Gå til innhold

Dere som gir mme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som gir mme og som har gitt det helt fra starten uten å prøve amming? Prøver ikke å være ekkel, men lurer bare på hvorfor?

Anonymous poster hash: 35c3d...8b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som nettopp har fått baby nr 2 og gikk rett på mme. Med førstemann prøvde hun, men syntes det var vanskelig og hun produserte ikke nok melk, så denne gangen ville de ikke stresse med det.

Skrevet

Jeg har det med to av barna mine. Grunnen er at jeg ikke har hatt nok melk. Forsøkte å amme de to eldste, men det gikk heller dårlig. Når jeg gir mme, har jeg fornøyde barn.

Skrevet

Kommer til å gjøre det med nestemann. Gutten vår er nå 10 mnd og prøvde i 2 uker med pumping og amming. Han ville ikke suge skikkelig og jeg fikk ikke melk pga for tidlig fødsel (uke 36) og keisersnitt hvor jeg mistet mye blod. Blir ks med neste barn også så regner med det blir samme opplevelsene etterpå. Kommer derfor til å gå rett på mme. Mens vi ligger på sykehuset får babyen bankmelk.

Anonymous poster hash: 4ffe1...505

Skrevet

Ga det nesten fra start. Holdt på i 2 uker med amming, men fikk ikke ut melk. Måtte pumpe en halvtime nesten for å få ut 70 ml melk. Prøvde forskjellige ting uten at det hjalp og dagen etter jeg sluttet å amme og pumpe var det ikke mer melk der. Om jeg får et barn til skal jeg prøve amming igjen.

Anonymous poster hash: ceff1...920
Skrevet

Jeg gjorde det med det ene av barna mine. Fordi jeg var syk og måtte gå på medisiner som var såpass skumle under amming, at jeg vurderte det bedre for barnet med morsmelkerstatning.

Anonymous poster hash: 91c43...d47
Skrevet

Med første fikk jeg ikke til ammingen så pumpet og gav MME. Alt rundt ammeforsøket var forferdelig pga mye press på sykehuset (var der en uke) så jeg klarte ikke tanken på å skulle forsøke igjen.

Med andre jobbet jeg veldig med megselv og var ca 70% innstilt på å forsøke men opplevde masse press fra jordmor under kontrollene så det endte med at jeg heller tok ktr hos lege og ikke turde å prøve amming på sykehuset av frykt for press der. Hadde istedet med et skriv om at jeg ikke ønsket hjelp med amming og tok med MME for å slippe å måtte "krangle" meg til det. Pumpet også i tillegg til å gi MME.

Om vi skal ha flere barn vil jeg gjøre det slik som sist, i tillegg til å gi beskjed til jm med en gang jeg begynner med ktr.

Anonymous poster hash: e1bf1...0e4

Skrevet

Ble utsatt for incest som barn, brystene mine er totalt uaktuelt, både for samboeren og ungene våre.. Jeg prøvde å komme "der", hvor jeg kunne klare å forholde meg normalt til brystene mine når jeg ble sammen med samboeren, og enda mer når jeg ble gravid. Men selv nå, 20 år etter at marerittet stoppet, så blir jeg satt ut av det hele.. Brystene er stort sett dekket til, selv på natten ligger jeg med en sportsbh. Bruker ikke annet.

Når første barnet kom til, fikk jeg panikk angst når de prøvde å legge barnet til brystet, når nr to kom til, så spurte de om det var aktuelt, noe det ikke var. Ingen av de som sa noe på det...

Men ovenfor venner og lignende, så sa vi bare at jeg bruker medisiner som ikke samsvarer med amming (noe jeg gjør, men jeg kunne byttet de ut for å kunne amme.)

Anonymous poster hash: 928c4...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...