Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Jobber 100%, men har ikke en veldig krevende jobb. Problemet mitt er at jeg er sliten hele tiden! Den siste tiden har jeg våknet med hodepine hver dag fordi jeg er så trøtt, men den forsvinner etter et par timer. Problemet som har vart lenge er at etter kun et par timer på jobb er jeg utslitt og jeg er irritabel hele dagen fordi jeg er sliten i hodet og hele kroppen. Noen dager føler jeg meg så sliten at jeg har vondt i både armer og ben. Ble sykmeldt i 14 dager for 4 måneder siden siden legen mente jeg var utbrent. Har vært sykmeldt for det flere ganger de siste to årene, men hjelper ikke. Har tatt blodprøver og sjekket jern, stoffskifte, hormoner osv., men alt er bra :/ Anonymous poster hash: 2dc09...bf2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Hvor gammel er madrassen din? Kan det være noe så enkelt som at du sover dårlig pga madrass, egen eller andres snorkling? Anonymous poster hash: b4c1e...d87
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Madrassen er helt ny og prøveligget før vi kjøpte den Ingen som kan forstyrre meg med snorking Anonymous poster hash: 2dc09...bf2
rytme Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Hvor mange timer sover du om natten? Er søvnen uavbrutt? Hvordan er kostholdet ditt? Kunne det hjulpet med litt mer trening/aktivitet eller frisk luft? Ting du kan tenke på, legen din har kanskje allerede nevnt det:)
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Har du sjekket D vitamin? Jeg måtte spørre legen selv om å ta denne prøven, da hadde jeg på forhånd fått beskjed om at alt var testet. Jeg var slik du beskriver, totalt utslitt, ble svak i kroppen og hodet var konstant vondt. Hadde D vitamin på 13, og det hadde nok vært lavt i mange år! Skader ikke å få det sjekket i hvertfall (Om det skulle være det, så spør hvitt hus her inne eller legen Lorgen på Facebook om dose, norske leger har generelt lite peiling på hvilke doser som er nødvendige for å komme seg raskt. Min lege anbefalte 200ie om dagen, det hjalp ingenting. Bestilte så D vitaminer fra England og tok 10.000ie i en uke og så 5000ie i tre uker, da hadde jeg kommet meg helt opp i det øverste sjiktet for referanseverdiene merket faktisk bedring etter bare en uke )
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 D-vitamin ble sjekket. Sover fra 22.30/23 til 06.00 og spiser sunn og ren mat hver dag. Ikke noe halvfabrikata eller fast food. Jeg trener 3 ganger i uken og får en del frisk luft daglig siden jeg går til og fra bhg. og så til og fra buss Anonymous poster hash: 2dc09...bf2
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 D-vitamin ble sjekket. Sover fra 22.30/23 til 06.00 og spiser sunn og ren mat hver dag. Ikke noe halvfabrikata eller fast food. Jeg trener 3 ganger i uken og får en del frisk luft daglig siden jeg går til og fra bhg. og så til og fra buss Anonymous poster hash: 2dc09...bf2 Så bra! Vet du hva verdiene lå på? Har du hatt kyssesyken eller annen alvorlig infeksjonssykdom tidligere? Tenker me.. Blitt testet for flåttborne sykdommer, tatt ct/mr osv? Uutholdelig å gå sånn og være konstant sliten, det funker jo ikke i lengden! Håper de finner ut hva det er, og om det ikke er noe håper jeg du finner noe som kan hjelpe på formen
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Nei, fikk bare beskjed om at alt var bra og behøvde ikke tilskudd av noe. Har ikke hatt kyssesyken. Hadde et flåttbitt i sommer, men har slitt med dette over flere år nå så er nok ikke noe fra flått. Håper jeg finner ut av det en gang. Kan jo ikke drive å bli sykmeldt flere ganger i året fordi jeg er sliten! Anonymous poster hash: 2dc09...bf2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Du er ikke gravid? Hvor lenge har du følt det slik? Noe spesielt du bekymrer deg for? Parforhold, økonomi, noen du er glad i som sliter? Dårlig samvittighet? Har du lystette gardiner på soverommet og riktig temperatur? Anonymous poster hash: be609...a72
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 Ikke gravid og ikke bekymret. Har et godt ekteskap og god økonomi så er ingenting som ligger bak det. Har slitt i flere år nå. Soverommet har lystette gardiner og god temperatur ja Anonymous poster hash: 2dc09...bf2
Førstemann Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 Hva med søvnkvaliteten, har du sjekket den? Jeg har hatt det som deg, og fant ut at jeg har søvnapnè. Dvs at selv om jeg sover, så er kvaliteten på søvnen dårlig og jeg blir utslitt. Jeg snorker ikke, så jeg har en litt a-typisk søvnapè.
HvittHus Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Be om utskrift av blodprøvene dine. Sjekk at Anti-TPO er tatt i tillegg til TSH og FT4. Mange leger lar være å ta denne prøven og da er man bare halvveis til mål når det gjelder å sjekke stoffskiftet. Fryser du mye? Hjernetåke? Problemer med oppmerksomhet? Hvordan er puls og temperatur? Sjekk med termometer rektalt om morgenen før du beveger deg. D-vitamin mangel kan gi disse symptomene du beskriver. Hvilken verdi hadde du da du testet sist? Har du plager fra mage/tarm?
Lille krøll Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 Ta kontakt med sprek.no. Det er en måler du har på deg i 3 døgn som viser om kroppen din kun er i stresset modus eller faktisk hviler. En kompis som i 8 timer hver natt men kroppen hans hvilte kun i 1 time. Ikke rart han var sliten. Med noen tiltak fikk han det mye bedre og hviler faktisk når han sover.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Be om utskrift av blodprøvene dine. Sjekk at Anti-TPO er tatt i tillegg til TSH og FT4. Mange leger lar være å ta denne prøven og da er man bare halvveis til mål når det gjelder å sjekke stoffskiftet. Fryser du mye? Hjernetåke? Problemer med oppmerksomhet? Hvordan er puls og temperatur? Sjekk med termometer rektalt om morgenen før du beveger deg. D-vitamin mangel kan gi disse symptomene du beskriver. Hvilken verdi hadde du da du testet sist? Har du plager fra mage/tarm? Har du en link til dette med å utrede for hypotyreose? Anonymous poster hash: 75579...829
HvittHus Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Be om utskrift av blodprøvene dine. Sjekk at Anti-TPO er tatt i tillegg til TSH og FT4. Mange leger lar være å ta denne prøven og da er man bare halvveis til mål når det gjelder å sjekke stoffskiftet. Fryser du mye? Hjernetåke? Problemer med oppmerksomhet? Hvordan er puls og temperatur? Sjekk med termometer rektalt om morgenen før du beveger deg. D-vitamin mangel kan gi disse symptomene du beskriver. Hvilken verdi hadde du da du testet sist? Har du plager fra mage/tarm? Har du en link til dette med å utrede for hypotyreose? Anonymous poster hash: 75579...829 http://www.furst.no/analyse-og-klinikk/kliniske-problemstillinger/hormoner/analyser/ http://www.portamedicus.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4262&ContentId=6092 http://legemiddelhandboka.no/Terapi/5380
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Trives du på jobben da? Jeg fortrengte at jeg ikke trivdes over en lengre periode på min gamle jobb. Den var ikke en krevende eller stressende jobb, men den slet meg veldig ut. Konstant hodepine, kjempesliten og veldig irritabel. Plutselig rant det over på jobb, tårene trillet uten at jeg skjønte hva som skjedde. Med hjelp fra en god lege, sykemelding, samtaler for å finne roten til alt, litt egenpleie og trening og ny jobb gjorde susen. Energinivået er bra, ingen hodepine lenger og heller ikke utslitt. Humøret og alt egentlig er bedre Håper du finner ut av det og blir bedre! Anonymous poster hash: 1c3b3...6a2
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Om du er utbrent hjelper det ikke med 14 dagers sm. Var ekstremt sliten for 2 år siden. Vurderte legen, men hva kunne han gjøre? Alle mammaer i full jobb er vel slitne iblant. Endte med en skikkelig smell, der jeg ble liggende på badegulvet kjempe svimmel. Skjønte ingenting. Sm i over 4 mnd. og måtte virkelig lytte til kroppen for å bli bedre. I tillegg til at jeg tok tak i gammelt grums som jeg hadde slitt med. Anonymous poster hash: 83de0...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå