MarianeA Skrevet 4. august 2015 #1 Skrevet 4. august 2015 Og nå vil jeg gjerne vite hvordan en klassisk ukemeny kan se ut hjemme hos dere Forslagene setter jeg inn i en perm og tar de frem utover året og bruker hjemme hos oss. Håper mange vil dele med meg.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Mandag: Fiskegrateng med poteter, revet gulrot og stekte tomater. Tirsdag: Kyllingfilet med ris, kyllingsaus og brokkoli. Onsdag: Svinekjøtt med skysaus, potetsalat og stekte grønnsaker. Torsdag: Ovnsbakt laks med poteter, saus, kokte grønnsaker og stekt tomat. Fredag: Hjemmelaget pizza. Lørdag: Hjemmelaget lasagne med salat og loff. Søndag: Gryterett med ris og salat. Nå fikk jeg middagsliste selv OG jeg ble skikkelig sulten. Anonymous poster hash: 0353a...b37
TPK Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Denne uken blir det sånn: 1. Fiskekaker med salat, grovbrød og/eller ris 2. Seibiff med løk, poteter, grønnsaker og litt bacon 3. Kjøttboller med potet, grønnsaker og fløtesaus 4. Laks med salat og byggris 5. Blomkålsuppe fra Toro med ekstra grønnsaker i og stekt kjøttpølse ved siden av. 6. Tynn italiensk pizza med spekeskinke 7. Svinekoteletter med grillede grønnsaker og sjysaus
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Hm. OK, kan prøve å tenke tilbake på en typisk uke hos oss: Mandag: Ovnsbakt laks (pluss ett stykke med hvit fisk til ett av barna) med spinat og kokte poteter Tirsdag: Risotto med sopp Onsdag: Kyllinggryte med curry og ris Torsdag: Fiskekaker med kokt pottit og råkostsalat Fredag: Sushi (take-away) Lørdag: Blåskjellpasta med hvitvin-fløtesaus og koriander eller bladpersille Søndag: Ytrefilet av hjort, potetmos, rosenkål/brokkoli, stekt sopp Anonymous poster hash: 0bd20...ca3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Mandag: lasagne ( bursdagsønske) Tirsdag: linsesuppe med focaccia Indisk onsdag: cottage cheese i kremet spinatsaus med ris og naan Torsdag: Stekt torsk med ovnsbakte rotgrønnsaker og kokte poteter Fredag: kyllinglår med quinoasalat Lørdag: kyllingqesedillas Søndag: Elggryte med potetmos og blomkål, brokkoli, gulrot Anonymous poster hash: 1f7ed...77c
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 -kjøttkaker, poteter, kokte grønnsaker, brun saus og tyttebær -grillet kyllingfilet, ris, soppsaus og salat -tomatsuppe, rundstykker og hardkokte egg -grillet laks, ovnsbakte nypoteter, grønnsaker og sandefjordsmør -taco -strimlet kyllingfilet og hakkede grønnsaker stekt og lagt i gryte med saus av fløte, buljong, soyasaus og krydder med pasta og brød -chili con carne. Anonymous poster hash: c3db7...123
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 M: fiskegrateng med raspa gulrot og purre/rødløksmør. T: gryte med svin og rotgrønnsaker med potetmos til O: fiskegratengrester T: nasi goreng F: taco L : ovnsbakt laks med kikertersalat S: koteletter og spareribs med salat og noe mere som jeg ikke har fundert ut enda. Anonymous poster hash: a3c26...f52
Mamalarma Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Lørdag: Fiskehamburgere (80% fisk), hjemmelaga hamburgerbrød, råstekte poteter og salat Søndag: Pizza fra Pizzabakeren Mandag: Spagetti, kjøttboller og pølser, tomatsaus Tirsdag: Enchiladas med kylling, salat som tilbehør Onsdag: Hjemmelaga fiskepinner, poteter og råkostsalat Torsdag: Snitzel, ris, grønnsaker og saus Fredag: Taco med laks Lørdag: Nyfiska ørret (om vi får i garnet), ellers noe grilla fisk Søndag: Kremet blomkålsuppe med blomkål og broccoli, små kjøttboller og potet, grove rundstykker til
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Mandag: Lang dag på jobb, alltid noe raskt og lettvint. Findus fiskegrateng Tirsdag: Hjemmelaget blomkålsuppe fra trines matblogg med runsstykker til Onsdag: Kylling i karrisaus (kokosmelk, karri og krydder) med ris og salat Torsdag: Ovnsbakt laks med poteter og masse grønnsaker Fredag: Tynn italiensk pizza. Lager en med pepperoni og en med hvit pozzasaus, spekeskinke og ruccola. Lørdag: Biff med bearnaise, mais, tomat og ovnsstekte poteter. Søndag: Kjøttsuppe og flatbrød. Anonymous poster hash: 205de...4fa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #10 Skrevet 4. august 2015 Mandag: Fiskeburger laget av 80% fisk i hjemmelagde grove burgerbrød. Tirsdag: Grilla koteletter, biff og pølse som tilbehør har vi hjemmelaget potetsalat, dressing lager vi av tyrkisk youghurt hvitløk og krydder så har vi en god salat. Onsdag: hjemmelaget pizza med grov bunn, har på kylling, tomat, løk og ananas. Torsdag: varmrøkt laks, eggerøre og potetsalat. Fredag: hjemmelagde burgere av karbonadedeig, lager coleslaw, grove burgerbrød, har i salat, tomat, rødløk og jalepeno. Lørdag: kalvebiff på grillen, bakt potet, grønnsaker og peppersaus. Søndag: kyllingtaco i fullkonslefse. Anonymous poster hash: 60323...5b0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 Tar denne uken da. Igår: grillet hjortefilet med honningristede poteter, rotgrønnsaker og madeirasjy. Idag: blåskjell, kreps og varmrøkt laks med tilbehør som salat, multesaus, egg osv Onsdag: pepperstekte torskeloins, avocasosalat og hvitvinssaus Torsdag: vegetarquiche med feta og søtpotet Fredag: da spiser vi ute. Lørdag: da lager vi tapas Søndag: rødvibsbraissert fasan med sopp, valnøtter og honningglasert rødkål. Vi er over gjennomsnittet opptatt av mat. Anonymous poster hash: c5514...8d7
geitemarken Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Mandag: fiskeboller i karrisaus med råkost til. Tirsdag: kyllingsalat med foccacia Onsdag: potet- og purreløksuppe med foccacia Torsdag: wok med kylling eller svinekjøtt Fredag: Taco med bønner, salsa, guacamole, ost, rømme, mais, løk, tomat, salat og paprika Lørdag: grøt med spekemat eller pannekake med ertesuppe Søndag: innbaktlaks med nypoteter og agurksalat.
Mikkemafian Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Tar denne uken da. Igår: grillet hjortefilet med honningristede poteter, rotgrønnsaker og madeirasjy. Idag: blåskjell, kreps og varmrøkt laks med tilbehør som salat, multesaus, egg osv Onsdag: pepperstekte torskeloins, avocasosalat og hvitvinssaus Torsdag: vegetarquiche med feta og søtpotet Fredag: da spiser vi ute. Lørdag: da lager vi tapas Søndag: rødvibsbraissert fasan med sopp, valnøtter og honningglasert rødkål. Vi er over gjennomsnittet opptatt av mat. Anonymous poster hash: c5514...8d7 Imponerende meny!! Jeg bestiller bord når du skal ha vegetarquiche
Oktavia Skrevet 4. august 2015 #14 Skrevet 4. august 2015 Variert mat het så en ukes meny.. Men de 7 siste middagene; Pizza rett dra frysedisken (styggedom men var så dårlig I form - gravid) Panert fisk, kokte poteter, hvit saus og gratinerte grønnsaker i ovenen - alt fra bunnen. Krydderbrød, spareribs/kyllingvinger, salat - skikkelig gnagermiddag! Kylling koma med ris, poteter og hvitløks brød. Bakt potet, biff og grønnsaker i form (ovnen) Bernaise saus. Kjøttdeig laget til kjøttkaker med krydder og løken. Hjemmelaget potetmos, salat og hvitløksbrød. En iransk rett; ris/potet og løk I kjøttdeig. I gryte med bønner/linser, tomater, friske urter etc. Salat og grov risblanding. Hjemmebakt nanbrød.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #15 Skrevet 4. august 2015 Man: stekt torsk med bacon, ertepure, småpoteter og sjy Tir: gulrotsuppe (Trines) med strimlet svinekjøtt og foccaciabrød Ons: tacopai med salat Tor: fiskegrateng eller plukkfisk Fre: pizzasnurrer Lør: biffsnadder Søn: koteletter i brun saus Anonymous poster hash: c06f1...5c4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #16 Skrevet 4. august 2015 Variert mat het så en ukes meny.. Men de 7 siste middagene; Pizza rett dra frysedisken (styggedom men var så dårlig I form - gravid) Panert fisk, kokte poteter, hvit saus og gratinerte grønnsaker i ovenen - alt fra bunnen. Krydderbrød, spareribs/kyllingvinger, salat - skikkelig gnagermiddag! Kylling koma med ris, poteter og hvitløks brød. Bakt potet, biff og grønnsaker i form (ovnen) Bernaise saus. Kjøttdeig laget til kjøttkaker med krydder og løken. Hjemmelaget potetmos, salat og hvitløksbrød. En iransk rett; ris/potet og løk I kjøttdeig. I gryte med bønner/linser, tomater, friske urter etc. Salat og grov risblanding. Hjemmebakt nanbrød. Hva heter den iranske retten? Skal få svigermor til å lage den. Anonymous poster hash: d12b4...2bb
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #17 Skrevet 4. august 2015 Stekte kjøttpølser med poteter, erter og gulrøtter i staver. Flesk og duppe. Marinerte koteletter. Tilbehør vet jeg ikke, er ikke mannen hjemme blir det pasta eller ris. Er mannen hjemme må vi ha poteter. Og varierte grønnsaker. Saus lages fra marinaden og stekeskyen. Marinert indrefilet. Tilbehør er ikke tenkt ut enda. Pasta med rømmesaus. Bacon, skinke og purre stekes og blandes med rømme (1ts sukker slik at den ikke skiller seg) evt litt fløte om vi har i skapet for mer saus. Bazlama med en vri er godt inntil. Kjøttdeig og spagetti i en eller annen vri blir det nok. Når jeg ikke er hjemme så lager han en med poteter og mye rart i. Tåler ikke noe av hva han bruker så det er mat når jeg jobber kveld. Ungene snakker om at de skal lage middag. Da aner jeg ikke hva det blir. De googler, tekster meg handleliste og lager selv. Skulle ønske de fant på det oftere. Anonymous poster hash: 4b4f6...02c
Gjest Sommerfuggel Skrevet 4. august 2015 #18 Skrevet 4. august 2015 Tråden er moderert grunnet spam Sommerfuggel Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #19 Skrevet 4. august 2015 Variert mat het så en ukes meny.. Men de 7 siste middagene; Pizza rett dra frysedisken (styggedom men var så dårlig I form - gravid) Panert fisk, kokte poteter, hvit saus og gratinerte grønnsaker i ovenen - alt fra bunnen. Krydderbrød, spareribs/kyllingvinger, salat - skikkelig gnagermiddag! Kylling koma med ris, poteter og hvitløks brød. Bakt potet, biff og grønnsaker i form (ovnen) Bernaise saus. Kjøttdeig laget til kjøttkaker med krydder og løken. Hjemmelaget potetmos, salat og hvitløksbrød. En iransk rett; ris/potet og løk I kjøttdeig. I gryte med bønner/linser, tomater, friske urter etc. Salat og grov risblanding. Hjemmebakt nanbrød. Hva heter den iranske retten? Skal få svigermor til å lage den. Anonymous poster hash: d12b4...2bb Det husker jeg ikke og jeg lærde den for 2.år siden helt tilfeldig... Anonymous poster hash: 84bf1...87c
Oktavia Skrevet 4. august 2015 #20 Skrevet 4. august 2015 Variert mat het så en ukes meny.. Men de 7 siste middagene; Pizza rett dra frysedisken (styggedom men var så dårlig I form - gravid) Panert fisk, kokte poteter, hvit saus og gratinerte grønnsaker i ovenen - alt fra bunnen. Krydderbrød, spareribs/kyllingvinger, salat - skikkelig gnagermiddag! Kylling koma med ris, poteter og hvitløks brød. Bakt potet, biff og grønnsaker i form (ovnen) Bernaise saus. Kjøttdeig laget til kjøttkaker med krydder og løken. Hjemmelaget potetmos, salat og hvitløksbrød. En iransk rett; ris/potet og løk I kjøttdeig. I gryte med bønner/linser, tomater, friske urter etc. Salat og grov risblanding. Hjemmebakt nanbrød. Hva heter den iranske retten? Skal få svigermor til å lage den. Anonymous poster hash: d12b4...2bb Det husker jeg ikke og jeg lærde den for 2.år siden helt tilfeldig... Anonymous poster hash: 84bf1...87c Kefthe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå