Gå til innhold

Selskap for barnehagebarn -hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til en enkel kul kake? Datteren min elsker jo frost, men jeg er ikke flink til sånn. Kan liksom lage sommerfuglkake av å skjære en sirkel i to og snu de og feste sugerør på for å si hvor landet ligger :P

Enkle ting vi kan gjøre for at de ikke skal kjede seg?

Anonymous poster hash: 959c7...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste er nesten Barbiekake.

Stek kaken i en bolle eller høyrund form. Hvelv den. Kjør en Barbiedukke ned i midten av kaka og pynt den som skjørt.

Anonymous poster hash: eedc9...608
Skrevet

Tøm en leverpostei boks på hver tallerken og sett på et lys :) Det er enkelt! For at dere ikke skal kjede dere kan dere jo løse kryssord?

Anonymous poster hash: bacc6...f35
Skrevet

Lag hull i midten av en rundt sjokoladekake med glasur som er stivnet. Bruk et glass lignende øl glass fra rosendahl fordi de er tynne rundt drikkekanten og d er lettere å få ut rundingen. Så tar du en telys eller lignende med litt leke kitt oppi og setter Elsa fast der. Ta av skoene. Så setter du Elsa oppi hullet i kaken. For å få riktig høyde kan du ha noe under telysholderen. Jeg brukte en bro av papp, deretter telysholderen oppå slik at kjolen til Elsa kom oppå kaken. Så strødde jeg bare kokos rundt Elsa som lå løst på kaken og brukte blant annet blå lys som pynt, skoene til Elsa og sølvkuler. Se bilde:)

Anonymous poster hash: 16e3c...1bf

post-42-170958_thumb.jpg

Skrevet

Bryr de seg virkelig sååå mye om kakene i selskaper i barnehagealder???

Hva skjer med sjokoladekake dekorert med seigmenn og lys?

Anonymous poster hash: 843eb...c00

Skrevet

Kjøpte sånn spiselig bilde av Elsa jeg. Funket som ei kule! Av leker hadde vi:

Flasketuten peker på når vi åpnet gaver.

Danseleken(stå stille når musikken stopper)

Og de fisket "godteposer", puttet oppi klistremerker, refleks og en Elsa tegnebok.

Tiden går fort med mat og frilek.

Anonymous poster hash: 7ee54...bde

Skrevet

Bryr de seg virkelig sååå mye om kakene i selskaper i barnehagealder???

Hva skjer med sjokoladekake dekorert med seigmenn og lys?

Anonymous poster hash: 843eb...c00

Hehe hadde selskap her i dag, og de var mest opptatt av hvem som fikk seigmann og hvem som fikk nonstop (og hvor mange) på stykket sitt. ;)

Anonymous poster hash: 614df...205

Skrevet

Legg en sånn:http://www.pandurohobby.no/Catalogue/90-Pakk-inn-Gi-bort/9010-Godteri/901040-Bakemiks-dekor/2/291425-Disney-sukkerpapir-Frostoppå en sjokoladekake.

Dekorer med kakestrøssel formet som snøkrystaller.

Evt stikk ut snøkrystaller i farget marsipan(blå og hvit) og dekorer kaken med(men min erfaring er at ungene ikke vil ha kake hvs den er for mye pyntet.)

Aktiviteter bruker jeg ikke legge så mye opp til, erfaringen er at de finner seg noe å leke med og blir opptatt med det. Til 4 åringens bursdag nå. lekte jente på rommet til jenta mi med kjøkken og dukker, guttene gikk til guttens rom og lekte med biler og div. Så hadde jeg lagt opp til hhv togbane og duplo på loftstua, alle var opptatt med et eller annet de to timene selskapet varte.

De eldste kan det lett bli litt herjing med, så der kan det være greit med en lek eller aktivitet i bakhånd om det blir for voldsomt.

Til 6 åringens bursdag hadde vi pinjata med godteri i. Den var solid, så de brukte litt tid på å få hull på den .

Anonymous poster hash: 899d6...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...