Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Jeg har fire barn på 6, 8, 11 og 13 år. Nå har plutselig svigers invitert de to minste med seg på tur (kryss i taket! Det har aldri skjedd før), så det er bare de to eldste igjen hjemme. 11-åringen er ute med noen venner, 13-åringen og en kamerat spiller et brettspill. I går kveld var det ingen barn som skulle pusses tenner på, ingen som trasset og sutret osv. Ingen som spratt tidlig opp i dag tidlig. Det er rett og slett stille og fredelig. De store ordner seg jo helt selv og er mer ute med kompiser og farter enn inne. Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg fikk lest så mye og senket skuldrene så mye. Selvsagt gleder jeg med til å se de to smågullene igjen også, men du verden ... Er det sånn det blir når de to også blir eldre? Det er jo en helt, helt annen verden jo! Anonymous poster hash: 1e825...d47
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Jeg tenker bare: Må jeg vente helt til minste er 11 år før jeg får litt fred og ro????! Hjelp!! Anonymous poster hash: 32acf...8a9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Jeg tenker bare: Må jeg vente helt til minste er 11 år før jeg får litt fred og ro????! Hjelp!! Anonymous poster hash: 32acf...8a9 Haha! Neida, jeg har en del fred og ro med alle fire hjemme også altså! De kan leke fint lenge, eller plutselig kan alle fire være ute med venner samtidig, eller de tar spilletiden sin på likt. Men spesielt 6-åringen kan være veldig intens, ikke minst fordi hun ikke får like frie tøyler med tanke på å gå til venner som de eldste. Med henne må det fortsatt avtales i større grad, mens de andre kan gå fritt. I tillegg er det færre som bor i rimelig gåavstand og uten å krysse bilvei for henne enn de eldre barna. Da blir hun også mer klengete på oss voksne. Også er hun midt i første hormon-trass-perioden sin Derfor blir det også vesentlig mye mer stille her, samt mindre "plikter" for oss voksne. F.eks. kan begge de eldste lage seg all mat helt alene, jeg pusser ikke lenger tennene på dem, de må ikke ha litt hjelp til å vaske håret osv. Det er rett og slett mindre jobb, noe jeg egentlig ikke helt merket før de minste nå plutselig var reist bort i noen dager HI Anonymous poster hash: 1e825...d47
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Sukk.. Gleder meg til den tid jeg, mine er 3 og 6 mnd så leeeeenge igjen 😄 Anonymous poster hash: c8460...326
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Sukk.. Gleder meg til den tid jeg, mine er 3 og 6 mnd så leeeeenge igjen Anonymous poster hash: c8460...326 Ta det med ro, du vil absolutt merke stor forskjell når yngste er tre-fire år ;-) Anonymous poster hash: 2dddf...e22
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Sukk.. Gleder meg til den tid jeg, mine er 3 og 6 mnd så leeeeenge igjen Anonymous poster hash: c8460...326 Ta det med ro, du vil absolutt merke stor forskjell når yngste er tre-fire år ;-) Anonymous poster hash: 2dddf...e22 Ja, helt klart! Det blir enklere hele veien. I hvert fall synes jeg det. Det var bare at det ble så veldig stor forskjell når de to yngste her var borte. Det er også veldig mye enklere med en 5-åring enn 3-åring og en 8-åring enn 5-åring osv. Så langt synes jeg kanskje 10-11-årsalderen er enklest. 13-åringen er litt hormonell i perioder HI Anonymous poster hash: 1e825...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå