov til å løpe eller hoppe innendørs. Det har ingenting inne å gjøre, da det er møbler, skap m/glass som klirrer, og andre ting de kan skli/dette inn i. Ute får de utfolde seg så mye de vil med løping, hopping, klatring, sykling osv. Å rope f.eks. fra en etasje til en annen for å gi beskjeder o.l. gjør meg ingenting. Å leke med roping, hyling og skriking er ikke lov inne. Disse reglene funker fint her, fra barna har vært små oh til nå som eldste er 11. De løper da heller ikke inne på butikker o.l., uten at jeg trenger å minne dem på det. Er vel fæl jeg da 😂 Anonymous poster hash: 528ba...49c Har dere ofte besøk av andre barn hjemme i hos dere? Anonymous poster hash: 764bb...db2
*Miss Marple* Skrevet 6. august 2015 #23 Skrevet 6. august 2015 Det er veldig lov til å løpe og bruke stemmen i lek, men herjing og gauling er ikke greit inne. Vi har god plass og det er møblert for at barn skal bo og trives her sammen med de voksne. Det er ikke lov å hoppe i sofaen eller løpe i trappa, ellers får de lov til det meste. Blir det for høylydt får de beskjed om å roe ned.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #24 Skrevet 6. august 2015 Er utskudd her ser jeg, men nei, her hjemme er det ikke lov til å løpe eller hoppe innendørs. Det har ingenting inne å gjøre, da det er møbler, skap m/glass som klirrer, og andre ting de kan skli/dette inn i. Ute får de utfolde seg så mye de vil med løping, hopping, klatring, sykling osv. Å rope f.eks. fra en etasje til en annen for å gi beskjeder o.l. gjør meg ingenting. Å leke med roping, hyling og skriking er ikke lov inne. Disse reglene funker fint her, fra barna har vært små oh til nå som eldste er 11. De løper da heller ikke inne på butikker o.l., uten at jeg trenger å minne dem på det. Er vel fæl jeg da 😂 Anonymous poster hash: 528ba...49c Har dere ofte besøk av andre barn hjemme i hos dere? Anonymous poster hash: 764bb...db2 Ja, vi har veldig ofte besøk her hjemme, både venner av barna i alder fra 5 og opp til 12, og søskenbarn o.l. i alder fra baby til 15. Ikke noe problem. Virker dessuten som at de fleste av dem har de samme reglene hjemme hos seg selv Anonymous poster hash: 528ba...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå