Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Ja, ettersom vi planlegger flere. Når vi en dag vet vi ikke skal ha flere vilmjeg gi de bort ja Anonymous poster hash: f2915...647
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Om man skal ha flere barn så gjør man selvfølgelig det, om man ikke er sær og må ha alt nytt. Men når siste barnet har vokst ut av klærne så kvitter vi oss med alt. Foreldrene våre tok vare på babyklærne men når vi fikk de 30 år etterpå så stinket de gammelt og lukta var ikke å få bort, og det var upraktiske klær. Og de til svigers var og hullete og skitne (allikevel prøvde de å tvinge oss til å bruke de!). Vi hiver alt som ikke er verd å bruke igjen, men å ta vare på alt i 20-30 år vil vi ikke da vi risikerer at de ikke blir brukt pga lukt eller noe sånt. Anonymous poster hash: 7344d...062
Plutselig_gravid Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Gir det bort, med unntak av da vi planla to tette :-)
Mille & lillegutt Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Ja, men kvitter meg med klær jeg ikke liker☺
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Nei. Vi er usikre på om vi skal ha en til. Om vi bestemmer oss for det får vi kjøpe inn på nytt. Mye av det vi hadde er slitt, og det andre selger vi brukt Anonymous poster hash: 11189...34b
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Nei, ikke nå lenger. Men så har vi 3 barn og er ferdige😊
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Ja. Det meste er slitt, noe av tøyet er arvet videre både 1, 2, 3 ganger (noe er fra storesøster, noe arvet storesøster fra kusine, som nå lillesøster har arvet, og noe har kusine arvet av tremenning, som igjen er gitt videre til storesøster og nå lillesøster). Så på det meste er klærne brukt av 4 barn, så sier seg selv at mye av det er veldig utvasket og slitt. Nå ser det ut som om kommende kusine eller fetter kommer til å arve endel av det, om ikke alt (får se hvor mye de vil ha av det, og evnt. kjønn. Vi har mye nøytrale klær, noe gutteklær (fra fetteren til døtrene mine) men mest jentetøy). Det de ikke vil ha, vil bli gitt bort eller kastet. Anonymous poster hash: 7f208...3db
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Ja, sparer det jeg likte spesielt godt til mine barn og som jeg synes er fint nok til å kunne brukes igjen. Min mor gjorde det, og i motsetning til ene over her så syntes jeg det var utrolig gøy å få det da jeg skulle ha barn. Svigerinnen min likte ikke det hun fikk, men hun er sær og kjøpte alt nytt... Noen er sære, og jeg vet jo ikke hvordan mine barn vil ta i mot det, men har lært dem opp til å sette pris på ting med en historie og gjenbruk er også noe vi er opptatt av PS: Lagrer dem i tette plastbokser slik at de ikke skal lukte vondt etter mange år på loftet Anonymous poster hash: 7ba46...81a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 Jeg gir bort til et foretak som støtter fattige barnefamilier med gratis klær og sko. Anonymous poster hash: 23a6b...c8d
IreneUtålmodig Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Med begge guttene så ga jeg bort mye til fretex, måtte kaste endel og tatt vare på 1-2 poser for minner. Med kommende jente vet jeg ikke, sikkert spare på alt for minner siden det er sistemann
shari_z Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Sparer en del, ja. Klær som jeg likte godt eller som jeg har gode minner fra. Men det aller meste er gitt bort når jeg er ferdig med det. Jeg har bare fått ett plagg fra mamma som jeg brukte, og selv om det ikke er nytt men 45 år gammel, gleder jeg meg til å kunne bruke det.
Chl85 Skrevet 4. august 2015 #14 Skrevet 4. august 2015 Jeg tar kun vare på hjemmestrikka baby/barneplagg, babytepper og quiltet babytepper. Har familie og svigerfamilie som har laget myyye flotte og nydelige plagg. Tenker at det kan være at en av barna mine kanskje vil bruke noe av dette til sine egne barn. Selv arvet jeg en nydelig lys, ferskenrosa strikket kjole etter min tante. Hun brukte den selv som baby og den er 50 år gammel. Begge mine har brukt den. Bestemor som strikket den 1965 Den kunne blitt tatt for å være kjøpt på lillelam o.l i dag. Så ikke sikkert det er helt ute av moten om 20 år. Så skal pakke de ordentlig
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #15 Skrevet 4. august 2015 Har tatt vare på myyye baby/barneklær. Greier bare ikke å kvitte meg med alt, er alt for sentimental. Men har gitt masse til Fretex også. Jeg tenker at jeg får gå igjennom det om noen år. Da er det ikke sikkert jeg syns alt er så søtt og fint lengre, og det blir enklere for meg å gi det bort. Anonymous poster hash: 0cac3...a67
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #17 Skrevet 4. august 2015 skal spare på noe, men ikke allt, jeg er første av mine søsken som får barn så kommer sikkert noen flere små som kan arve om 2-3 år kjempe fint om noe av det kan brukes av resten av barna i familien også. siden vi har fått mye dyre eller hjemme strikka klær som er veldig god kvalitet. Anonymous poster hash: e4617...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå