Gå til innhold

Noen som har erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis det viser seg at mitt barn ikke vil snu seg med hode ned, så må jeg vel ikke føde i seteleie? Jeg kan vel da få keisersnitt? Jeg vet at dem er veldig strenge på keisersnitt, men har hørt at man kan da velge mellom det eller føde i seteleie. Noen som har erfaring med dette?

 

Anonymous poster hash: b4c69...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om det er litt ulik praksis med tanke på hvor strenge de er. Nasjonale retningslinjer anbefaler setefødsel dersom noen krav angående blant annet mors bekken, barnets størrelse og svangerskapets lengde er oppfylt. Men ettersom jeg forstår, så skal man ikke kunne tvinges til setefødsel! Problemet er kanskje at noen leger er veldig autoritære og bastante, og at den gravide ikke føler seg hørt.

 

Er selv bekymret for setefødsel, og har ikke lyst til å føde vaginalt dersom det blir tilfelle. Frøkna mi ligger i tverrleie, og har gjort det noen uker. Blir hun der, MÅ jeg ta keisersnitt. Skulle hun snu seg er det like sannsynlig at hun snur seg med setet ned, og jeg håper jeg klarer å stå på kravet om keisersnitt også da. Aller medt håper jeg hun tar til fornuft og legger seg med hodet ned, det ville gitt mammaen hennes litt sjelefred, hihi:-)

 

Lykke til, TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...