Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Eller som er "disponert" for blodpropp som går på Mini piller? Jordmor sa det er greit. Men legene er uenige Anonymous poster hash: fbf06...229
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Hvem tror du på da? En sykepleier med videreutdanning innen normale fødsler? Eller legene som er utdannet til å skrive ut medisiner? Anonymous poster hash: 102ad...d0d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Hvem tror du på da? En sykepleier med videreutdanning innen normale fødsler? Eller legene som er utdannet til å skrive ut medisiner? Anonymous poster hash: 102ad...d0d Hva med en gynekolog? Som er enig med jordmor. Men legene er ikke enige. Anonymous poster hash: fbf06...229
Fullrulle86 Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Jeg fikk beskje om at minipiller ikke økte risikorn for blodpropp slik prevensjon av kombinasjonstypen gjør
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Er mye blodpropp i min familie. Ikke et ledd eller gren er uten søsken hvor minst en av de har hatt blodpropp før fylte 20 år. Jeg tar p-piller og har gjort det i mange år. Tok minipille da jeg ammet. Aldri hatt blodpropp selv om jeg har arvegenet. Heldig eller tilfeldig eller ufarlig vet jeg ikke, men ingen av spesialistene har sagt noe på det Anonymous poster hash: 7787b...c19
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Jeg har hatt blodpropp (svangerskaps). Jeg har fått streng beskjed om å ikke bruke noen form for hormonpreparater. Bruk heller en pearly eller lignende. Anonymous poster hash: eb4e2...f83
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Jeg har hatt blodpropp og er disponert.Lege ringte og konsulterte med spesialist som sa jeg kunne bruke cerazette. Anonymous poster hash: 19123...4e7
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Har ikke hatt blodpropp, men har en sykdom som gir høy risk for blodpropp. Jeg bruker Yasmin p-piller. Legene mente at siden jeg hadde brukt det i 4 år før risikoen ble oppdaget, var det trygt å fortsette med p-piller. Anonymous poster hash: da96e...861
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Hvem tror du på da? En sykepleier med videreutdanning innen normale fødsler? Eller legene som er utdannet til å skrive ut medisiner? Anonymous poster hash: 102ad...d0d Hva med en gynekolog? Som er enig med jordmor. Men legene er ikke enige. Anonymous poster hash: fbf06...229 Hvem er legene? Fastlege og gynekolog? Ulike gynekologer? Jeg vil si at en jordmor ikke har den kompetansen som trengs til å vurdere dette. Dette må avgjøres av hematolog og gynekolog, ev fastlege. Anonymous poster hash: e2bc6...b0d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Jeg har hatt blodpropp grunnet operasjon, og fikk forbud mot hormonpreparater. For å være på den sikre siden. Og det er ikke noe problem, jeg ønsker ikke en lungeemboli til!! (Holdt på å dø) Anonymous poster hash: defe8...4cf
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Hvem tror du på da? En sykepleier med videreutdanning innen normale fødsler? Eller legene som er utdannet til å skrive ut medisiner? Anonymous poster hash: 102ad...d0d Hva med en gynekolog? Som er enig med jordmor. Men legene er ikke enige.Anonymous poster hash: fbf06...229 Hvem er legene? Fastlege og gynekolog? Ulike gynekologer? Jeg vil si at en jordmor ikke har den kompetansen som trengs til å vurdere dette. Dette må avgjøres av hematolog og gynekolog, ev fastlege. Anonymous poster hash: e2bc6...b0d Nei, hematolog og gynekolog, gynekologen holder endel foredrag og jobber på Ullevål Anonymous poster hash: fbf06...229
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Jeg har hatt blodpropp grunnet operasjon, og fikk forbud mot hormonpreparater. For å være på den sikre siden. Og det er ikke noe problem, jeg ønsker ikke en lungeemboli til!! (Holdt på å dø)Anonymous poster hash: defe8...4cf Sjansen for at du får det er ekstremt liten, hvis den eneste årsaken var at du ikke fikk (nok) blodfortynnende etter en operasjon. Jeg har også hatt lungeemboli, men jeg orker ikke leve hele livet som avholds og ødelagt samboerskap (kondomer er ikke trygt nok alene og ingen form for spiral kan brukes) Anonymous poster hash: fbf06...229
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Hematologer og nevrologer sier nei til all hormonprevensjon for min del. Jeg har hatt blodpropper på minipille. Anonymous poster hash: 4d874...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå