Gå til innhold

Vanskelig på jobb med sjef og sv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 16ad0...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sjef og svangerskap. Er 28 uker på vei og er 50% sykmeldt pga bekkenløsning. Nettopp blitt d nå. Pga ordningen så krever sjefen at jeg er 100% på jobb men yter 50%. Dette er vanskelig på småbarnsavd. Det har jeg også sagt og prøvd å få dialog her. Det verker hele tiden, og d er vanskelig å bare sette seg ned fem min her og der.

Hvordan løse dette ??

Anonymous poster hash: 16ad0...f60

Skrevet

Det høres veldig rart ut synes jeg. "Yte 50%"... Du får gå og legge deg ned og hvile på kontoret annenhver time, da? Er vel derfor du er sykemeldt, for å få ro til en verkende kropp.

Greit at "graviditet ikke er en sykdom" altså (et utsagn jeg er drittlei), men det får da være grenser....

Anonymous poster hash: 335a5...6b8

Skrevet

Er det satt inn vikar for deg i 50%? For da er det jo viktig at denne vikaren er der og tar de tunge tingene som bleieskift, påkledning, bæring, turgåing osv, og så tar du de tingene som du kan makte som å sitte ved bordet ved måltider, lese bøker, ha samling ol. Om det ikke er satt inn vikar for deg, så blir det jo verre, for da lesses jo det arbeidet du ikke kan gjøre over på de andre på avdelingen. Du og sjefen bør ha en samtale der du både forklarer hva du kan og ikke kan gjøre, og hvor ofte du ev.trenger å legge deg ned for å hvile, og hvor sjefen bør klargjøre i detalj hvordan hun har tenkt at dette skal fungere. Går det ikke, så bør du tilbake til legen.

Skrevet

Akkurat i en barnehage er det vel bortimot umulig å være 100 % tilstede og bare yte 50 %. Jeg skjønner ikke helt hvordan sjefen din ser for seg dette. Og hvordan løser hun det med vikar for deg? Skal vikaren også være tilstede 100 % men bare få betalt for 50 %? Og så steppe inn når du ikke kan gjøre det ene eller det andre?

Jeg synes du skal gjøre som Himmel og hav foreslår. Sett deg ned og tenk nøye gjennom hva du kan klare og hva du absolutt ikke kan gjøre. Så ber du om et møte med sjefen der du legger fram dine ønsker og tanker rundt dette. Så får sjefen også være konkret og tydelig på hvordan hun mener at dette skal løses. Forhåpentligvis ordner det seg. Jeg hadde spurt henne rundt dette med vikar også.

Ordner det seg ikke, får du gå tilbake til legen og be om 100 % sykmelding. Du kan jo ikke gå på jobb og være 50 % sykmeldt, men i praksis jobbe 100 %.

Skrevet

Oi, sjefen utnytter deg og dine kolleger. Det er jo helt umulig å jobbe 100 %, men kun være 50 % tilstede på en småbarnsavdeling.Det vil legge stort press på både deg og dine kolleger. Er det satt  inn vikar for deg, hvordan jobber vikaren?

Anonymous poster hash: b5cbe...a11
Skrevet

Gå til legen og be om 100% pga udugelig sjef. 
Eller mener kanskje sjefen at du også da skal være tilstede men ikke jobbe? 

Anonymous poster hash: 119eb...a79
Skrevet

Snakk med sjefen om hvordan du skal få det til. Ofte er det sjefen har foreslått en fin løsning, men det krever at du er bevist på å ta pauser og at de du jobber sammen med er med på ordningen og ikke forventer at du jobber 100%

Anonymous poster hash: cbcf8...8ac
Skrevet

Forklar til legen og øk prosenten med sykemelding, enten til 80 eller 100? Høres jo helt urimelig ut!

Anonymous poster hash: 471dc...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...