Gå til innhold

Utvikling - kan ikke sitte


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby som er rundet 7 måneder. Hun virker være langt fremme på endel områder. Har ålet seg rundt en måneds tid og har siste uken begynt å krabbe litt. Hun har også reist seg opp i stående etter ting.

 

På grunn av tidligere sykehusbesøk hvor det ble uttrykt bekymring, er selvfølgelig også jeg bekymret. Hun klarer ikke å sitte i det hele tatt. På tross av at hun setter seg opp, men faller helt frem med hendene som støtte. I tripp trapp med innlegg faller hun oftest til en side og det ser lite behagelig ut.

 

Noen med erfaringer?

 

 

 

Anonymous poster hash: fab74...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det normalt? Det å sitter kommer senere enn å flytte seg.. Jeg fikk masse kjeft fordi jenta vår satt før hun krabba. 



Anonymous poster hash: 3474d...5a1
Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg helt enda. Dersom hun akkurat har begynt å krabbe og reise seg opp, skal du se at sittingen kommer også snart. To av mine var også slik, de både reiste seg og krabbet før de satt skikkelig, og de var også rundt 7 mnd gamle da. Det kommer nok av at vi har vært flinke foreldre og ikke satt barnet opp før det er klar selv. Det finnes nok av de babyene som sitter som prester fra de er 4-5 mnd gamle fordi de hele tiden er blitt satt opp av foreldrene, men jeg tenker at det er smartest og vente til babyen selv er klar for å unngå potensielle senskader på rygg og hofter :)



Anonymous poster hash: 1965a...d0d
Skrevet

Helt normalt at de ikke kan sitte så tidlig. Min eldste satt stødig før hun var 6 mnd, mens yngste så vidt kunne sitte og vingle i stol med bøyle og pute 9 mnd. gammel.

 

Anonymous poster hash: 6c11b...afb

Skrevet

Min satt aldri før han satte seg opp selv ved ca 9 mnd. Jeg vet ikke om han hadde klart å sitte før hvis vi hadde satt ham opp, men sannsynligvis ikke mye før i alle fall.



Anonymous poster hash: d3976...bfb
Skrevet

 

Min satt aldri før han satte seg opp selv ved ca 9 mnd. Jeg vet ikke om han hadde klart å sitte før hvis vi hadde satt ham opp, men sannsynligvis ikke mye før i alle fall.

 

Anonymous poster hash: d3976...bfb

 

 

Han er for øvrig 4 år og helt normal motorisk nå. ;)

 

Anonymous poster hash: d3976...bfb

Skrevet

 

Jeg ville ikke bekymret meg helt enda. Dersom hun akkurat har begynt å krabbe og reise seg opp, skal du se at sittingen kommer også snart. To av mine var også slik, de både reiste seg og krabbet før de satt skikkelig, og de var også rundt 7 mnd gamle da. Det kommer nok av at vi har vært flinke foreldre og ikke satt barnet opp før det er klar selv. Det finnes nok av de babyene som sitter som prester fra de er 4-5 mnd gamle fordi de hele tiden er blitt satt opp av foreldrene, men jeg tenker at det er smartest og vente til babyen selv er klar for å unngå potensielle senskader på rygg og hofter :)

 

Anonymous poster hash: 1965a...d0d

Takk for godt svar. Er nok noe i det. Er jo medlem av flere barnegrupper nå, og enkelte begynte å sette de opp ved 3 mnd. Jeg begynte jo derfor å bekymre meg for dette allerede da, men jeg har aldri satt henne opp selv. Hun styrer på gulvet selv og har gjort det hele veien. Kom veldig sent i gang pga kolikk i 3,5 mnd (derfor sykehusbesøk), men etter det har hun kommet seg så veldig. Vært så utrolig stolt av henne på denne tiden og jobber konstant.

 

Men hun virker å ha veldig slapp holdning. Setter seg jo frem med bena mye, men havner veldig langt frem med overkropp.

 

Anonymous poster hash: fab74...5aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...