Gå til innhold

Sen eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk smerter i magen idag så tok en eggløsningstest som er positiv. Det er dag 26 i syklusen og forventet egentlig mensen om 2 dager. Er det noen som har hatt så sen eggløsning? Bare hatt en menstruasjon etter fødselen så kan jo være syklusen er helt på bærtur.

Anonymous poster hash: b6a91...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller den kan slå ut fordi du er gravid :)

Anonymous poster hash: f5ea5...8be

Skrevet

Jeg fikk eggløsning TO UKER etter jeg skulle hatt :P

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg brukte eggløsningstest istedenfor graviditetstest 2 dager før jeg skulle hatt mensen. Den ble positiv.

Skrevet

Som de andre sier, du kan være gravid. Da kan man få både murringer og positiv el-test.

Anonymous poster hash: 23cf8...2ca

Skrevet

Helt vanlig at mensen er uregelmessig i begynnelsen. Hos meg gikk det lang tid mellom de første menstruasjonene etter fødsel. Det kan også hende du er gravid :-)

Skrevet

Jeg holder også en knapp på gravid, eggløsningstester er mer sensitive enn graviditetstester og slår dermed ut tidligere også.

Ellers er det veldig uvanlig å ha eggløsning så tett oppi mensen. Jeg leste veldig mye om dette da jeg selv var prøver og lærte mye. En av tingene jeg lærte er at tiden mellom eggløsning og mens alltid vil være lik fra gang til gang med et slingringsmonn på maks en dag. Dersom man har ustabil mens er det derfor vanskelig å finne eggløsning fordi denne er knyttet til når neste mens kommer, ikke når forrige var. Det er også mest normalt å ha 14 dager mellom el og mens, men alt fra 11-17 dager greit. Har man under 11 dager kan man få problemer med å bli gravid fordi egget da har liten tid på å feste seg. 2 dager er helt usannsynlig å ha mellom eggløsning og mens.

Anonymous poster hash: ea1db...f4e
Skrevet

Hadde 5 dager mellom eggløsning og mens før jeg fikk mensen for første gang etter fødselen. Tok også da en eggløsningstest da jeg hadde smerter i magen som var positiv, men mensen kom son sagt etter 5 dager.

Jeg kan i utgangspunktet være gravid nå, men lite sannsynlig da vi hadde sex 7 og 5 dager før eggløsning. Vi ønsker oss et barn til, derfor bruker vi ikke prevansjon, men unngår de mest fruktbare dagene for å prøve å utsette det litt, men et barn nå hadde vært velkomment :)

Skal vente å se om mensen kommer, ellers tar jeg en test.

Hi

Anonymous poster hash: b6a91...30b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...