Gå til innhold

Noen som har tatt senabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må muligens ta pga kromosomfeil. Er 19 uker. Hvordan er det? Regner med d er grusomt psykisk, men fysisk? Ser liksom for meg rene fødselen.. Gjør det veldig vondt? Presser man liksom? Tar det lang tid? Blør man i ukesvis? Kan jeg dra på jobb neste dag? Osv

Anonymous poster hash: e4eb1...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må føde ja. Og man blør etterpå. For de fleste er det jo en stor psykisk påkjenning og ja abort gjør vont! Jeg har aldri tatt abort så har ikke erfaring selv. Synes du skal snakke med lege/jordmor. Husk å spørre mest mulig selv om det må være utrolig vanskelig å gå gjennom.

Anonymous poster hash: 257e1...07d

Skrevet

Man må føde ja. Og man blør etterpå. For de fleste er det jo en stor psykisk påkjenning og ja abort gjør vont! Jeg har aldri tatt abort så har ikke erfaring selv. Synes du skal snakke med lege/jordmor. Husk å spørre mest mulig selv om det må være utrolig vanskelig å gå gjennom.

Hvorfor sier du at der er vondt uten å har gjort det? 😊

Anonymous poster hash: 46239...681

Skrevet

Jeg tok abort i uke 16 pga kromosomfeil og det gikk veldig bra, rent fysisk.

Fikk tabeletter kl 9, nye kl 15 og så satt det i gang ca kl 16. Det var litt vondt, men fikk god smertelindring så det bar absolutt ikke ille.

Jeg reiste meg fra sengen og da kom den ut nesten av seg selv.

Jeg orket ikke se han, og jordmor tok han ut med det samme. Jeg fikk hånd og fotavtrykk, samt en cd med bilder, men de har jeg ikke sett på enda.

Jordmor fortalte at senaborter foreløp like forskjellig fra person til person som vanlige fødsler, så det er vanskelig å fortelle deg hva du kan forvente. Men i motsetning til en vanlig fødsel får du all den smertelindring du ønsker og trenger. Vær åpen med jordmor om alt du lurer på, sorgen og redselen din. Min jordmor var fantastisk og behandlet meg med både medfølelse og respekt.

Jeg fikk dra hjem samme kveld, etter at en lege hadde sett på ul at alt var ute, og jeg blødde litt, men ikke mer enn en vanlig, kraftig mens.

Jeg ble sykemeldt noen uker, like mye for den psykiske påkjenningen som den fysiske.

Jeg sender deg de beste ønsker, først om at du slipper å gå gjennom en abort, men om så galt skal skje så håper jeg at du har folk rundt deg som du kan støtte deg på.

Anonymous poster hash: 8bfff...eda

Skrevet

Man må føde ja. Og man blør etterpå. For de fleste er det jo en stor psykisk påkjenning og ja abort gjør vont! Jeg har aldri tatt abort så har ikke erfaring selv. Synes du skal snakke med lege/jordmor. Husk å spørre mest mulig selv om det må være utrolig vanskelig å gå gjennom. Anonymous poster hash: 257e1...07d

Hvorfor sier du at der er vondt uten å har gjort det? Anonymous poster hash: 46239...681

Søsteren min gikk gjennom det. Vet ikke så mye om selve aborten, mest om hennes tanker, føler og opplevelse av ting.

Skrevet

Jeg tok en sensbort i uke 15.

Er vondt både psykisk og fysisk.

Jeg hadde litt "flaks" og hadde en skikkelig runde med omgnagssyke like før og det gjorde meg helt borte. Så var litt distansert under alt sammen. Hjalp litt akkurat da.

For smertene som kom da jeg måtte føde det ut, fikk jeg så mye morfin jeg tregte. Etterpå hadde jeg veldig mye vonde tanker som ikke burde slå rot inne i meg.

Snakket med amathea stiftelsen. Var greit å få snakket med noen.

Masse masse lykke til

Anonymous poster hash: 7b6de...df6

Skrevet

Jeg har tatt i uke 21, grunnet kromosomfeil. Det var en fødsel. Ble satt i gang som en fødsel, fikk rier som en vanlig fødsel, og smertelindring som en vanlig fødsel. Jordmor og barnepleier var tilstede hele tiden. Forskjellen er jo at det trengs mindre åpning fordi fosteret er lite, så det tar kortere tid. Riene var imidlertid like sterke som ved vanlig fødsel. Det er tøft, både fysisk og psykisk. Det tok tid for meg å komme i fysisk form etterpå på grunn av en infeksjon og enorm melkeproduksjon, så ville ikke regnet med å gå på jobb dagen etter.

Anonymous poster hash: 5025f...60b

Skrevet

Jeg ble satt i gang i uke 18 da hjertet hadde sluttet å slå. Ble satt igang som vanlig fødsel og tok 14 timer. Ikke like vondt som vanlig fødsel og fosteret er lite når det kommer ut så den delen er ikke vond. I tillegg fikk jeg morfin da man ikke trenger å tenke på smertelindring går over til foster.

Blødde i mange uker etterpå. Morkaken kom ikke ut så måtte legges i narkose for utskrapning etter fødselen.

Skrevet

Huff for en påkjenning man skal igjennom.. Ikke har jeg krav på sykemelding heller da jeg begynte i ny jobb denne uken. Life sucks. HI

Anonymous poster hash: e4eb1...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...