Gå til innhold

GU i forbindelse med svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk du en GU da du dro til legen og sa du var gravid? Jeg fikk det, begge ganger, men det er visstnok avleggs...?

Anonymous poster hash: acd10...cfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du en GU da du dro til legen og sa du var gravid? Jeg fikk det, begge ganger, men det er visstnok avleggs...?

Ja, og nei :) Er vist avleggs, men fikk beskjed av legen min at hun ofte gjorde det for treningens skyld.

Anonymous poster hash: a5f60...7ac

Skrevet

Jeg tok gu ca 5 uker på vei, da jeg likevel burde ta en celleprøve fordi det var over tre år siden sist. Utenom celleprøven undersøkte hun veldig lite.

Anonymous poster hash: 33528...511

Skrevet

Vært gravid 4 ganger de siste 7 årene. Hatt 6 forskjellige leger i løpet av svangerskapene. Aldri tatt Gu.

Som du sier, det er avleggs, eller hvertfall ikke rutine lenger

Anonymous poster hash: 1e005...e82
Skrevet

Fikk du en GU da du dro til legen og sa du var gravid? Jeg fikk det, begge ganger, men det er visstnok avleggs...?Anonymous poster hash: acd10...cfc

Ja, og nei :) Er vist avleggs, men fikk beskjed av legen min at hun ofte gjorde det for treningens skyld. Anonymous poster hash: a5f60...7ac
Treningens skyld? Hm. Min lege er en gammal mann i 70-årene, føler meg litt uvel etter at JM ble sjokkert og sa at det skal ikke legene gjøre :o

Skrevet

Første gangen, de tre andre avslo jeg. Det er fritt valg, og jeg valgte å la det være.

Anonymous poster hash: 0244d...07a
Skrevet

Jeg ba om gu da jeg bestilte første timen i svangerskapet. Her må vi si fra selv på forhånd.

Anonymous poster hash: 020a1...ed2
Skrevet

Fikk du en GU da du dro til legen og sa du var gravid? Jeg fikk det, begge ganger, men det er visstnok avleggs...?Anonymous poster hash: acd10...cfc

Ja, og nei :) Er vist avleggs, men fikk beskjed av legen min at hun ofte gjorde det for treningens skyld. Anonymous poster hash: a5f60...7ac
Treningens skyld? Hm. Min lege er en gammal mann i 70-årene, føler meg litt uvel etter at JM ble sjokkert og sa at det skal ikke legene gjøre :o

Hvorfor skulle ikke en lege ta Gu?

Skrevet

Treningens skyld? Hm. Min lege er en gammal mann i 70-årene, føler meg litt uvel etter at JM ble sjokkert og sa at det skal ikke legene gjøre :oAnonymous poster hash: acd10...cfc

Hvorfor skulle ikke en lege ta Gu? Anonymous poster hash: 020a1...ed2
Fordi det ikke har noen hensikt å ta gu.

Skrevet

Treningens skyld? Hm. Min lege er en gammal mann i 70-årene, føler meg litt uvel etter at JM ble sjokkert og sa at det skal ikke legene gjøre :oAnonymous poster hash: acd10...cfc

Mange grunner til å ta gu også når du er gravid.

Skrevet

Mange grunner til å ta gu også når du er gravid.

Nei, det er det ikke.

Anonymous poster hash: a5f60...7ac

Skrevet

Ja, tok i 2/3 svangerskap. Gang nr 2 ble jeg tvunget. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke gjennomførte så ble jeg ikke henvist til ordinær UL.

Anonymous poster hash: 983e2...9ce

Skrevet

Ja, tok i 2/3 svangerskap. Gang nr 2 ble jeg tvunget. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke gjennomførte så ble jeg ikke henvist til ordinær UL.

Ai ai ai. Den legen hadde mistet meg som pasient på flekken. Har ikke ord.

Anonymous poster hash: 1e005...e82

Skrevet

Jeg fikk GU i første svangerskap for 11 år siden. Hadde aldri hatt gu før da (var ung), så legen ville sjekke. De siste tre svangerskapene har jeg ikke hatt GU, ikke etter fødslene heller.

Skrevet

Jeg tok GU i første svangerskap, 12 år siden. Med andremann tok jeg ikke, denne gangen tok jeg fordi det var lenge siden jeg hadde tatt celleprøve.

Anonymous poster hash: fd247...790

Skrevet

Ja, tok i 2/3 svangerskap. Gang nr 2 ble jeg tvunget. Fikk beskjed om at hvis jeg ikke gjennomførte så ble jeg ikke henvist til ordinær UL.Anonymous poster hash: 983e2...9ce

Ai ai ai. Den legen hadde mistet meg som pasient på flekken. Har ikke ord. Anonymous poster hash: 1e005...e82

Det var helsesekretæren som ringte meg og kunne informere om dette. Men jeg hadde allerede vært på svangerskapskontroll og da ble det ikke foretatt GU. Fikk denne telefonen etterpå, så det er vel mest sannsynlig at legen har beordret dette. Ble så paff at jeg ikke turte annet. Hadde det vært i dag så hadde jeg gitt dem noen sannhetens ord! Jeg byttet lege ikke lenge etterpå av flere grunner. Hun er ikke helt god.

Skrevet

Ja jeg gjorde det flere ganger med nr 2 og 3 (helt vanlig når man venter tvillinger)

Utover det er det avleggs å ta gu ved vanlige svangerskap ...

Anonymous poster hash: 3edf8...774
Skrevet

Jeg fikk ved begge.

Første var for å finne omtrentlig hvor langt på vei jeg var, da jeg ikke ante (Viste seg at jeg var rundt 19uker), samt å ta celleprøve.

Ble gravid på nytt 3 år senere, og da var det tid for ny celleprøve.

Anonymous poster hash: 712be...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...