Gå til innhold

Dumt å svare "Ja" ?


Snerkern

Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Sitter nå å tenker frem og tilbake på en ting jeg ikke helt klarer å bestemme meg for hva jeg burde gjøre på. 

 

Dere skjønner det at vi (jeg, samboer og kommende gullgutt) har blitt invitert i 70-årslag på DFDStil København i slutten av Oktober. Det er jo fint og bra i seg selv altså, hele far-siden til samboeren skal dit for å feire. Vi har begge kjempe lyst til å dra, men som en overtenker og førstegangs-fødende/-mor så er jeg litt usikker da jeg har termin 05.Oktober (og minicruiset er 23.Oktober).

 

Det jeg lurer på er jo om det er forsvarlig og greit å dra om han kommer til termin (+- et par dager) og er helt frisk? Han vil jo da være rundt 2-4 uker gammel i så fall. 

 

En annen "bekymring" er jo dette med barnevogn og hva man skal evt. ha med seg til han osv. Leste litt rundt og så at det ikke var lov å ha med vogna inn på lugaren pga. brannfare (noe som er forståelig), man måtte da sette den igjen i resepsjonen. Men er det noen som vet om det er noen som passer på den, om vi må låse den på noen måte eller noe lignende? Tror dere også at det går greit å ta med "toppen" eller liggedelen av vogna og bruke som seng på lugaren?

 

Huff, dette ble litt mye det! Menmen håper noen har noen tanker å komme med rundt alt dette her, ganske usikker på ting rundt denne eventuelle turen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det som mammahjertet sier. Jeg tror ikke jeg hadde orket det, men dette er veldig individuelt. Babyen kommer til å sove masse den første tiden uansett, men spørsmålet er hva som er greit for deg/dere. Husker med førstemann at det ikke var sånn jeg hadde sett for meg at ting skulle bli, så er du førstegangs, så ville jeg tenkt meg godt om og kanskje forberede deg på mye barseltårer og at det kommer følelser du aldri har kjent på før :) vi er alle forskjellig, så det er bare du som kan ta den avgjørelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å svare kanskje? Det er mulig du kommer til å ha behov for å være litt i ro og i "boblen" ukene etter fødsel, så jeg ville ikke bundet meg til noe. Med vår første gikk det 16 dager over termin og med litt lav blodprosent og litt utfordringer med ammingen hadde jeg nok ikke hatt det bra på båttur. Kanskje er både du og lillegutt i fin form til da, men for din egen skyld vil jeg anbefale deg å ta et stort forbehold. Det tror jeg alle rundt dere vil forstå. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bestemt meg etter fødselen. Du vet ikke hvor sliten du vil være, hvordan ammingen går osv. Selv ble jeg sydd etter fødsel å klarte omtrent ikke sitte på to uker. Jeg lå i sofaen å spiste pga vonde sting og ett ekstremt hovent underliv.

 

Anonymous poster hash: e5fe5...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...