Gå til innhold

Gravide i Drammen? Småbarn i Drammen? Skal vi treffes?


Essy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er førstegangsgravid og har termin i November 2015. Jeg er veldig spent på å bli mamma for første gang, men også litt skremt på tanken siden jeg er den første av vennegjengen som får barn, så er ofte utelatt nå siden jeg ikke kan feste og være med på drikke leker lenger... :danse: Med det, vil jeg veldig gjerne komme i kontakt med andre gravide fra Drammen for å møtes og dele opplevelser og/eller erfaringer samt bli kjent med nye mennesker som er i samme posisjon som meg og med småbarns mødre :Nikke:.

Om du kjenner til noen barseltreff i Drammen, stiller jeg gjerne opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo :) jeg er også gravid med termin i november! Bor på Konnerud i Drammen og har fra før en liten gutt som blir to rundt termin-tid! :)

Hvor gammel er du og hvor i Drammen bor du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissMJ;)

Jeg er fylt 31 år, og bor i Drammen, Sykehuset er et 15 min spasertur fra hjemmet mitt.

Så spennende, vet du når i November? Jeg har fått termin i midten av November, men har ikke fått vite om jeg får gutt eller jente fordi man i det vi skulle sjekke etter kjønnet så snudde babyen seg....:) ville ikke vise oss noe mer ....Så jeg Vurderer å ta 3D ultralyd om noen få uker, har du noe erfaring med det:)?

Endret av Essy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) deilig med sykehuset rett ved da! 😊👍🏻 jeg har termin 22. November, så får vi se når hun bestemmer seg for å komme! For de tror det er en jente,men jeg har fortsatt litt guttefølelse, men det blir hva det blir 😊 hyggelig er det uansett! Nei, jeg har aldri tatt 3D ul, men har veldig lyst! 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg blir det spennende uansett hva det blir, har allerede kjøpt barneklær men i farger som passer til begge kjønn:)

Jeg fant bare et klinikk som tilbyr 3D ultralyd i Drammen, nemlig gynokologklinikken. Skal ta kontakt med dem til uka for å se om det er noen ledige timer:)

Hvor gammel er du forresten? Kjenner du til noen barsel treff her i Drammen da? Eller har dere kanskje fått til noe på Konnerud :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med første er det jo hvertfall spennende uansett! Etter å ha søkt litt tror jeg nok bare det er Gynekologklinikken som utfører 3D ultralyd jeg også! Jeg er 25 år og vet ikke om noen barseltreff dessverre! Du blir nok satt sammen med en gruppe mødre via helsestasjonen din etter fødsel! 😊 da har dere alle barn på samme alder! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarer her også. Jeg bor rett ved sykehuset jeg også.er 29 år blir 30 ier. Førstegansfødende og er spent og gleder meg.vi skal på 3d ultralyd imorgen. I oslo da. Trodde ikke man fikk 3d ultralyd på gynekologklinikken I drammen lengre. Men kanskje jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, såå spennende med 3D uktralyd! Har såå lyst til å ta det, men samboer mener bildene ser så ekle ut! 😒 Kan ikke du oppdatere oss her på hva dere ser og hvordan du syntes det er? 😁 er veldig nysgjerrig på 3D ul 😊👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 3d idag. Vi var kjempeskuffet. Jeg har morkaka foran. Og jenta vår lå helt opptil morkaka. Så var vanskelig å få fine bilder. Men fikk jo sett litt da. Så litt ekkelt ut innimellom. Ihvertfall så lenge hun jobbet sp med å få gode bilder. Alt kommer ann på hvordan baby ligger. Og vi var litt uheldig. Hun var litt sta til tider og ville ikke snu seg. Men hun var over en kg og alt sp fint ut ellers 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så dumt da 😕 at hun ikke samarbeidet og at dere ikke fikk bildene dere ønskes dere når dere først var der for å ta 3D! Men alltid hyggelig og høre at alt står bra til 😊👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei igjen, har jobbet mye i sommer så var litt borte fra forumet.

Jeg bestilte også 3D ultralyd på gynekologklinikken og var der forrige uke, MEN, maskinen hadde teknisk feil så fikk ikke noen bilder ut av dette, og ble fortalt at jeg ikke skulle betale heller. Nå venter jeg på en ny time, men det må nok komme fort siden klokka tikker..lol....

Jeg har funnet et annet klinikk som tar 3D ultralyd, de åpnet nylig tidlig september i år, og dersom jeg ikke får noe ny time, så skal jeg kanskje prøve der.

Jeg har posterior morkake, også sitter min lille jente oppå den, så vi får nok se om det blir noe bilder ut av det.

 

Over til noe helt annet, jeg har også bestilt Gravid fotografering i studio i oktober, vil at magen skal vokse litt til slik at man får en stor mage på bilde. Har ikke valgt hvilke klær jeg skal ha på meg, men i hvertfall noe enkelt og ensfarget:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg tittet litt på www.littlewonders.no. Tenkte jeg skal lage smykke med fotavtrykk for vår prinsesse :danse::babyjente:

Har noen erfaring med denne websiden? eller med smykke med avtrykk? De har så langt vært veldig flinke på å svare på alle spørsmål jeg hadde til bestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte smykke med fotavtrykk fra Little wonders og jeg kan varmt anbefale det! Det ble et kjempefint smykke☺️ Har fått masse komplementer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at det ikke ble noe bilder. Ja som du sa det er jo åpnet en ny borte på Strømsø.husker når vi var på tidlig ul på gynokologklinikke at det ikke var god kvalitet på bildene.da er morkaken under så kanskje blir lettere. Min var jo rett foran å da så ble det dårlig resultat. Så koselig med gravid bilder. Hva er prisen du skal betale?

 

Så koselig med fotavtrykk, den siden må jeg sjekke ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på den nye klinikken i Strømsø imorgen, så forteller deg hvordan bildene blir. Det blir på 1400kr, så 100 kr mindre enn  på gynokologkliniken. Vi får se, oppdaterer deg om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte smykke med fotavtrykk fra Little wonders og jeg kan varmt anbefale det! Det ble et kjempefint smykke☺️ Har fått masse komplementer!

 Oh så bra, nå gleder jeg meg! Takk for at du delte erfaringen din med dem!  Jeg lurte litt på når man bør bestille dette når prinsessen ikke har kommet enda, men tenker at jeg skal foreta bestillingen 3 uker før termin, så har jeg avtrykket klart til bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på ultralydklinikken og må si at erfaringen var fantastisk. Klinikken drives av en mann, og ligger da i Ambassadør hotellet i fjerde etasje. Inn i selve rommet hvor man skal ligge for å ta ultralyd er stort, og der er det sofaer hvor flere kan sitte å se på den store skjermen. Han har god kontroll på utstyret og forstørrer bilde, justerer med lys og styrke og klipper bort det man ikke trenger for å få et klart bilde av ansiktet. Mens han tar 3d ultralyd, tar han også en vanlig kontroll for å måle hode, hjerte og vekten til babyen. Jeg hadde navlestrengen i veien en liten stund, så da bruker han tiden på å måle videre, også kom tilbake til ansiktet når han så at hun dyttet navlestrengen vekk fra ansiktet sitt. Så du kan si at han er veldig fleksible i arbeidet sitt for å gjøre kunden fornøyd:)

 

Jeg spurte litt om man kunne få bedre bilder dersom man har morkaken bak, og han sa at det spilte ingen rolle egentlig. Utstyret han brukte var nytt og kunne plukke opp,forstørre, gi mer skygge, justere lysstyrke og klippe bort det man ikke trengte for å få fine bilder.

Veldig professionel mann som elsker å kommunisere med mennesker. :Nikke:

 

Vi fikk både bilder og film på minnepinne og et utskrift med 4 bilder, så en veldig god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 nå. Han sa t.o.m uke 34 får man bra bilder, men anbefalte mellom 29 og 33 for best mulig visuelt bilde for da begynner det å bli tomt for rom til å bevege seg fritt, med andre ord, babyen får ikke snudd seg så mye som i tidligere uker.

Men i følge websiden, så er det da anbefalt mellom 24 og 34 uker for 3d/4d ultralyd!

Endret av Essy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt strålende ut.☺ Så bra du fikk fine bilder. Skulle ønske jeg hadde Vært der i steden. Men den klinikken kom opp uken etter vi var på 3d. Det hun sa til oss var at hun trengte godt med fostervann for å få gode bilder. Og når hun lå så nær morkaken så var det ikke nok fostervann mellom ansiktet. Miss mj tror det stemmer med 26-32..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...