Gå til innhold

Å fortelle andre om gravediteten


Hannepålandet

Anbefalte innlegg

Når planlegger dere å fortelle? Hva har dere gjort med forrige barn, og gjør dere på samme viset igjenn?

 

Forrige gang fortalte vi det til våre foreldre uke 6 pga vi skulle på ferie sammen med min mor. Denne gang vil mannen vente. Fordi vi har mistet flere ganger. Han vil være sikker. Jeg har dessuten en svigerinne som ligger 7uker forran meg i løypa. Og det er deres første barn. Så jeg er redd for å stjele oppmerksomheten dersom vi sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en liten tanke om å fortelle det til svigerforeldre og mine foreldre til jul. Men om det går an å skjule så lenge (og om vi klarer😂) spørs vel!! Resten av verden kan vente for alltid for vår del. Med nr 1 fikk "alle" vite det relativt tidlig, maks 3 mnd på vei. Med nr 2 ventet vi til ca halvveis før allmennheten fikk vite det, familie noe tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der.. Vi forteller det til de nærmeste etter tidlig ultralyd ca uke 10-11. Venter til jeg er hvertfall 4 mnd før storebror får vite,da vi ikke vil ta oppmerksomhet fra skolestart og pga alt kan skje før uke 12, lenge å vente for en storebror som har allerede venta lenge:) ang. Å ta oppmerksomhet fra andre så kan det jo hende at de ser annledes på det? Siden det er første barnet kan det jo godt hende du kan være en god støtte for henne. Jeg hadde kanskje ventet til uke 12 da er begge over 3 mnd. Samtidig har det gått en stund mellom nyhetene:) Dette er så ulikt, man må kjenne litt på det:) personlig har mine to nærmeste venner fått vite det allerede, så godt å ha noen å prate med om det ikke skulle gå som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortelle det nor jeg blir 12 uker, min mor vet det og min svigermor vet det. Begge viste det før jeg viste det, det va på måte litt skummelt! Og mine to bestevenninner vet det. Ellers lar eg vente med og si noe til tiden er inne.

Endret av Snipo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller tidlig til både venner, familie og jobb, eller, tidlig som i før uke 12 men etter tidlig ultralyd. Jobb fordi det er nødvendig, venner fordi de vil forstå det tidlig uansett og familie fordi vi nesten ikke kan holde det fra dem når alle andre vet. Det ville uansett vært naturlig å være åpne om det om vi evnt skulle miste så da er det ingenting som hindrer oss.

 

Ser også ut til at jeg kommer til å være en del dårligere dette svangerskapet enn planlagt, så da er det godt med forståelse og hjelp rundt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får ingen vite det FØR Ultralyden som er ved 18-20 uke. Unntaket blir sjefen, men kun han, og ikke mine kolleger. Han blir den første som får vite det, men han har jo taushetsplikt, så det trenge me ikkje tenka på. Siden dette er vårt siste barn, vil vi ta UL bildene inn i søte hvite små rammer, pakke inn og gi t foreldre og svigers. I tillegg vil lillebror på snart 2år, ha på seg ein genser med skriften; skal snart bli storebror, eller no i den dur. Om storesøster på 12år også vil ha på seg ei sånn, den dagen, får bli opp til henne ;-) Ellers vil vi fortelle det på Facebook, etter den tid, ved å legge ut et bilde av alle i vår lille familie SINE SKO, med årstall ved siden av, og så et lite par sko/tøfler for nyfødt og skrive årstallet 2016 ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vi skal ha stort familiebesøk om et par uker når gutten vår fyller 2 år. Vi kommer til å legge en ekstra gave i haugen med en t-skjorte hvor det står "jeg skal bli...storebror!" Hihihi - gleder meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte rett og slett ikke holde det hemmelig for søstrene mine, mamma og pappa, men de holder tett. Svigerfar har også fått nyheten, og så vet tre veldig gode venninner det. Men vi bor ikke i samme by og har ikke samme omgangskrets.Alle andre får vente til minst uke 13-14 eller når magen kommer. Storesøster vil vi også vente med å fortelle det, da hun ikke vil klare å holde på hemmeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når planlegger dere å fortelle? Hva har dere gjort med forrige barn, og gjør dere på samme viset igjenn?

 

Forrige gang fortalte vi det til våre foreldre uke 6 pga vi skulle på ferie sammen med min mor. Denne gang vil mannen vente. Fordi vi har mistet flere ganger. Han vil være sikker. Jeg har dessuten en svigerinne som ligger 7uker forran meg i løypa. Og det er deres første barn. Så jeg er redd for å stjele oppmerksomheten dersom vi sier det.

Forteller det til uka, da er jeg 9 uker. Mamma og svigers vet det allerede, og jeg måtte si det på jobben siden jeg spøy i ett sett (sykmeldt nå..). Det skal bli godt å slippe å holde det hemmelig for alle vennene mine som vet at vi skulle sette i gang med prøvinga i sommer og som maser og spør i et enda kjør. Og jeg begynner å slippe opp for unnskyldninger for å ikke møte folk.

Med førstemann (som nå er 7 år) fikk folk vite det på omtrent samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemagen20.04

her var det meningen kun nærmeste familie og noen på jobben min skulle få vite. men nå vet så og si alle på jobben min om det :( håpet å kunne begrense det til de jeg jobbet nærmest med.

Så nå er jeg redd hun eldste jenta mi finner det ut pga rykter, samme med resten av familie som mine besteforeldre. bor på en liten plass å ryktene sprer seg fort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...