Gå til innhold

Snart nytt skoleår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hverdagen starter. Noen som har tips til hvordan spare tid på "kjedelige" ting man må gjøre i hverdagen, som husarbeid og matlaging? Jeg kan begynne med det jeg skal begynne med/gjør allerede:

- Ungene hjelper til med å sette på bordet/ta av (den/de som ikke hjelper til før middag må hjelpe til etter)

- lage ukesmeny og handle inn en gang i uka.

Anonymous poster hash: c5860...958
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri gå tomhendt. Det er alltid noe som skal til et annet sted i huset, ta det med på veien.

Skrevet

Hele familien rydder 15 minutter hver kveld! Ungene rydder sine rom og finner fram klær ig utstyr til neste dag. (Er de små må du hjelpe, men da går det automatisk når de blir eldre)

Når du er på badet og hjelper med tannpussen så vask over speilen med en enjoklut (eller lignende). Jeg har små kroker på ene siden av skapet som disse henger på, lett tilgjengelig.

Tørker over speil og vask. Doen tørker jeg kjapt med engangsklut. Dette tar 2 minutter og jeg er da på badet samtidig som minsten pusser tenner.

Kjøkkenet rydder jeg mens unger spiser kveldsmat. De spiser og forteller og jeg rydder!

Hver helg vasker hele familien huset sammen. Jeg har lister til hvert rom, så alle vet hva som skal gjøres.

4 åringen får fuktig klut og vasker dører, dørhåndtak og rekkverk i trappa! Han støvsuger rommet sitt og sammen tørker vi støv. Han tar sv dynetrekk og av/på putetrekk. Dyna hjelper jeg med.

Eldste går på skolen og har igså funnet sine ting han liker å gjøre på lista.

Jeg støvsuger, mannen går etter med vaskemopp! Jeg skrubber dusj, han tar doene. Han fikk velge først på listene hva han skulle gjøre, så tok jeg det andre.

3 etasjers hus som er rent på ca 2 timer!

Anonymous poster hash: b202f...3eb

Skrevet

Hele familien rydder 15 minutter hver kveld! Ungene rydder sine rom og finner fram klær ig utstyr til neste dag. (Er de små må du hjelpe, men da går det automatisk når de blir eldre)

Når du er på badet og hjelper med tannpussen så vask over speilen med en enjoklut (eller lignende). Jeg har små kroker på ene siden av skapet som disse henger på, lett tilgjengelig.

Tørker over speil og vask. Doen tørker jeg kjapt med engangsklut. Dette tar 2 minutter og jeg er da på badet samtidig som minsten pusser tenner.

Kjøkkenet rydder jeg mens unger spiser kveldsmat. De spiser og forteller og jeg rydder!

Hver helg vasker hele familien huset sammen. Jeg har lister til hvert rom, så alle vet hva som skal gjøres.

4 åringen får fuktig klut og vasker dører, dørhåndtak og rekkverk i trappa! Han støvsuger rommet sitt og sammen tørker vi støv. Han tar sv dynetrekk og av/på putetrekk. Dyna hjelper jeg med.

Eldste går på skolen og har igså funnet sine ting han liker å gjøre på lista.

Jeg støvsuger, mannen går etter med vaskemopp! Jeg skrubber dusj, han tar doene. Han fikk velge først på listene hva han skulle gjøre, så tok jeg det andre.

3 etasjers hus som er rent på ca 2 timer!

Anonymous poster hash: b202f...3eb

Mye gode tips :) tror jeg skal prøve meg på noe av det samme :)

Anonymous poster hash: c5860...958

Skrevet

Aller beste tipset er å rydde opp alt man har, kast eller gi bort det du ikke trenger eller bruker. Det som blir igjen får sin plass å legges på plass etter bruk. Når aæhele huset er ryddig så vet man hva man har, vet hvor man har det og dermed slipper man å bruke tid på å lete etter det..

Anonymous poster hash: 96440...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...