Gå til innhold

MA i uke 12


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Velger å dele min historie her, trenger rett og slett å få luftet tankene mine.

Jeg og min samboer ble gravide på første forsøk, noe som er helt utrolig, siden jeg er 38 og han 41 år. Hans første, mitt tredje barn. Var på tidlig UL i uke 8, et levende foster og hjertet som slo. Alt så normalt ut. Likevel fikk jeg en dårlig magefølelse en uke etter, på at noe var galt, men skjøv tanken bort og sa til meg at jeg måtte slutte å tulle, alt er sikkert som det skal.

For tre dager siden kontaktet jeg likevel jordmor, da jeg hadde hatt en ørliten blødning samme dag. Hun kunne ikke høre hjertelyden, men fikk opp på monitoren en puls på 152 som hun mente måtte komme fra fostret. Dro hjem, men klarte ikke å slå meg til ro med det svaret, så kontaktet lege i går, som henviste meg til sykehuset.

Gynekologen tok UL, men det var ingen hjerteslag, og babyen hadde sluttet å vokse i ca uke 8, altså rett etter vi var på UL første gang. Selv om jeg hadde forberedt meg på det verste, var det som om lufta ble slått rett ut av meg. Har aldri opplevd noe så grusomt vondt. Klarer ikke å slutte å gråte over det lille føret vårt som vi gledet oss så stort over. Fikk narkose og utskrapning to timer etterpå, heldigvis, og fikk reise hjem på kvelden. Selve inngrepet gikk bare fint, ingen smerter og nesten ingen blødning. Føler meg så tom, er helt uvirkelig. I går var jeg 12 uker gravid, i dag ingenting. De 12 ukene føles nå så bortkastet, MA må virkelig være den verste måten å abortere på. Har tidligere hatt to SA'er, i uke 5 og 6. Krysser fingrene for at vi blir gravide igjen snart, selv om jeg gruer meg til et nytt svangerskap, regner med redselen for en ny MA kommer til å være stor...

 

Anonymous poster hash: 4b0ec...390

 

Anonymous poster hash: 4b0ec...390

 

Anonymous poster hash: 4b0ec...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg :-( er så utroligt trist å miste i en MA. Ta vare på deg selv, å tillat deg selv å sørge så mye du trenger <3 håper du har delt dette med noen venninner, alltid godt å ha noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Så fint at du ville dele historien din. Jeg sitter igjen med akkurat samme følelse som deg etter å ha fått konstatert MA i går.

 

Var akkurat ferdig med 12 uker da jeg onsdag oppdaget litt mørkt blod når jeg skulle på toalettet. Ble veldig nervøs og fikk umiddelbart en skikkelig dårlig magefølelse. Jeg har hatt veldig lite symptomer hele veien men de siste par ukene har det ikke vært noe som helst som antydet at jeg var gravid. Jeg dro til legen i går, men der tok de bare blodprøver og ba meg komme igjen på tirsdag. Jeg fikk booket en hastetime hos privat ultralyd og fikk der se et foster som hadde sluttet å vokse rundt uke 10. Jeg hadde som deg sett et levende foster med bankende hjerte på ultralyd i uke 8. 

 

Heldigvis var jeg nok litt forberedt på det verste iom at magefølelsen min tilsa at ting ikke var som de skulle...men sitter allikevel igjen med en veldig tom og nummen følelse i hele kroppen.

 

Man vet jo at det skjer ofte...man tror bare ikke at det skal skje med en selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler historiene deres :-) Har bevisst holdt meg unna dette forumet, har vært for vondt rett og slett. Men tiden leger alle sår heter det, og det går bedre nå som sjokket over å miste har lagt seg. Fikk heldigvis mensen tilbake 4 uker etter MA, og syklusen har vært normal siden. Har ikke blitt gravid på nytt ennå, krysser fingrene for en positiv test om en uke :-) Velger å tru at grunnen til mine aborter, de to første før barn nr to, var at det var noe galt med fostret, ikke med meg. Har født to barn etter det, og håper på nr fire neste sommer. Det kommer til å bli et meget ønsket barn :-D

Hilsen HI

 

Anonymous poster hash: 4b0ec...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem <3 Dette er et mareritt å oppleve :(

Har selv opplevd 2 MA på rad, og hadde slitt lenge med å bli gravid i forkant, over 1 år før første graviditeten som vi fikk til på pergotime.

Det føles helt meningsløst og urettferdig, men det hjelper å gråte så mye du kan å få det vonde ut :(

 

Nå er jeg omsider gravid igjen helt naturlig og går inn i uke 12 imorgen. Så ikke gi opp <3 Det går til slutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...