Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Vann altså. Har inntrykk av at det er om å gjøre å drikke masse vann for å rense kroppen. Mens en person som drikker 2 liter Pepsi max om dagen blir sett på som veldig harry. Synes du det er status? Anonymous poster hash: 1d0f0...051
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Nei. Siden jeg drikker 1 liter zero hver dag synes jeg ikke det. Anonymous poster hash: 9c642...d43
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Nei, tvert i mot synes jeg det vitner om uvitenhet. Alle som er litt opplyste vet at man ikke bør drikke så mye vann (eller Pepsi for den saks skyld) med mindre man er i et veldig varmt land eller trener unormalt mye. Når det er sagt, så må jeg helt ærlig innrømme at jeg stusser litt over de som bare drikker brus som tørstedrikk. Om det ikke er harry akkurat, så synes det det er litt bekymringsverdig og vitner om manglende vilje/evne til å tvinge seg til en litt bedre og sunnere vane. Anonymous poster hash: 7368c...f3b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Nei, tvert i mot synes jeg det vitner om uvitenhet. Alle som er litt opplyste vet at man ikke bør drikke så mye vann (eller Pepsi for den saks skyld) med mindre man er i et veldig varmt land eller trener unormalt mye. Når det er sagt, så må jeg helt ærlig innrømme at jeg stusser litt over de som bare drikker brus som tørstedrikk. Om det ikke er harry akkurat, så synes det det er litt bekymringsverdig og vitner om manglende vilje/evne til å tvinge seg til en litt bedre og sunnere vane. Anonymous poster hash: 7368c...f3b Signerer denne. Anonymous poster hash: 7edd1...25e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c Jeg får håpe de har gode og sterke tenner da... Anonymous poster hash: 7368c...f3b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c Og du tror ikke det er tillært? Anonymous poster hash: fcac9...c81
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c Og du tror ikke det er tillært? Anonymous poster hash: fcac9...c81 Mulig det er det. Hva er problemet ditt med dette? Anonymous poster hash: 1db24...75c
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c Og du tror ikke det er tillært? Anonymous poster hash: fcac9...c81 Mulig det er det. Hva er problemet ditt med dette? Anonymous poster hash: 1db24...75c TROLL Anonymous poster hash: 3c857...8cc
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c At du fikk vondt i hodet når du halverte inntaket, og hodepinen ble borte når du drakk som vanlig igjen, burde vel få noen varsellamper til å blinke? Anonymous poster hash: e5283...8c0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Til dere som gir brus og saft ukritisk kan jeg si at jeg håper at dere betaler regningen når barna er voksne og har ødelagte tenner. Det gjorde ikke mine foreldre. Dessverre kom skadene etter at jeg måtte betale selv. Ellers er jeg litt enig i at det virker som om det er litt stas å drikke enorme mengder vann. Jeg drikker nok vann selv men ikke mange liter. Anonymous poster hash: 98844...204
TinaK 1990 Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Tror faktisk det ikke er tull det hun brusdrikkeren sier. Sist det var en tråd om saft/brus så var det ei som oppriktig synes synd på barn som får servert saft som trøstetrikk og synes brus/saft er helt ok. Uvitenhet og dumskap lenge leve. Glad jeg har lært barna mine å like vann....ikke minst foretrekke vann. De tenna de har nå skal de få beholde i mange mange tiår...å tro at bare vekta er noe vi skal styre inntak av brus/saft for er rimelig naivt.
TinaK 1990 Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inne
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c At du fikk vondt i hodet når du halverte inntaket, og hodepinen ble borte når du drakk som vanlig igjen, burde vel få noen varsellamper til å blinke? Anonymous poster hash: e5283...8c0 Enig, det beste da er å kutte ut pepsi maxen Anonymous poster hash: 95b30...05f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c Bare av ren nysgjerrighet, hva tenker du om barna dine her da? Noe jeg antar at du har siden du er her inne. Du er jo et forbilde for dem, og barn gjør, som kjent, det de ser foreldrene gjør. Dersom du bare drikker brus, er vel risikoen også ganske stor for at de vil begynne å drikke bare brus når de blir eldre? Eller mener du at det er så uskadelig at du ikke bryr deg om deres drikkevaner heller? Anonymous poster hash: 7368c...f3b [/ Barna drikker ikke vann da de ikke liker det. I ferier og helger drikker de brus og i ukedagene drikke de saft. Normalvektige og sunne begge to, det er jeg også foresten. Anonymous poster hash: 1db24...75c Og du tror ikke det er tillært? Anonymous poster hash: fcac9...c81 Mulig det er det. Hva er problemet ditt med dette? Anonymous poster hash: 1db24...75c TROLL Anonymous poster hash: 3c857...8cc Trenger ikke være troll. Jeg drikker også rundt to liter Max pm dagen. Selvfølgelig påvirker dette ungene. De går å forsyner seg av glasset mitt. Anonymous poster hash: 57650...6fd
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inne Ja det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inneJa det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c Prøv å ha bær i vannet. Sitron er kanskje litt kjipt for barn så prøvd med noen jordbær og isbiter! Blir jo nesten saft det bare mye mye sunnere! Anonymous poster hash: 1d0f0...051
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #20 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inne Ja det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c Selv om du ikke synes vann er godt, så kan jo andre synes det er godt Anonymous poster hash: e5283...8c0
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #21 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inne Ja det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c Nesten ingen babyer/barn liker vann av seg selv, derfor må de tillæres å like det. Jeg brukte mellom 2 uker og 3-4 måneder på å lære de fire barna mine å like vann da de var babyer (5-6 mnd +). Det var tidkrevende og tidvis veldig frustrerende, men de fikk vann (og spyttet ut) mange ganger daglig over lang tid til de til slutt først aksepterte smaken, og siden likte den. Nå er barna mellom 6 år og 13 år og elsker vann alle sammen. De velger det som tørstedrikk mellom måltider, og ingen av dem drikker saft eller brus utenom besøk eller spesielle anledninger. Til hverdags drikker de bare vann, litt melk og av og til litt appelsinjuice. Og slik er det rett og slett fordi jeg ville ha det slik og lærte dem å like vann fordi jeg vet at det er viktig både for tennene og helsen deres generelt og kunne drikke vann. Jeg er enig i at man ikke skal tvinge i noen store porsjoner av noe de absolutt ikke liker, men å tvinge et barn til å smake bitte litt på noe som er bra for dem for å venne dem til smaken er noe helt annet. Barna vet ikke sitt eget beste og må derfor veiledes. Og da er det jo gruelig trist om foreldrene ikke er i stand til å ta de gode valgene for dem. Anonymous poster hash: 7368c...f3b
Fullrulle86 Skrevet 6. august 2015 #22 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inneJa det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c Hvordan kan du si st vann smaker vondt? Vann er smaksløst! Forresten liker ikke barna dine vann mest sannsynlig fordi du aldri har vendt dem til det! Jeg har selv vært avhengig av cola, men drakk da dette kun i smug og på kveldstid. Til måltidene er det alltid vann! Jeg forstår ikke hvorfor du vil overføre din egenavhengighet og problem tiø barna?! Ser du ikke at det er et problem at dere ikke drikker vann?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #23 Skrevet 6. august 2015 Jeg drikker mellom 2 og 3 liter Pepsi Max om dagen og bryr meg nada om hva andre mener om det. Har prøvd og gå over til vann, drakk halvparten vann og halvparten Pepsi Max i ca 3 uker, gikk med konstant hodevondt og har nå gått tilbake til kun Pepsi Max igjen. Sundt er det nok ikke, men det meste er bo skadelig nå om dagen så det bryr jeg meg lite om. Anonymous poster hash: 1db24...75c At du fikk vondt i hodet når du halverte inntaket, og hodepinen ble borte når du drakk som vanlig igjen, burde vel få noen varsellamper til å blinke? Anonymous poster hash: e5283...8c0 Hodepinen er abstinenser etter koffein. Anonymous poster hash: 6f545...10d
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #24 Skrevet 6. august 2015 Synd på de som får servert vann som tørstedrikk skulle det så. Det var det ei som mente her inneJa det er synd på de som kun gir barna vann som tørstedrikke. Vann er ikke godt og de skal da ikke tvinges til å drikke noe som ikke er godt. Like lite som de skal tvinges til å spise noe de ikke liker... Anonymous poster hash: 1db24...75c Hvordan kan du si st vann smaker vondt? Vann er smaksløst! Forresten liker ikke barna dine vann mest sannsynlig fordi du aldri har vendt dem til det! Jeg har selv vært avhengig av cola, men drakk da dette kun i smug og på kveldstid. Til måltidene er det alltid vann! Jeg forstår ikke hvorfor du vil overføre din egenavhengighet og problem tiø barna?! Ser du ikke at det er et problem at dere ikke drikker vann? Nei, vann er ikke smakløst. Vann smaker helt klart beskt, ikke noe glad i det, men tvinger meg selv og barna til å drikke det fremfor andre ting. Anonymous poster hash: 6f545...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå