Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg er ellers et helt normalt kvinnemenneske. Problemet er at jeg er litt perfeksjonist, og i forbindelse med det har en ting som jeg ikke takler, nemlig håndskriften min. Jeg kan ikke ha noe i huset med håndskriften min på, om jeg har skrevet noe så må jeg kaste det rett etterpå. Jeg skriver like fint som mange andre, men det blir aldri perfekt i mine øyne. Jeg er besatt av tanken på at jeg kan ha glemt å kaste en lapp, eller at det på en eller annen måte skulle ha lurt seg noe under møbler osv. Spiller ingen rolle om det ikke er mulig for andre å se det, om det så hadde ligget en lapp med stygg skrift på innebygd i en av husets vegger så hadde jeg ikke fått fred. Er klar over at dette er syklig, skulle bare ønske jeg ikke tenkte sånn, at jeg klarte å akseptere meg selv. Jeg trøster meg med at det er bare dette som er galt med meg. Mannen forstår selvfølgelig ikke hvordan det er mulig å ha et sånt problem. Han sier jeg skriver både perfekt og feminint. Har aldri snakket med noen andre om dette før, kanskje dere kan si noe fornuftig? Jeg tror det kan hjelpe meg å høre litt på hva andre sier. De fleste som leser dette tenker vel at det er et filleproblem Anonymous poster hash: 86fda...66d Anonymous poster hash: 86fda...66d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Jeg tenker ikke at det er et filleproblem, men heller et symptom på noe større og mer dyptliggende. Har du innerst inne dårlig selvtillit? Er du redd for å vise fram hele deg selv? Redd for å bli avslørt og avvist? Anonymous poster hash: 57926...878
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Tvangstanker og -handlinger kan ta alle former, syns ikke denne formen er rarere enn andre. Søk hjelp hvis det plager deg veldig sterkt. Anonymous poster hash: f0f43...7d8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Ja visst er det et filleproblem, men selv filleproblem kan bli store, uoverkommelige fjell. Du må skaffe deg hjelp, jeg tror du ville kunne ha utbytte av terapi av en eller annen sort. Gå til lege, vær ærlig og be om, ev. forlang hjelp. Anonymous poster hash: adb3b...83a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Haha hatt det slik selv,og har det innimellom fortsatt. Isted skulle jeg skrive en huskelapp .. "Frysebokser" .. Det var 11 post it lapper .. Tidligere kunne jeg finne på å rive ut hele siden i dagboken min om det siste ordet ble rart/feil .. Men jeg bare ler av det. Det er jo ikke normalt, men sånn er livet .. Anonymous poster hash: 78777...234
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Kognitiv terapi kan hjelpe. Anonymous poster hash: fe2b9...f8b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Kjenner meg litt igjen i det! Hvis jeg skal skrive en lapp til noen, f.eks på jobb, så blir det ofte mange lapper før jeg blir fornøyd. Tror det handler om lav selvtillit og selvfølelse i mitt tilfelle. Skjemmes veldig over egen håndskrift, selv om andre har sagt den er helt fin. Anonymous poster hash: 6d57c...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå