Gå til innhold

sjalu kjæreste?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt for lang :/ Setter stor pris på svar :)

Mitt første forhold var et forferdelig forhold med et udyr. Jeg fikk et barn med han, men heldigvis tok dette forholdet slutt fortest mulig. Har for himlens skyld ingen kontakt med han. Det tok meg mange år til å begynne å treffe med gutter eller i det hele tatt ha sex igjen.

Jeg gikk ut med nærmest 7 stykker før jeg traff kjæresten min. Han er veldig snill og omtenksom. Vi har det veldig koselig sammen, men det kan også være sånn at det egentlig finnes menn som er mye snillere enn han bare at jeg ikke var så flink til å tørre å gå ut med noen før nå.

Vi har vært sammen i 9 måneder nå. Og først i forrige uke satt vi å snakket om x-kjærester og one night stand. Jeg fortalte at jeg har hatt sex med rundt 7 stykker før han. Og mannen ble helt fra seg. Han går å pirker på alt. bl.a gamle bilder, tekst meldinger, innlegg på facebook. Han har til og med re-programmert alle slettet bilder og meldinger på mobilen min.

For bare noen dager siden så var det to menn som satt på en kafe og så på oss gående forbi kafeen. Han spurte om jeg kjente noen av dem og jeg svarte at jeg aldri har sett dem før, og det holder jeg fast på til nå for jeg kjenner dem bokstavelig talt ikke. Jeg klarer bare ikke komme på hvem noen av dem er. Det kjæresten gjorde da var å dra tilbake til kafeen å spørre mennene om noen av dem kjente meg??!!

Har aldri i hele mitt liv opplevd noe lignende?!!  

Hva med dere andre? Har dere fortalt om tidligere forhold til partneren deres? Og hvor mye er normalen? Tenker å dumpe han for jeg føler at mannen blir bare mer syk av å være sammen med meg? Hvordan har deres partnere taklet x-kjærester? 

Takk for svar!! :)

Anonymous poster hash: 12dcf...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Det er ikke normalt å være så kontrollerende, og det kan fort utvikle seg til å bli enda verre. I og med at du i tillegg har et barn fra før ville jeg tenkt nøye etter om dette var et forhold jeg var komfortabel med å være i.

Jeg for min del hadde ikke funnet meg i dette.

Lykke til

Anonymous poster hash: d47ea...a68

Skrevet

Oj. Han høres syk ut. Ville seriøst revurdert dette forholdet, om jeg var deg.

Anonymous poster hash: 52afa...126

Skrevet

Dette er ikke normalt, ville vært veldig bekymret om jeg var deg.

Skrevet

Kom deg unna fortere enn fy! Det der er IKKE normalt, hadde blitt så flau at jeg hadde dumpet han der og da på cafeen!

Skrevet

Oi, dette høres ut som en mann du bør løpe fra og aldri se deg tilbake. Gå nå, mens det ennå er enkelt for deg! Dette er overhodet ikke normal oppførsel!

Anonymous poster hash: d1514...b68

Skrevet

Run, Forest, run!

Anonymous poster hash: e80ba...aa1

Skrevet

Alle mine alarmklokker ringer her. Jeg ville nok ikke hatt en slik kjæreste. Tenk slik holder han på nå, bare 9 mnd inn i forholdet, hvordan tror du dette blir senere?

Snakk med han, evt krev at han skaffer seg help, eller det letteste forlat han.

Anonymous poster hash: f69e4...9b4
Skrevet

Han hadde jeg gått fra. Når han starter sånn nå, hvordan tror du det blir om noen år da?

Skrevet

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem. Nå har han sovet ute i natt. Vi bor i huset mitt så egentlig er det han som må ut. Jeg har ikke lyst til å anmelde han eller noe fordi han er politistudent og det vil ødelegge mye for han. Hva kan jeg evnt. gjøre for å få han ut? Han føler ikke at han gjør noe galt og at det hele er min feil. :( Skal jeg gi han tid frem til han finner seg bolig eller skal jeg bare la han gå, så for han klare seg selv videre? 

HI

Skrevet

Ville bedt han skjerpe seg kraftig eller finne egen bolig. Skjønner han selv han overreagerte? Ser han ikke selv det er galt blir det langt verre jo lengre dere er sammen. Det der er ikke normalt. Småsjalu kan være sjarmerende, men det du beskriver er sykt. Ville blitt flau. Hvorfor prate om tidligere expartnere? Min kjæreste gjennom 2,5 år har aldri spurt og jeg ikke han. Fortid er fortid.

Anonymous poster hash: dff4c...026

Gjest Antarctica
Skrevet

Eh. Trodde han du var jomfru???

Denne mannen er syk. Du har ikke meldeplikt til ham om dine kjærester, ikke til noen.

Skrevet

Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem. Nå har han sovet ute i natt. Vi bor i huset mitt så egentlig er det han som må ut. Jeg har ikke lyst til å anmelde han eller noe fordi han er politistudent og det vil ødelegge mye for han. Hva kan jeg evnt. gjøre for å få han ut? Han føler ikke at han gjør noe galt og at det hele er min feil. :( Skal jeg gi han tid frem til han finner seg bolig eller skal jeg bare la han gå, så for han klare seg selv videre?

HI

At dere allerede bor sammen er også bekymringsfullt. Han kan ta inn på pensjonat eller turisthytte til han finner noe nytt, det er ikke ditt problem.

Tror ikke heller han har noe i politet å gjøre hvis du spør meg.

Anonymous poster hash: 6aa73...48c

Skrevet

Få han ut med en gang, den type oppførsel kommer sannsynligvis til å eskalere. Drit i hvor han gjør av seg bare han forsvinner. Om han trakasserer deg i ettertid (noe jeg tipper han er typen til ) så må du få besøksforbud. Om det skulle skje så er han ikke egnet som politimann så du skal ikke ta hensyn til det. Sånne mennesker har en tendens til å søke til yrker der de kan utøve makt og det er ikke bra.

Skrevet

Mannen er syk, og han kan bli farlig. Vær så snill å komme deg vekk fram ham, det er ditt ansvar som mor å skjerme barnet ditt fra sånne som ham og det han kan finne på å gjøre mot deg.

Fortell venner og familie om hvordan han oppfører seg, ikke forsvar og beskytt ham, få noen på din side som kan hjelpe deg her. Ha noen sammen med deg når du forteller at forholdet er over, og få ham til å flytte. Og du skal selvsagt anmelde ham om han gjør noe han ikke skal, om han truer eller nekter å flytte eller blir voldelig. Politistudent eller ikke.

Hvis han nekter å flytte pakker du sakene hans, setter dem på utsiden av døren og skifter lås. Og igjen, ha noen hos deg!

Her MÅ du stå opp for deg selv, ikke bare for din skyld, men for ungen din sin skyld, ikke la barnet bli fanget i en kryssild dere i mellom, eller ende med en mor som er kuet av sin mann!

Skrevet

Be han flytte hjem til mamma og pappa. Du kan jo si at han har ut uka på å komme seg ut for eksempel. Ikke gå inn i noen diskusjon, bare si det som det er. Truer han så anmleder du, vil jo tippe han ikke vil spolere utdannigsplanene sine da.

Anonymous poster hash: 8fcb5...1ec
Skrevet

Dette er ikke en mann du burde fortsette noe forhold med. Som de andre sier så virker han veldig kontrollerende allerede etter 9 mnd å det er mulig dette bare er begynnelsen. Hvor han flytter er ikke ditt problem. Bare få han ut at ditt hus! Han kan bo hos venner eller familie frem til han finner noe annet.

Anonymous poster hash: 0f915...d11

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk dette?

Anonymous poster hash: 8fcb5...1ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...