Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #1 Skrevet 5. august 2015 Jeg har nettopp startet med cerazette, og har noen muligens rare spørsmål. Siden man skal ta de uten opphold, slik at man ikke får mensen, hvordan kan man da vite om man er blitt gravid eller ikke? Bør man teste seg med jevne mellomrom bare for sikkerhets skyld? Hva skjer om man blir gravid og fortsetter på pillene? Det står jo at man må slutte med de dersom man blir gravid. :s Anonymous poster hash: 8595b...873
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #2 Skrevet 5. august 2015 Hvis du bruker de riktig må du bare stole på at du ikke blir gravid. Blir du gravid vil du nok få noen symptomer som gir deg en pekepinn... Anonymous poster hash: 6c2a4...365
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #3 Skrevet 5. august 2015 Alle piller er like, og man begynner direkte på nytt brett uten opphold. Kanskje du vil like dem, jeg håper jeg ikke må ta dem flere ganger. Blødde jo nesten hele tiden. Sånn sett super prevensjon. Anonymous poster hash: bb179...422
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #4 Skrevet 5. august 2015 Det er like mye hormoner i alle pillene. Jeg fikk mye blødninger av den. Plagsomt. Slutter på de. Lykke til Anonymous poster hash: 9bf88...0a8
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #5 Skrevet 5. august 2015 Ingen blødninger, fant ut jeg var gravid når jeg var 4,5 mnd på vei. Merket da en litt annen fasong og litt hardere mage. Ble gravid i på ferie, hadde litt magesjau. Det var nok grunnen til at de ikke virket på meg . Anonymous poster hash: 94108...8d2
TPK Skrevet 5. august 2015 #6 Skrevet 5. august 2015 Jeg kan ikke annet enn å fraråde de. Jeg ble et forferdelig hormontroll, forbanna, kort lunte noe og tok lett til tårene. Ikke en bra kombinasjon med baby og lite søvn!
Luksusdyret Skrevet 5. august 2015 #7 Skrevet 5. august 2015 Jeg kan ikke annet enn å fraråde de. Jeg ble et forferdelig hormontroll, forbanna, kort lunte noe og tok lett til tårene. Ikke en bra kombinasjon med baby og lite søvn! Alt det der pluss migrene, blødning nesten hele tiden, vektoppgang, vann i kroppen og to graviditeter som bivirkning. Jippi.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #8 Skrevet 5. august 2015 Jeg gikk på de i ett år, er ingen fan. Mistet mensen helt (for så vidt greitt), men mistet også sexlysten helt. Ingen vits med prevensjon når man ALDRI har lyst på sex. Anonymous poster hash: d3178...849
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #9 Skrevet 5. august 2015 Til å begynne med fikk jeg mange småblødninger av dem. Det ga seg etterhvert, men etterhvert som mensen forsvant helt, forsvant også all sexlyst. Så meget effektiv prevensjon det der. Anonymous poster hash: f555a...f38
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #10 Skrevet 5. august 2015 gikk på de i tre mnd, så fant jeg ut at jeg var gravid. Blei nok gravid pga omgangssyke. Anonymous poster hash: a1b4b...51e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #11 Skrevet 5. august 2015 gikk på de i tre mnd, så fant jeg ut at jeg var gravid. Blei nok gravid pga omgangssyke.Anonymous poster hash: a1b4b...51e Fant ut at jeg var gravid fordi jeg ikke fikk mensen. Anonymous poster hash: a1b4b...51e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. august 2015 #12 Skrevet 5. august 2015 Første gang jeg gikk på de ble jeg gravid. Andre gangen var det som å dette ned i et sort hull. Plutselig en dag satt jeg og seriøst vurdere om jeg skulle hoppe foran toget.. Da gikk de i søpla!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. august 2015 #13 Skrevet 5. august 2015 (endret) Har brukt cerazette i snart ti år og ikke hatt noen bivirkninger eller plager med disse. Har heller ikke blitt gravid. Har heller ikke hatt mensen, som jo er en kjempedeal. Endret 5. august 2015 av Lektor Doppler med tillegg
VictoriaS Skrevet 5. august 2015 #14 Skrevet 5. august 2015 Jeg testet disse ut for andre gang nå for et par uker siden. Likt som forrige gang fikk jeg blødninger, humørsvingninger, kviseutbrudd på rygg, bryst og ansikt og ble ganske deprimert, ustabil og nedfor( jeg er en over gjennomsnittet positiv og glad person til vanlig).... ANBEFALES IKKE AV MEG!!!!
VictoriaS Skrevet 5. august 2015 #15 Skrevet 5. august 2015 Kan nevne at jeg aldri har hatt bivirkninger av andre medikamenter, kun på Cerazette!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #16 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83
Violeta Skrevet 5. august 2015 #17 Skrevet 5. august 2015 Jeg ble også sint, sur og hadde humørvinginger. Var helt forferdelig! Jeg prøvde dem i to omganger og ble sånn begge gangene. Kastet dem! Aldri mer!
VictoriaS Skrevet 5. august 2015 #18 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83 Du bør ihvertfall unngå østrogen for melkeproduksjonen sin del
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #19 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83 Du bør ihvertfall unngå østrogen for melkeproduksjonen sin del Er ikke østrogen i Cerazette og man kan ta det når man ammer. Tror nok at piller med mer hormoner er verre for de som er bipolar men min søster som er bipolar tåler ingen hormoner så hun har kobberspiral. Anonymous poster hash: 9ee09...5a0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #20 Skrevet 5. august 2015 Jeg er på tredje brettet med cerazette og vurderer å bytte. Jeg fikk mensen som normalt på første brettet og blødde i 12 dager, fikk mensen igjen på andre brettet og nå på det tredje så har jeg hatt flere mellomblødninger. Vet at det kan gå over men jeg byttet til cerazette for å bli kvitt mensen pga migrene og kraftige blødninger så jeg fikk for lite jern. Ang gravid så har jeg kjøpt billige tester på sikkertsvar.no (15 tester for under 200kr), for å ha just in case. Men nå får jo jeg mensen. Og har vært gravid og har ennå bekkensmerter så tipper at om jeg ble gravid så hadde jeg merket det fort pga mer bekkensmerter. Men hadde jeg mistet mensen og neppe fått gravidsymptomer fort så hadde jeg tatt en test i mnd. Anonymous poster hash: 9ee09...5a0
TPK Skrevet 5. august 2015 #21 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83 Du bør ihvertfall unngå østrogen for melkeproduksjonen sin del Det er vel ikke så mange alternativer år man ammer, derfor mange (deriblant meg) holder ut med driten. Ellers blir det vel kondom eller kobberspiral, evt. pessar.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #22 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83 Du bør ihvertfall unngå østrogen for melkeproduksjonen sin del Det er vel ikke så mange alternativer år man ammer, derfor mange (deriblant meg) holder ut med driten. Ellers blir det vel kondom eller kobberspiral, evt. pessar. Tror hormonspiral også er innafor. Ville valgt det framfor cerazette av mange årsaker, inkludert humøret. Anonymous poster hash: bb179...422
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #23 Skrevet 5. august 2015 Ikke for å avspore tråden altså, men dere som har litt peiling. Hvilken annen prevensjon anbefaler dere mens man ammer? Jeg har lest mange tråder nå om Cerazette og er redd og slett redd for å starte på det etter fødsel siden jeg i tillegg er bipolar, så har ikke lyst til å begi meg ut på noe som kan tulle til stemningsleiet mitt, siden jeg ser mange nevner det her. Tørr ikke bruke spiral siden jeg har en sykdom i underlivet. Hvilke andre alternativer er det? (kondom skal brukes også altså, men vil gjerne sikre meg dobbelt en stund ) Anonymous poster hash: 56270...e83 Du bør ihvertfall unngå østrogen for melkeproduksjonen sin del Er ikke østrogen i Cerazette og man kan ta det når man ammer. Tror nok at piller med mer hormoner er verre for de som er bipolar men min søster som er bipolar tåler ingen hormoner så hun har kobberspiral. Anonymous poster hash: 9ee09...5a0 Gikk på microgynon i 15 år før jeg ble gravid og det gikk helt greit, men det skal man ikke ta når man ammer såvidt jeg har forstått. Kommer til å starte med det igjen når ammeperioden er over. Men da satser vi nok på kondom, siden jeg ikke kan ha spiral. Er bare for ett års tid regner jeg med så det får duge Takk for svar! Anonymous poster hash: 56270...e83
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #24 Skrevet 5. august 2015 Forferdelig greie. Null sex lyst, masse blødninger hele tiden. Aldri igjen. De neste ammeperioden har jeg gått på colundag. Perfekt for meg. Anonymous poster hash: 96f50...3fd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2015 #25 Skrevet 5. august 2015 Ser flere nevner at man får mensen selv om man bruker cerazette, jeg trodde man etter hvert mistet den? Da vil jo ikke uteblitt mens være noe tegn på graviditet? Er det ikke slik at cerazette hemmer eggløsning? Har hørt mye dårlig om cerazette, men jeg vil ikke bruke kombinasjonspiller. Kobberspiral er testet ut, men den "fødte" jeg ut igjen, så setter ikke inn en ny. P-sprøyte er ikke aktuelt nå, da vi muligens skal planlegge nestemann snart. Og da utgår også hormonspiral og p-stav. P-ring synes han høres ekkelt ut, og p-plaster stoler jeg ikke på (tenker at det kommer til å dette av uten at jeg merker det, og at jeg flere ganger om dagen kommer til å sjekke at det er der. Stress). Cerazette virker som det "beste" alternativet for meg akkurat nå, men jeg kjenner jeg er litt engstelig for å bli gravid allikevel, uten at jeg vet om det. Jeg har ikke så veldig lyst til å gå og engste meg en gang i mnd, og så bruke mange penger på tester uten at det er behov for det. Hvor lang tid tar det fra man starter på pillene før man eventuelt får redusert sexlyst? Når kommer humørsvingningene? Vektøkningen? Kvisene? Hi Anonymous poster hash: 8595b...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå