Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Vi bor i blokk. Og min datter hadde besøk av nabojenta. For snart to timer siden kom storesøsteren på døra med lillesøstra deres og leverte hun av her og sa foreldrene var borte. Nå har mannen og våre barn dratt bort. Og de to jentene på 3 og 6 ville være her. Men forklarte de at det kunne de ikke. Har litt dårlig samvittighet nå. Sendte de ut og de er fortvilt over å være alene. Men jeg har ikke kapasitet til å passe de. Har vært gjennom en kjempe stor operasjon og trenger å hvile. Har også store smerter. Skulle egentlig legge meg til å sove. Men så var det denne samvittigheten da. De har ringt på flere ganger og nå har jeg skrudd av ringeklokken. Nå vurderer jeg å hente de inn for jeg får dårlig samvittighet. Har ikke tlf nr til foreldrene. Jeg mistenker at det egentlig er storesøsteren som skulle passe de. Det som er så rart er at de har låst døren til leiligheten. Så jentene står utenfor blokka nå. Anonymous poster hash: 37d3d...a98
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Har foresten prøvd å søke opp tlf nr på de. Men de står ikke tlf katalogen Anonymous poster hash: 37d3d...a98
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Er du seriøs??? Og du er mamma? Anonymous poster hash: fa305...0e9
*Miss Marple* Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Du lar ikke to små, redde barn stå utenfor blokka vel!!! Du tar dem inn, setter dem ev foran tv og ringer barnevernvakten hvis du ikke får tak i søster eller foreldre. Ærlig talt, så tafatt kan man ikke være!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Ille! Jeg forstår deg godt. Du kan ikke ta på deg stresset med å passe to barn om du er nyoprert. Du kan risikere at ting blir vondt værre på den måten. Noen andre i blokka du kan ta kontakt med som kan hjelpe til? Anonymous poster hash: b7b11...bea
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Ringe barnevernet om foreldrene ikke klarer passe på egne barn. Anonymous poster hash: 9bbb4...6df
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Hadde søren meg ringt bv! Man forlater IKKE en 3åring og 6åring alene!! EVER!! Skjønner godt du har vondt inn i deg, og kanskje burde du ta dem inn... Men dette er ikke ditt ansvar!! De foreldrene fortjener en stor smekk! Storesøster er tydeligvis ikke ansvarlig nok... Fy, som jeg hadde kokt! Anonymous poster hash: ade10...f17
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Herregud, si at du troller og at du ikke lar en 3 og 6 åring stå utenfor alene? Anonymous poster hash: fd681...a94
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Hvis du sa ja til at treåringen kunne være hos dere da hun kom er det ditt og mannen din sitt problem. Dere kan ikke bare kaste ut jentene. Hva det enn var mannen din og deres barn skulle måtte de droppet det hvis du ikke kunne se etter naboungene og dere ikke hadde noen å sende dem til. Det er ikke ok å dumpe barna hos dere, men når det først har skjedd må dere ta ansvar. Ring eventuelt politiet eller barnevernet for å få hentet dem. Kaste dem ut og ikke noe mer er uhørt. Anonymous poster hash: 1c8f2...2ed
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Jeg har ikke sagt ja til noe som helst. Søsteren dumpet barnet her. Snakket ikke med meg i det hele tatt. Jeg holder et øye med de. Men nå er det slik at jeg har vært gjennom en omfattet operasjon og har virkelig ikke kapasitet til å passe de. Har sendt de til en annen nabo med barn i den alderen og det ser ut til at de får være der. Anonymous poster hash: 37d3d...a98
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 What! Du tar dem selvfølgelig inn. Sett dem foran tv og ring bv eller politi! Jeg hadde aldri kastet ut en 3 og 6 åring!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Jeg har ikke sagt ja til noe som helst. Søsteren dumpet barnet her. Snakket ikke med meg i det hele tatt. Jeg holder et øye med de. Men nå er det slik at jeg har vært gjennom en omfattet operasjon og har virkelig ikke kapasitet til å passe de. Har sendt de til en annen nabo med barn i den alderen og det ser ut til at de får være der. Anonymous poster hash: 37d3d...a98 Fint at det ordnet seg, men man setter virkelig ikke så små barn på gata uten noen til å se etter dem. Da fikk heller mannen din holde seg hjemme, man har alle ansvar når omsorgspersonene svikter. Anonymous poster hash: 09f46...ad6
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Jeg har ikke sagt ja til noe som helst. Søsteren dumpet barnet her. Snakket ikke med meg i det hele tatt. Jeg holder et øye med de. Men nå er det slik at jeg har vært gjennom en omfattet operasjon og har virkelig ikke kapasitet til å passe de. Har sendt de til en annen nabo med barn i den alderen og det ser ut til at de får være der. Anonymous poster hash: 37d3d...a98 Men da ringer du politiet eller barnevernsvakta. Er jo ikke sikkert at dette er en engangsforeselse Anonymous poster hash: fd681...a94
HvittHus Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Jeg har ikke sagt ja til noe som helst. Søsteren dumpet barnet her. Snakket ikke med meg i det hele tatt. Jeg holder et øye med de. Men nå er det slik at jeg har vært gjennom en omfattet operasjon og har virkelig ikke kapasitet til å passe de. Har sendt de til en annen nabo med barn i den alderen og det ser ut til at de får være der. Anonymous poster hash: 37d3d...a98 Ta en telefon til politiet for foreldre og søster kan ikke bare sette igjen barna med låst dør og ingen klar tilsynsperson. Om ikke annet kan politiet ta en telefon til mor/far for å sjekke om det er oppstått et eller annet problem.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Du lar ikke to små, redde barn stå utenfor blokka vel!!! Du tar dem inn, setter dem ev foran tv og ringer barnevernvakten hvis du ikke får tak i søster eller foreldre. Ærlig talt, så tafatt kan man ikke være! De er ikke redde. Da hadde jeg tatt de inn. De har fått både is og saft. Jeg har satt de i aktivitet ute med leker. Holder et øye med de. Men har ikke latt de få være her inne å leke. Men som sagt har sendt de over til en nabo med barn på samme alder som de og det ser ut som om det går greit. Jeg er foresten ikke mobil og er avhengig av rullestol hvis jeg må ut å lete Anonymous poster hash: 37d3d...a98
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Selv om du ikke finner de i telefonkatalogen, så har politiet mulighet til å søke de opp. Ring politiet og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: f7c09...e2a
*Lissi* Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Oi! Hadde tatt de inn og ringt BV. Er det mulig?!? Dette er ikke bra!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Kan du ikke ringe etter foreldrene? Løs saken på enklest mulig måte. Anonymous poster hash: ba47c...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå