Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Har 2 barn, 6 og 7 år. Vi har også en Jack Russel terrier som de er veldig glad i men som de dessverre liker å herje med. De får ikke lov til dette, hunden blir veldig gira og vi er redde for at hun skal begynne å bite/nappe. Vi har straffet dem med å ta fra dem Ipader, ikke noe barnetv og andre ting de setter pris på. Vi har sagt at vi ikke kan ha hund hvis de ikke slutter å herje med henne. Synes fremdeles de har vondt for å høre. Vil det være for traumatisk om vi later som at hunden er gitt bort? Tenkte i ett døgn eller to. Anonymous poster hash: 185f7...275
Luksusdyret Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Jeg synes dere bør gi bort hunden for alltid siden ungene plager hunden og dere sliter med å få slutt på plagingen. Stakkars hund.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Traumatisk, det vil vel tiden vise, men det er jo regelrett jug? Og hva skal du si når hunden er tilbake? Ville heller sagt som sant var, at hunden må på ferie hos andre fordi dere ikke hører etter og da kan den ikke være sammen med dere. Hadde satt den bort lengre enn en uke, slik at hver gang de savner det kan du svare: den er der fordi.... Anonymous poster hash: c99e5...12b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Ja, det vil bli jug men det er gjort i beste mening og det vil vi forklare for dem. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Å oppdra ungene sine med løgn er vel dømt til å mislykkes... Anonymous poster hash: 6154e...e2e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Noen forslag for hva som skal til for å lykkes? De er ganske flinke ellers. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Ja det er vel beste måten til å få barna til å aldri tro på konsekvenser igjen. Hadde absolutt ikke gjort det. Anonymous poster hash: 94645...4ea
oslofrk Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 "Lån" bort hunden en uke uten forvarsel og fortell barna at dere gjør det fordi de ikke lar den være i fred. Når den kommer tilbake gjør dere det klinkende klart at den må flytte for alltid om de ikke skjerper seg og lager en avtale med barna om hvordan dere behandler dyr. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Det går jo an, si det som det er at hun er lånt bort gor å få fred fra dem. Det er absolutt ikke bra slik det er nå så enten må de få det inn i hodet på dem eller vurdere omplassering for hundens skyld. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Kanskje ikke traumatisk, men i hvert fall idiotisk!! Anonymous poster hash: 5d6fe...4af
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Tar gjerne imot forslag som ikke er idiotisk. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Ikke la dem være alene med hunden og slå ned på uønsket oppførsel umiddelbart når det begynner å nærme seg litt for hardhendt. Anonymous poster hash: 61e9a...01e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Lær dem respekt for dyr. Ipad-forbud blir feil. Den har ingen ting med hunden å gjøre. Fortell dem at en hund kan føle smerte og bli lei seg og sint. Den må behandles som en god venn eller som et søsken. Hvis de ikke klarer det, kan det bli slik at hunden må flytte fordi de ikke er snille med den og det liker ikke hunden. Når de er 6 og 7 år har de lært å behandle venner og søsken bra, og de må forstå det samme om dyr. Anonymous poster hash: 206ca...148
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Tar gjerne imot forslag som ikke er idiotisk. Anonymous poster hash: 185f7...275 Oslofrk hadde et godt forslag, men det gidder du tydeligvis ikke kommentere. Ta hunden bort uten forvarsel for barna og la den være borte en ukes tid så de rekker å savne den. Ha en ordendlig gjennomgang med barna hvordan de behandler hunden. Når hunden kommer tilbake etter en uke så lar du ikke barna være alene med hunden, og slår ned på det ved første tegn på at barna ikke behandler hunden som de skal. Da fjernes barna fra hunden. Om de ikke lærer dette da så er det bedre å omplassere hunden. Anonymous poster hash: f52ad...1c6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Er det tegn til aggresjon hos hunden? Har den nappet/bitt noen før? Ungene mine herjer mye med vår hund, og til tider har det gått litt røft for seg. Men han elsker å herje med dem og har aldri bitt, glefset eller noe sånt. Han har revet de overende et par ganger da, men ser ikke på det som noen fare. De må jo tåle litt tilbake Når han herjer med andre hunder bruker han å nappe og småbite, men aldri tegn til det på mennesker. Har de utviklet bitevegring for mennesker, så skal det nok mye til før de biter. Går an å trene på dette Men det var jo ikke det du spurte om. Beklager avsporingen... Er veldig vanskelig å få ungene til å forstå dette her. Har selv prøvd å få de til å ikke herje innendørs, men de synes jo det er så gøy, så de glemmer seg litt av og til. Det nytter i hvert fall ikke komme med tomme trusler, eller konsekvenser de ikke bryr seg så mye om. Mine kunne finne på å slippe hunden ute, og da forklarte jeg at hvis han stakk av og angrep andre hunder eller noe, så må vi avlive. Og det kan jo du si også, at om de provoserer hunden så mye at den biter, så nå dere avlive den, for om den først har begynt å bite, så kan det bli mye verre. Anonymous poster hash: 5b2da...98a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Tar gjerne imot forslag som ikke er idiotisk. Anonymous poster hash: 185f7...275 Oslofrk hadde et godt forslag, men det gidder du tydeligvis ikke kommentere. Ta hunden bort uten forvarsel for barna og la den være borte en ukes tid så de rekker å savne den. Ha en ordendlig gjennomgang med barna hvordan de behandler hunden. Når hunden kommer tilbake etter en uke så lar du ikke barna være alene med hunden, og slår ned på det ved første tegn på at barna ikke behandler hunden som de skal. Da fjernes barna fra hunden. Om de ikke lærer dette da så er det bedre å omplassere hunden. Anonymous poster hash: f52ad...1c6 Nå var det et slags svar til anonym 20.37 som jeg syntes lite om. Jeg syntes svaret til frk oslo var bra og gadd faktisk å kommentere det men jeg siterte henne ikke. Man takk for svar og gode momenter. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Er det tegn til aggresjon hos hunden? Har den nappet/bitt noen før? Ungene mine herjer mye med vår hund, og til tider har det gått litt røft for seg. Men han elsker å herje med dem og har aldri bitt, glefset eller noe sånt. Han har revet de overende et par ganger da, men ser ikke på det som noen fare. De må jo tåle litt tilbake Når han herjer med andre hunder bruker han å nappe og småbite, men aldri tegn til det på mennesker. Har de utviklet bitevegring for mennesker, så skal det nok mye til før de biter. Går an å trene på dette Men det var jo ikke det du spurte om. Beklager avsporingen... Er veldig vanskelig å få ungene til å forstå dette her. Har selv prøvd å få de til å ikke herje innendørs, men de synes jo det er så gøy, så de glemmer seg litt av og til. Det nytter i hvert fall ikke komme med tomme trusler, eller konsekvenser de ikke bryr seg så mye om. Mine kunne finne på å slippe hunden ute, og da forklarte jeg at hvis han stakk av og angrep andre hunder eller noe, så må vi avlive. Og det kan jo du si også, at om de provoserer hunden så mye at den biter, så nå dere avlive den, for om den først har begynt å bite, så kan det bli mye verre. Anonymous poster hash: 5b2da...98a Hunden har foreløpig ikke vist noe aggressiv adferd, hun kan nappe litt når hun er skikkelig gira. Hun et en sniĺl hund som synes det er litt vel gøy når ungene setter i gang men en vakker dag kan det gå over streken og det vil vi unngå. Anonymous poster hash: 185f7...275
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Skjønner Men jeg tenker at om hunden er vant til herjing, så blir kanskje terskelen for å bite høyere. Så lenge hunden er med på leken tenker jeg at den ikke kommer til å bite. Men lurt å lære ungene å tyde hundens kroppsspråk og hvordan de viser tegn til at det er nok. Anonymous poster hash: 5b2da...98a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Her er det en litt større hund vi har men samme problem.Løsning her er å konsekvent ikke la barna være alene med hunden!og sånn blir det til de er store nok til å forstå! Anonymous poster hash: 9659f...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå