Gå til innhold

Hvordan regner de ut sykepenger når man kun er

Anbefalte innlegg

Skrevet

ringevikar? 

Har jobbet som ringevikar i 3år. Med varrierende inntekt. Er nå gravid, og ser mørkt på å fortsette jobben min i bhg nå. Begynner å bli tungt og vondt. 

Hjelp. 

Anonymous poster hash: a7dee...4b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar gjennomsnittslønnen din.

Bare lever de siste 4-5-6 siste lønnsslippene dine hos nav så tar de snittet.

Anonymous poster hash: c79a1...663

Skrevet

Okej, da får jeg holde ut litt lengre, sånn at jeg kan få litt bedre gj.snitt. Har vært dårlig med jobbing nå etter påska. 

Håper det tar seg opp utover høsten. Men ser ikke for meg at jeg klarer noe mere enn max to mnd til :/ 

hi

Skrevet

Det er arbeidsgiver som skal betale sykepengene de første 16 dagene og da får du betalt for allerede avtalte vakter. Etter dette tar NAV over og du får ett snitt av det du har tjent tidligere.

Anonymous poster hash: 6d534...f5a

Skrevet

Det er arbeidsgiver som skal betale sykepengene de første 16 dagene og da får du betalt for allerede avtalte vakter. Etter dette tar NAV over og du får ett snitt av det du har tjent tidligere. Anonymous poster hash: 6d534...f5a

Hva om man ikke har avtalte vakter så langt fram i tid? Jeg blir ofte spurt dagen før.

Anonymous poster hash: fd560...edd

Skrevet

Ja, samme her. Skjeldent jeg får vakter så langt fram i tid. Da er det evt bare snakk om et par. 

Men jeg har dagpenger itillegg, så regner med det går bra i de 16 dagene :)

hi

Skrevet

Det er arbeidsgiver som skal betale sykepengene de første 16 dagene og da får du betalt for allerede avtalte vakter. Etter dette tar NAV over og du får ett snitt av det du har tjent tidligere.

Tull. Det er fritak fra arbeidsgiverperioden for gravide

Anonymous poster hash: 552a2...bc7

Skrevet

Tull. Det er fritak fra arbeidsgiverperioden for gravide

Anonymous poster hash: 552a2...bc7

Det er ikke tull, selv om du også har rett.

De første 16 dagene er arbeidsgiverperiode og man får bare lønn for allerede altalte vakter, det er 100% riktig.

Men om man er sykemeldt pga svangerskapsrelaterte ting kan arbeidsgiver søke nav om å få tilbake pengene han har utbetalt i arbeidsgiverperioden.

Det er altså uansett arbeidsgiver som betaler ut sykepenger de første 16 dagene, men kan søke om å få de tilbake fra nav.

Hilsen en arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: c79a1...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...