Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Barnet mitt på 2 år falt og fikk et dypt kutt under leppa..kuttet spriket og legen mente det beste ville være å sy, alikevel gjorde de ikke det da det kunne medføre traumer for barnet å bli holdt fast og sydd. Så da måtte dette bare gro 'sprikete'.. Det er ca 1 uke siden og det har lagt seg rur over kuttet, men det har jo ikke blitt 'helt fylt opp', så det er jo et lite krater der hvor det er 'sprik' og det ser jo ikke kjempefint ut. Vil dette gå seg til eller vil det bli slik?!? 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Barnet mitt på 2 år falt og fikk et dypt kutt under leppa..kuttet spriket og legen mente det beste ville være å sy, alikevel gjorde de ikke det da det kunne medføre traumer for barnet å bli holdt fast og sydd. Så da måtte dette bare gro 'sprikete'.. Det er ca 1 uke siden og det har lagt seg rur over kuttet, men det har jo ikke blitt 'helt fylt opp', så det er jo et lite krater der hvor det er 'sprik' og det ser jo ikke kjempefint ut. Vil dette gå seg til eller vil det bli slik?!? 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e Det vil nok bli arr. Pass på at h*n ikke piller på ruren, da blir arret styggere.  Anonymous poster hash: d4d66...ea7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015  Barnet mitt på 2 år falt og fikk et dypt kutt under leppa..kuttet spriket og legen mente det beste ville være å sy, alikevel gjorde de ikke det da det kunne medføre traumer for barnet å bli holdt fast og sydd. Så da måtte dette bare gro 'sprikete'.. Det er ca 1 uke siden og det har lagt seg rur over kuttet, men det har jo ikke blitt 'helt fylt opp', så det er jo et lite krater der hvor det er 'sprik' og det ser jo ikke kjempefint ut. Vil dette gå seg til eller vil det bli slik?!? 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e Det vil nok bli arr.Pass på at h*n ikke piller på ruren, da blir arret styggere.  Anonymous poster hash: d4d66...ea7 At det blir arr er greit..jeg tenker på det krateret....vil det gro sammen, eller vil det legge seg hud imellom selv om det gror 'sprikete'? Hi  Anonymous poster hash: c1b5f...44e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Hvorfor ble det ikke stripset? Også finnes det nå både beroligende og bedøvelse til de som er små! Han ville uansett aldri husket det senere..  Anonymous poster hash: 49d30...ea4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Hvorfor ble det ikke stripset? Også finnes det nå både beroligende og bedøvelse til de som er små! Han ville uansett aldri husket det senere..  Anonymous poster hash: 49d30...ea4 Det ble stripset.. Og de mente første stripset burde sitte i 2 døgn og så skulle jeg bytte. Problemet var at stripset løsnet med en gang da det ble fuktig. Så jeg fikk kun stripset når barnet sov. Så halve døgnet var han uten..dermed grodde dette 'sprikende'. Ja jeg ønsket de skulle prøve å sy, men de ville sterkt fraråde det, så da hørte jeg på de..  Anonymous poster hash: c1b5f...44e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Rart de ikke limte eller sydde. Min datter sydde da hun var 2 år. Gikk fint. Ingen traume etterpå. Hun er nå 12. Og har et fint arr som nesten ikke vises. Var også i ansiktet.  Hadde oppsøkt lege igjen hvis jeg var deg. Fått de til å se på det.  Min sønn måtte en gang snitte opp et sår igjen siden det grodde stygt. Han var da 5 år. Han fikk hellet ingen traume.  Anonymous poster hash: 45c5d...853
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Jeg syns det var rart de ikke sydde. Min datter var 2,5 år da hun sydde leppa. Det var å holde henne fast, sy mens hun hylte som en stukken gris. Stakkars de andre på legevakta sa jeg. Men da hun fikk velge en liten plastikkleke etterpå var alt glemt igjen. Ingen traumer eller noe. Det tok ikke lang tid før vi måtte på legevakta igjen for å lime en tå. Legen var litt bekjymret siden hun hadde sydd leppa der for litt siden, men dette gikk helt supert.  Alle reagerer forskjellig på ting, men det er nok også litt hvordan personene rundt reagerer på dette. Vi er ikke dulle og dalle mennesker, og barn som støtt og stadig får småsår og skader så nytterdet ikke å dulle. skader noen seg her i huset får de plasterboksen for å finne ut hvem plaster de skal ha, mens vi renser sår. Så lenge de er opptatt av å finne det perfekte plasteret kan vi pille og rense så mye vi vil uten at de bryr seg.har de ikke boksen med plaster så er det syting og det gjør vist vondt.  Anonymous poster hash: 2df92...1d4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Da var det veldig rart at de ikke brukte lim! Høres merkelig ut.... Men men, ingenting en kan gjøre med det nå. Det vil nok danne seg hud i "kratere".  Anonymous poster hash: 1d7e6...6cc
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Toåringen min ble limt i ansiktet. Legen gjorde en feil, så seansen tok mye lenger tid enn hva som er normalt. Hun har på legevakten flere ganger siden, uten å være redd.  Jeg ville ringt legevakten og fått en ny vurdering. Kan hende det ikke er for sent å lime.  Anonymous poster hash: de55f...398
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #10 Skrevet 4. august 2015 Rart de ikke limte. Min måtte lime et kutt han fikk da han datt mot en benk i bhg da han var 2. Limingen tok jo veldig kort tid , ja måtte holde han men gjorde det sittende og kun legen og oss i rommet så ikke så mye oppstyr egentlig. Er jo arr der idag men det har jo ikke noe å si.  Anonymous poster hash: f8c7f...2f4
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 Ja, det vil dannes ny hud i det som ser ut som en grop nå. Anonymous poster hash: cfab1...607
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Sønnen min måtte sy da han var 2 Han var tøff. Jeg grein.   Anonymous poster hash: f0b20...4cf
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Hi her.  Var til legen idag igjen med han.. De sa det ville bli 'grop' der.. 😔 De sa og at skulle man gjøre noe med det nå måtte man skjære opp hele såret igjen for så å sy igjen.... Ergo; dobbelt så mye styr som det hadde trengt å være hadde de gjort dette i starten. Fatter ikke at det aldri ble nevnt å lime det engang når dette skjedde!! Var for sent nå.. 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #14 Skrevet 4. august 2015 Hi her.  Var til legen idag igjen med han.. De sa det ville bli 'grop' der.. 😔 De sa og at skulle man gjøre noe med det nå måtte man skjære opp hele såret igjen for så å sy igjen.... Ergo; dobbelt så mye styr som det hadde trengt å være hadde de gjort dette i starten. Fatter ikke at det aldri ble nevnt å lime det engang når dette skjedde!! Var for sent nå.. 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e Mao må lillingen leve med et sjenerende arr nå.. Er så lei meg for det..  Hi  Anonymous poster hash: c1b5f...44e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #15 Skrevet 4. august 2015 Leppen min ble delt i to, da jeg var tre år gammel. Måtte sy flere sting, og i dag synes ingen ting.  Anonymous poster hash: 169b5...5c8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #16 Skrevet 4. august 2015  Hi her.  Var til legen idag igjen med han.. De sa det ville bli 'grop' der.. 😔 De sa og at skulle man gjøre noe med det nå måtte man skjære opp hele såret igjen for så å sy igjen.... Ergo; dobbelt så mye styr som det hadde trengt å være hadde de gjort dette i starten. Fatter ikke at det aldri ble nevnt å lime det engang når dette skjedde!! Var for sent nå.. 😞  Anonymous poster hash: c1b5f...44e Mao må lillingen leve med et sjenerende arr nå.. Er så lei meg for det.. Hi  Anonymous poster hash: c1b5f...44e Heller arr i ansiktet enn arr på sjela. Et barn med legeskrekk har 1000 problemer, et barn med arr har kun ett.  Anonymous poster hash: d4d66...ea7
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #17 Skrevet 4. august 2015 Jeg hadde gått til fastlegen og krevd å fått sydd det. Åpne opp og sy slik det skulle vært gjort fra start av. Ikke gi deg! At noen leger feilberegner skal ikke gå ut over gutten. KREV!  Anonymous poster hash: 3a830...d23
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #18 Skrevet 4. august 2015 Jeg jobber på legevakt, og synes det er rart det ikke ble limt. Det er vanlig å lime kutt på små barn her hos oss, men er det veldig dypt, så er det fort gjort å sy ett eller to sting for å unngå stygge arr. Det er fullt mulig å rette opp i, men da må man, som du har fått vite, skjære bort arrvevet som har kommet, og så sy. Det er ikke for sent, men det er ikke bare bare å gjøre det slik. Det må vurderes om arret som blir nå, blir veldig skjemmende for barnet, eller om det vil være verdt bryet å revidere såret. Mest sannsynlig må nok barnet sove litt lett under prosedyren. Anonymous poster hash: 35bf4...8ec
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #19 Skrevet 4. august 2015 Jeg hadde gått til fastlegen og krevd å fått sydd det. Åpne opp og sy slik det skulle vært gjort fra start av. Ikke gi deg! At noen leger feilberegner skal ikke gå ut over gutten. KREV!  Anonymous poster hash: 3a830...d23  Huff...så hun skal få legen til å skjære opp såret og sy det igjen fordi gutten skal få et litt mindre arr? Det vil jo faktisk bli et arr av det også!  Stakkars gutt!!  HI, arr blir nesten usynlige når barna vokser til. Han vil få mange flere senere i oppveksten, og dette kommer ikke til å redusere livskvaliteten hans!  Skjerpings!   Anonymous poster hash: cfab1...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå