Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Har ikke offentliggjort graviditet ennå, det er veldig tidlig og vil holde det hemmelig en stund til. Skal i bryllup og aner ikke hva vi får å spise. Er redd det blir noe spekemat. Aner ikke hvordan jeg skal bortforklare at jeg ikke drikker heller, og vet det er flere ryktespredere som skal i det bryllupet som sikkert kommer til å få det med seg. Vurderer nesten å ikke dra, men jeg har jo lyst... Noen tips til hvordan jeg skal komme meg gjennom en sånn dag uten å bli avslørt? Anonymous poster hash: 80343...9c8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Spekemat er ikke så veldig vanlig i bryllup om det ikke er snakk om koldtbord, og da kan du jo bare la være å ta det. Men det kan så klart være at det er vanlig, men bare jeg som ikke har opplevd det noen gang. Du kan jo evt snakke med bruden og alliere deg med henne ang mat, dersom du bekymrer deg veldig og ikke ønsker å la mat ligge igjen på tallerkenen. Ang alkohol: du går på antibiotika-kur og må holde deg edru. 😊👍 Anonymous poster hash: 1feff...2b0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Spekemat kan du jo si du ikke liker, er det spekemat er det sikkert bare i en forrett og da kan du bare la det ligge.... Ellers henger jeg meg på den med antibiotika kuren, det hadde nok jeg sagt også...du har fått forbud av legen og blande alkohol og antibiotika... Anonymous poster hash: 0c2cb...cd6
TPK Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Det med antibiotika stemmer jo ikke, de fleste vet vel at man fint kan drikke litt selv om man går på det. Jeg hadde i alle fall tenkt med en gang at du var gravid hvis du brukte den unnskyldningen. Jeg ville heller slliert meg med bruden og kelnerne. Ut over kvelden legger ikke folk merke til hva du drikker uansett, og hvis noen tenker over det har de vel folkeskikk til å holde det for seg selv?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Det med antibiotika stemmer jo ikke, de fleste vet vel at man fint kan drikke litt selv om man går på det. Jeg hadde i alle fall tenkt med en gang at du var gravid hvis du brukte den unnskyldningen. Jeg ville heller slliert meg med bruden og kelnerne. Ut over kvelden legger ikke folk merke til hva du drikker uansett, og hvis noen tenker over det har de vel folkeskikk til å holde det for seg selv? Det kommer an på hvilken type antibiotika det er snakk om. Man skal feks ikke kombinere alkohol og Flagyl. Se mer i linken nedenfor. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=19474:alkohol-og-antibiotika&catid=223:infeksjoner&Itemid=521 Anonymous poster hash: 1feff...2b0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Kan dere ikke bare komme i bil og si som sant er at du skal kjøre hjem? Anonymous poster hash: 4dc88...774
anonomous Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Antibiotika er vel verdens eldste unnskyldning, og mange får vel mistanke. Skal dere ta med alkohol selv hadde jeg tatt med alkoholfri vin/champagne eller lignende og heller byttet ut i en vanlig flaske. Til maten kan du jo bare si du foretrekker vann.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Har ikke offentliggjort graviditet ennå, det er veldig tidlig og vil holde det hemmelig en stund til. Skal i bryllup og aner ikke hva vi får å spise. Er redd det blir noe spekemat. Aner ikke hvordan jeg skal bortforklare at jeg ikke drikker heller, og vet det er flere ryktespredere som skal i det bryllupet som sikkert kommer til å få det med seg. Vurderer nesten å ikke dra, men jeg har jo lyst... Noen tips til hvordan jeg skal komme meg gjennom en sånn dag uten å bli avslørt? Anonymous poster hash: 80343...9c8 Ta imot vin til maten, og løft glasset til munnen jevlig uten å drikke, sørg for å bytte glass med mannen som i mellomtiden har tømt glasset sitt. Om det er bar der så tar du noe alkoholfritt (tonic med is, f.eks. ) oppi et glass, det er ingen som reagerer. Evt alkoholfri øl. Det er faktisk ikke så vanskelig, og ingen vil merke noe! Anonymous poster hash: 7b371...28d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Veldig sjelden noen er opptatt av hva andre drikker, når du skåler, lat som du drikker, sitter du i nærheten av mannen, bytt glass. Jeg har en venninne som var gravid i eget bryllup uten at noen merket det. Anonymous poster hash: 6e98e...9ee
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Jeg kjenner ikke bruden, så kan ikke alliere meg med henne.Vi skal overnatte på stedet og kan derfor ikke bruke kjøre-unnskyldning heller :/ Jeg orker ikke late som jeg drikker, det hadde gått kanskje utover kvelden, men ikke ved middagen, da blir jeg bare stresset... Antibiotika-trikset er veldig oppbrukt, og er i alle fall en kilde til å starte rykter. Men vurderer å si at jeg har magesår eller gallestein eller noe sånt... Hadde dere reagert på det? Anonymous poster hash: 80343...9c8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Du trenger jo ikke å si noen ting. De færreste vil legge merke til hva du drikker og om noen så skulle gjette at du var gravid så hva så? Anonymous poster hash: 4dc88...774
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Jeg ønsker ikke at noen skal vite det siden det er så tidlig og jeg har ikke lyst til å måtte gå rundt å fortelle etterpå at vi mistet. Ingen andre som vet enn jeg og mannen. Vil gjerne fortelle familien før det går ut til venner og bekjente... Jeg trenger ikke si noe nei, men jeg kjenner flere av gjestene, og de kommer garantert til å spørre hvorfor jeg ikke drikker... Anonymous poster hash: 80343...9c8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Hold glasset i hånda uten å drikke av det. Folk har nok med seg selv og legger ikke merke til det da. Blir mer oppmerksomhet rundt drikken om du begynner med forklaringer. Særlig velkomstdrink er det lett å late som. Ved bordet kan du evt hvilke til kelneren at du vil ha alkoholfritt. Anonymous poster hash: 5a4cf...11b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Det er ofte så intimt rundt bordet at jeg er sikker på flere vil legge merke til dersom jeg får noe annet enn de andre... Jeg har ikke tenkt å begynne å forklare noe uoppfordret, men som sagt er jeg sikker på at flere kommer til å spørre hvorfor jeg ikke drikker. Anonymous poster hash: 80343...9c8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Det er ofte så intimt rundt bordet at jeg er sikker på flere vil legge merke til dersom jeg får noe annet enn de andre... Jeg har ikke tenkt å begynne å forklare noe uoppfordret, men som sagt er jeg sikker på at flere kommer til å spørre hvorfor jeg ikke drikker. Anonymous poster hash: 80343...9c8 Si du har begynnende migrene og ikke kan drikke med de tablettene du har tatt Anonymous poster hash: 96c28...4da
*Miss Marple* Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Du tar imot det som blir servert av alkohol, lar glasset stå og drikker vann. Når det skåles, løfter du glasset til munnen og later som du nipper til vinen. Om noen kommenterer at du ikke drikker, svarer du at joda, du gjør da det, de får bare følge bedre med. Når man er i rette alderen for å bli gravid må man bare godta at man blir mistenkt når man endrer drikkemønster. De vil jo enten få bekreftet eller avkreftet mistanken sin noen mnd senere uansett.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Si at du ble skikkelig full kvelden før, uten at det var med vilje, og er litt fyllesyk og ikke orker mer alkohol? Si at du og mannen har veddemål om at du ikke klarer deg frem til midnatt uten alkohol?
Mariogspiren Skrevet 6. august 2015 #18 Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg synes det var en god idé å si at du har magesår eller noe annet medisinsk som ikke er så oppbrukt. Ellers kan du jo prøve å vinkle samtalen over på noe annet. Evt si at dere prøver på barn, og at du da ønsker å være edru. Da er du jo veldig ærlig, men får dele nyheten som du vil selv Og gratulerer med baby på vei <3 Endret 6. august 2015 av Mariogspiren
Anonym bruker Skrevet 6. august 2015 #19 Skrevet 6. august 2015 Kjenner mannen bruden? Eller brudgommen? Kan en av dere forhøre dere om hva som blir servert og hvordan? Ikke alle bryllup er like stive. Du har fått gode tips til hva du kan drikke senere på kvelden (tonic/7up med is), men middagen kan bli litt kinkig. Hva med å si at du nettopp har tatt noen medisiner (for en diffus sykdom), som du må vente noen timer før du kan drikke alkohol. Derfor drikker du vann til maten og så går du over på tonictrikset senere på kvelden. Anonymous poster hash: fbdd5...f35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå