Gå til innhold

Hvor mange flasker til flaskebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange behøver man?

Anonymous poster hash: 17527...d80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok til at du bare behøver å sterilisere 1 gang i døgnet. Tror jeg hadde 8.

Anonymous poster hash: 4665b...6c6

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror jeg hadde 6.

Hadde dessuten en mikrosterilisator fra Avent, som var helt genial til sterilisering. Vask flaskene som vanlig, sett dem i boksen inni mikroen og 4 minutter senere var det ferdig! Da var de sterile i ett døgn, hvis man ikke åpnet boksen (men det gjør man jo).

Selv om den er laget for Avent-flasker, er det plass til andre også, men ikke like mange. Jeg hadde for eksempel noen MAM-flasker også, og de er jo lengre enn Avent sine. Boksen er litt stor da, så det er ikke sikkert den får plass i de minste mikroene. Men den sparte meg for fryktelig mye tid, og strøm, i forhold til å koke flaskene på komfyren ;)

http://www.babybanden.no/products/dampsterilisator-for-mikroblgeovn?gclid=CIzp4ISqkccCFSLicgodmR4O1Q

Skrevet

Jeg tror jeg hadde 6.

Hadde dessuten en mikrosterilisator fra Avent, som var helt genial til sterilisering. Vask flaskene som vanlig, sett dem i boksen inni mikroen og 4 minutter senere var det ferdig! Da var de sterile i ett døgn, hvis man ikke åpnet boksen (men det gjør man jo).

Selv om den er laget for Avent-flasker, er det plass til andre også, men ikke like mange. Jeg hadde for eksempel noen MAM-flasker også, og de er jo lengre enn Avent sine. Boksen er litt stor da, så det er ikke sikkert den får plass i de minste mikroene. Men den sparte meg for fryktelig mye tid, og strøm, i forhold til å koke flaskene på komfyren ;)

http://www.babybanden.no/products/dampsterilisator-for-mikroblgeovn?gclid=CIzp4ISqkccCFSLicgodmR4O1Q

Ok, men når man koker flaskene, så lufttørker de jo etterpå? Hvorfor kan ikke flaskene lufttørke etter å ha vært i mikrosterilisatoren?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde 6.

Ok, men når man koker flaskene, så lufttørker de jo etterpå? Hvorfor kan ikke flaskene lufttørke etter å ha vært i mikrosterilisatoren?

Barn som er født friske tåler fint lufttørkede flasker. Dette med absolutt sterilisert gjelder vel helst ekstremtilfellene.

Anonymous poster hash: 4665b...6c6

Skrevet

Jeg tror jeg hadde 6.

Selv om den er laget for Avent-flasker, er det plass til andre også, men ikke like mange. Jeg hadde for eksempel noen MAM-flasker også, og de er jo lengre enn Avent sine. Boksen er litt stor da, så det er ikke sikkert den får plass i de minste mikroene. Men den sparte meg for fryktelig mye tid, og strøm, i forhold til å koke flaskene på komfyren ;)http://www.babybanden.no/products/dampsterilisator-for-mikroblgeovn?gclid=CIzp4ISqkccCFSLicgodmR4O1Q

Ok, men når man koker flaskene, så lufttørker de jo etterpå? Hvorfor kan ikke flaskene lufttørke etter å ha vært i mikrosterilisatoren?Anonymous poster hash: 17527...d80

Barn som er født friske tåler fint lufttørkede flasker. Dette med absolutt sterilisert gjelder vel helst ekstremtilfellene. Anonymous poster hash: 4665b...6c6

Ok. Mikrosterilisatoren tar jo også bare 4 flasker, hvis jeg skal ha 8 må jeg vel enten ha to sterilisatorer eller lufttørke dem :) kanskje jordmor vet noe om det?

Skrevet

Vi hadde 15 og det var ikke for lite😁

Skrevet

Jeg hadde 8.

Anonymous poster hash: 0bc90...6cf

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror den skal ta 6 faktisk, i alle fall gjorde min det med litt planlegging, men min ble kjøpt for over 4 år siden.

Uansett synes jeg ikke det var noe stress å gjøre dette et par ganger om dagen, da det ikke tar mer enn 10 minutter ca å både vaske og sterilisere dem.

Ang. lufttørking er dette selvsagt ikke noe problem, det tåler friske nyfødte helt fint :)

Skrevet

Av de små til avent så hadde vi 10 styk tror jeg, eller 8. Når vi måtte kjøpe større så kjøpte vi 6 flasker og han fikk noe fast føde da.

Anonymous poster hash: 4af65...d7b

Skrevet

Av de små til avent så hadde vi 10 styk tror jeg, eller 8. Når vi måtte kjøpe større så kjøpte vi 6 flasker og han fikk noe fast føde da.

Vi hadde benksterilisator fra avent, er noen år siden og den var veldig treg. Brukte 20 min. Skal kjøpe microsterilisator om vi må ha det med neste barnet.

Skrevet

Vi har 8 og bruker de selvsteriliserende fra mam. Kan da kjøres i mikro, og slipper å ha en sånn boks man setter de i. Veldig enkelt.

Anonymous poster hash: b8b75...026

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...