Gå til innhold

hjertesvikt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med doble hjerteslag. Hatt masse EKGer uten at de finner noe galt eller urovekkende. Har i flg hjertespesialist "normalt" antall doble hjerteslag. Fint. Var også på sykehuset for å se om lungeemboliene jeg har hatt har påvirket hjertet (noen ganger skapes det mye arrvev som kan gjøre at hjertet sliter med å pumpe gjennom). Han fant ingenting galt. Jeg har vært hos lungelege og fikk konstatert meget god lungekapasitet. Bedre enn gjennomsnittet.

Altså legene finner ikke noe alt. Men jeg har åndenød. Kan komme når jeg slapper av eller når jeg anstrenger meg. Hvorfor? "Det er jo ikke noe galt"😧, men kroppen min sier at det er noe galt.....

Anonymous poster hash: 07de1...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angst?

Anonymous poster hash: 5425b...d40

Skrevet

Angst?

Nei... standardsvar, hehe.

Skrevet

Jeg har en hjertefeil. Er operert. Har dressler syndrom og hjertesvikt.

Plages også en del med ekstraslag. Og jeg blir lett andpusten. Men fungerer godt i hverdagen. Ikke noe som hemmer meg enda.

Men syns det høres mer ut som angst hos deg. At du tenker for mye på plagene.

Anonymous poster hash: 245a0...f69

Skrevet

Mye doble hjerteslag. ME her.

Anonymous poster hash: acf17...f26

Skrevet

Ei venninne har to kanaler (?) til hjertet i stedet for én, og det fører til lignende symptomer som du har. Dette ble oppdaget da hun var barn.

Anonymous poster hash: b157a...7aa

Skrevet

Angst?

Men det er jo åpenbart ikke noe somatisk som feiler deg når spesialister har utelukket dette. Hvorfor så merkelig å tenke i retning angst? Psykisk sykdom kan lett slå ut gjennom somatisk sykdom.

Anonymous poster hash: 6861b...49e

Skrevet

Angst?Anonymous poster hash: 5425b...d40

Nei... standardsvar, hehe.Anonymous poster hash: 07de1...74c

Men det er jo åpenbart ikke noe somatisk som feiler deg når spesialister har utelukket dette. Hvorfor så merkelig å tenke i retning angst? Psykisk sykdom kan lett slå ut gjennom somatisk sykdom.Anonymous poster hash: 6861b...49e

Ja, det kunne helt sikkert høres ut som et standardsvar. Men basert på opplysningene du kom med i hi, høres det ut som det kan være angst. Psykiske plager gjør seg ofte gjeldende somatisk.

Skrevet

Hi, jeg har hatt mye av det samme som deg (ikke lungeemboli). Dobbelslag og periodevis høy hvilepuls og uregelmessig hjerterytme. Tung pust, også ved anstrengelse. Ble satt på astmamedisiner pga. tung pust for en del år tilbake, men helt uten effekt på pusten (bare bivirkninger).

Hos meg har det vist seg å være kobberproblemer. Både for mye og for lite kobber kan gi både hjerterytmeforstyrrelser og tung pust (også uten anstrengelse). Man må sjekke både kobber og ceruloplasmin med vanlige blodprøver.

Kobberproblemene mine ble påvist for mange år siden ved vanlige blodprøver, men aldri tatt på alvor fordi det omtrent ikke finnes kunnskap om dette her til lands. Ved hårmineralanalyse og fullblodprøve (som er sendt til utlandet) viser det seg at jeg også har en massiv kaliummangel i tillegg til at jeg har stor mangel på de fleste mineraler. Flere påvirker også hjertet.

Som en over her påpekte, psykiske plager kan gi slike symptomer også. Noe jeg også fikk påpekt. Jeg har hele tiden hevdet at jeg er fysisk syk, at noe er galt i kroppen. Da er veien kort til å bli stemplet som hypokonder. Men jeg var (og er) fysisk syk. Den lille depresjonen jeg lukter på innimellom er forårsaket av manglene og de enorme følgene dette har fått for mitt liv.

Sier ikke at dette er tilfelle hos deg, men vil bare tipse deg om å få sjekket kobberverdiene dine hos legen, siden dette er noe legene knapt vet noe om. Det beste er om du får sendt fullblodprøve til utlandet. Det gjøres via din egen lege, men du må betale det selv. Da får du oversikt over alle mineralene, ikke bare på serumnivå, men også på cellenivå. (Hjelper ikke om serumprøvene er normale om man ikke har/får næringsstoffene i cellene.) Kobber og ceruloplasmin kan sjekkes med serumprøver i første omgang, men lurt å gå for fullblodprøver, da mineralene virker i forhold til hverandre og ubalanser mellom ulike mineraler kan skape problemer.

Anonymous poster hash: 65088...c1a
Skrevet

Angst?

Du skjønner at det er standardsvar, fordi det er det det sannsynligvis er? Du uttrykker jo tydelig bekymring for noe som er godt sjekket ut, og det å ha tro på hjertesvikt fremfor noe ufarlig, styrker sannsynligheten for at det er angst som er årsaken.

Anonymous poster hash: 578c7...add

Skrevet

Angst for at du feiler noe alvorlig. Murrer nok i underbevisstheten, selv om du selv tror at du ikke tenker sånn. Ond sirkel...

Anonymous poster hash: 45a9b...82e

Skrevet

Jeg har de samme problemene. Mange dobbeltslag, samt at hjerter ofte hopper over slag for så å sette opp farta med dobbeltslag igjen. Ikke noe farlig, sier legene. Bare veldig ubehagelig.

Skrevet

Du stoler mer på et mammaforum enn på hjertespesialister og lungespesialister?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...