Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Hvor stort inngrep er sterilisering av damer? Mannen har sterilisert seg, men jeg vurderer nesten å gjøre det selv også i tillegg. Og nei, jeg har slettes ikke tenkt å være utro. Det er bare at en ny graviditet ville vært helt uaktuelt for meg og jeg får helt angst om det skulle være en promille mulighet. All annen tilleggsprevensjon er uaktuell. Mannen har levert prøve, og inngrepet var vellykket. Er man da 100% sikkert? Anonymous poster hash: 71164...6bc
Fullrulle86 Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Hvor stort inngrep er sterilisering av damer? Mannen har sterilisert seg, men jeg vurderer nesten å gjøre det selv også i tillegg. Og nei, jeg har slettes ikke tenkt å være utro. Det er bare at en ny graviditet ville vært helt uaktuelt for meg og jeg får helt angst om det skulle være en promille mulighet. All annen tilleggsprevensjon er uaktuell. Mannen har levert prøve, og inngrepet var vellykket. Er man da 100% sikkert?Anonymous poster hash: 71164...6bc Du må i full narkose og får to små kirurgiske hull i magen. Inngrepet er jo forholdsvis lite, men det er likevel en operasjon med den risikoen det innebærer! Viss mannen er sterilisert ser jeg ikke helt nødvendigheten med den risikoen
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Bare avholdenhet er 100% sikkert. Det er uhyre sjelden sædkanalene vokser sammen igjen, null komma et eller annet sjanse, men det kan jo skje. Jeg ble storesøster da jeg var 15 år pga en sterilisering som hadde reparert seg selv. Anonymous poster hash: 17467...480
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Takk for svar dere. Huff, det frister jo lite med full narkose hvis det egentlig ikke er nødvendig. Og 100%avholdenhet føler jeg også er i mest drastiske laget.... Men det er faktisk mulig å gro sammen igjen ja? Det var det jeg var redd for. Anonymous poster hash: 71164...6bc
shari_z Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Jeg ble sterilisert i juni av medisinske årsaker. Som en annen sa, var det narkose i en halv time og tre bitte små hull (kikkhullkirugi), én til kikkhullsgreien i navlen og en til hver eggleder. Den ene eggleder ble tatt fra like ved navlen, så tett p at begge sår ble dekket av én plaster. Fikk god smertestillende etterpå på oppvåkning og dro hjem på ettermiddagen. Det var ikke så ille som jeg hadde forventet, faktisk gikk det veldig bra. Jeg var sykemeldt fra før, men for å si det sånn: jeg ble operert torsdag og kunne vært på jobb mandag. Som andre har påpekt, er det kun å avstå fra sex som er 100% sikker. Sterilisering skal være så godt som man kan forvente, og dere begge to sterilisert, skal det mye til for at begge deres sterilisering gror sammen. For å sitere fra papirene jeg fikk i forkant av operasjon, så sier de at "egglederne dine blir varmet opp til de er helt ødelagte". (Når alt dette er sagt, så var min søster sykepleierne for en for tidlig født baby, og min mor sykepleieren for babyens mamma. Både babyens mamma og pappa var sterilserte lenge før hun ble gravid. Dette var på 80-tallet, og vil tro det skjer uhyre sjeldent.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå