Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Naboene her fikk i våres lov av meg til å felle en del trær på min eiendom for å få inn mer lys i sine hager. Forutsettningen var at de det var kyndige folk som gjorde det (hadde utdanning i motorsagbruk) og at de ryddet opp skikklig etter seg med en gang. Først skulle de være ferdige innen utgangen av april og så før 17.mai. Trærne ble felt av et firma, men det viste seg at naboene selv hadde planer om å gjøre resten. Ukene kom og gikk og fremgangen var minimal. i skutten av mai snakket jeg til dem. Da hadde en av naboene vondt i ryggen men skulle få satt i gang igjen. De fikk jobbet muligens i 2 timer før det var stopp igjen. Så var det så mye som skjedde før ferien at det ble lite tid til slikt arbeid da og da skoleferien kom var det helt slutt. Nå står det igjen mange titalls timer med opprydding, men det synes ikke fra naboenes tomter. Veden er i ferd med å surne og jeg lurer på om de kommer til å gjøre seg ferdig. Hva gjør jeg? Kan jeg be et firma ta jobben og sende naboene regningen? Kan jeg gjøre jobben selv og sende regning på timene? Hva r man når naboene ikke følger opp en slik avtale? Anonymous poster hash: 2a981...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Be de få ræva i hakk, ikke la veden don gå til spille. En avtale er en avtale. Anonymous poster hash: 89e7c...44a
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Be de få ræva i hakk, ikke la veden don gå til spille. En avtale er en avtale. Anonymous poster hash: 89e7c...44a Problemet er at det har jeg forsøkt siden mai. Anonymous poster hash: 2a981...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Send en forhåndsfaktura der du skriver at dette forskutterer jobben utført av et firma. Sett innbetalingsfrist. Dette burde få ræva i gir. Samtidig gir du beskjed om at det ikke vil bli vist noe velvilje fra deg i liknende fremtidige situasjoner. Anonymous poster hash: a282b...78b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Send en forhåndsfaktura der du skriver at dette forskutterer jobben utført av et firma. Sett innbetalingsfrist. Dette burde få ræva i gir. Samtidig gir du beskjed om at det ikke vil bli vist noe velvilje fra deg i liknende fremtidige situasjoner. Anonymous poster hash: a282b...78b Innbetalingsfrist + rente ved forsinket innbetaling glemte jeg å skrive. Anonymous poster hash: a282b...78b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Send en forhåndsfaktura der du skriver at dette forskutterer jobben utført av et firma. Sett innbetalingsfrist. Dette burde få ræva i gir. Samtidig gir du beskjed om at det ikke vil bli vist noe velvilje fra deg i liknende fremtidige situasjoner. Anonymous poster hash: a282b...78b Innbetalingsfrist + rente ved forsinket innbetaling glemte jeg å skrive. Anonymous poster hash: a282b...78b Jeg må vell gjøre noe sånt. Problemet er bare hvordan jeg får gjort det og samtidig legge til rette for et ok naboforhold fremover. Anonymous poster hash: 2a981...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Jeg ville gått til naboen på nytt. Så ville jeg sett så blid ut som mulig og snakket i et så vennlig og høflig tonelag jeg klarte og sagt noe i denne duren: "Hei. Du, nå er det gått mange måneder siden trærne skulle vært borte. Jeg er klar over at det har vært litt trøbbel med en vond rygg og sånt, derfor har jeg/vi heller ikke mast noe om det, men nå blir det snart høst og vi vil at det skal bli ryddet bort. Jeg ønsker ikke å lage det vanskelig for noen og vil gjerne bevare det gode naboforholdet vårt, men jeg er dessverre nødt til å si det slik at dersom dere ikke gjør det selv innen utgangen av august, må jeg få inn et firma til å ta det, da på deres regning." Anonymous poster hash: 1b7cc...132
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Din tomt, ditt problem. Slik er livet. Anonymous poster hash: 8b5a3...89c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Send en forhåndsfaktura der du skriver at dette forskutterer jobben utført av et firma. Sett innbetalingsfrist. Dette burde få ræva i gir. Samtidig gir du beskjed om at det ikke vil bli vist noe velvilje fra deg i liknende fremtidige situasjoner. Anonymous poster hash: a282b...78b Innbetalingsfrist + rente ved forsinket innbetaling glemte jeg å skrive. Anonymous poster hash: a282b...78b Jeg må vell gjøre noe sånt. Problemet er bare hvordan jeg får gjort det og samtidig legge til rette for et ok naboforhold fremover. Anonymous poster hash: 2a981...4b7 Det er vel egentlig naboene som har ødelagt forholdet her? Ikke du? Anonymous poster hash: a282b...78b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Din tomt, ditt problem. Slik er livet. Anonymous poster hash: 8b5a3...89c Nei, heldigvis er ikke livet sånn hvis man setter seg inn i regelverk og er litt smart. Anonymous poster hash: a282b...78b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Jeg ville gått til naboen på nytt. Så ville jeg sett så blid ut som mulig og snakket i et så vennlig og høflig tonelag jeg klarte og sagt noe i denne duren: "Hei. Du, nå er det gått mange måneder siden trærne skulle vært borte. Jeg er klar over at det har vært litt trøbbel med en vond rygg og sånt, derfor har jeg/vi heller ikke mast noe om det, men nå blir det snart høst og vi vil at det skal bli ryddet bort. Jeg ønsker ikke å lage det vanskelig for noen og vil gjerne bevare det gode naboforholdet vårt, men jeg er dessverre nødt til å si det slik at dersom dere ikke gjør det selv innen utgangen av august, må jeg få inn et firma til å ta det, da på deres regning." Anonymous poster hash: 1b7cc...132 Ja, jeg tror det er et godt råd. Jeg skal forsøke å følge det. Anonymous poster hash: 2a981...4b7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Send en forhåndsfaktura der du skriver at dette forskutterer jobben utført av et firma. Sett innbetalingsfrist. Dette burde få ræva i gir. Samtidig gir du beskjed om at det ikke vil bli vist noe velvilje fra deg i liknende fremtidige situasjoner.Anonymous poster hash: a282b...78b Innbetalingsfrist + rente ved forsinket innbetaling glemte jeg å skrive.Anonymous poster hash: a282b...78b Jeg må vell gjøre noe sånt. Problemet er bare hvordan jeg får gjort det og samtidig legge til rette for et ok naboforhold fremover. Anonymous poster hash: 2a981...4b7 de ser det nok slik. For resten av oss er det ikke du men naboene som ikke legger til rette for et ok naboforhold. Anonymous poster hash: 89e7c...44a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå