Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Han blir fullstendig overveldet og stressa av å måtte organisere hverdag med ungene. Det er jeg som tar hovedbyrden av dette. Jeg står opp med unger, også om han leverer i bhg. Da er de klare før hanstår opp. Han begynner ofte kl 07 og har mange ganger irritert seg over foreldre som kommer litt seint fordi de må levere i bhg som åpner kl 7. Nå skal jeg reise bort i litt over et døgn. Flyet mitt går 7.30 på morgenen og han må enten avtale på jobb at han kommer seint eller bytte til ei vakt som starter kl 8. Han bytter ofte vakt for andre ting. Eks sosiale ting på jobb eller skal bruke en formiddag på hobbyen sin... Han er nå dritsur fordi han må organisere dette. Det er snakk om å bli ca 10 for sein EN dag. Hva er problemet liksom?! Anonymous poster hash: 5b689...670
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Problemet er at han ble født mann... Neida, alle mannfolk er nok ikke sånn, men det er veldig typisk mannfolk!! Anonymous poster hash: fbdd7...0f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Dropp den idioten. Livet handler om prioriteringer. Han prioriterer ikke familien. Vil du leve eller overleve?I et slikt tilfelle som dette, hvor det er gjentagende og gjennomtrengende, er som regel gresset grønnere på den andre siden! Anonymous poster hash: 5fe07...8da
Iiiiik Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Han er vel vant til at hvis han blir sur, så fikser du problemet. Altfor ofte lar vi oss stresse av andres negative reaksjoner, og søker å unngå ubehaget ved at andre er misfornøyde. Bare fortell deg selv at dette ikke er ditt problem, at han får ordne det selv. Han klarer jo det hvis han vil!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Han roter sånn fordi han vet at du ordner opp selvsagt! 😊 Så lenge du fortsetter å sy puter under armene hans vil han fortsette å surre. Så beklager å si det, men her har du deg selv å takke! Anonymous poster hash: ea5af...b65
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Joda, ser den. Men jeg tar heller byrden med dette enn å utsette ungene for en morragretten furie! Men jeg reiser jo, så problemet er hans;-) Anonymous poster hash: 5b689...670
Gjest Antarctica Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Du burde reise oftere bort! Han er sånn fordi han blir avlastet av deg!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Tving han til å ta ansvar! Dvs ikke vær der, ikke fiks, ikke ordne og ikke fortell han hva og hvordan! Forestill deg at du blir borte for godt.. Vil du ha en mann som ikke kan ta vare på sin egen unge?? Spør han hva han har tenkt å gjøre hvis du plutselig dør en dag.. Skal han ringe morra si!? Han gjør seg handikapet og tilbakestående for å slippe ansvar. Vel, på tide at han blir forelder han og! Anonymous poster hash: 9a3b9...7a6
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #9 Skrevet 4. august 2015 Så lenge du legger alt til rette for ham hver eneste dag ellers, så blir han selvsagt sur når han må gjøre noe ekstra. Lær ham til å ta ansvar hver dag, så blir det ikke noe problem i fremtiden. Anonymous poster hash: 84e22...c71
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #10 Skrevet 4. august 2015 Joda, ser den. Men jeg tar heller byrden med dette enn å utsette ungene for en morragretten furie! Men jeg reiser jo, så problemet er hans;-) Anonymous poster hash: 5b689...670 Jeg tror ikke han er en slik morragretten furie når du ikke er der. Han er en furie når du er der fordi det er hans taktikk for at du skal komme og overta. Men for all del, jeg forstår ut fra svaret ditt at du ønsker å fortsette å gjøre det sånn, så da synes jeg egentlig ikke du har så mye å klage på. Du vil jo ikke gjøre noe for å endre det. Anonymous poster hash: ea5af...b65
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #11 Skrevet 4. august 2015 Så lenge du legger alt til rette for ham hver eneste dag ellers, så blir han selvsagt sur når han må gjøre noe ekstra. Lær ham til å ta ansvar hver dag, så blir det ikke noe problem i fremtiden. Anonymous poster hash: 84e22...c71 Da må det i tilfelle være bare menn som fungerer sånn? Jeg er vant til at mannen min tar ansvar for all husvask, men jeg blir da ikke sur om jeg må gjøre det en gang i skuddåret fordi han er bortreist/syk/opptatt/sliten osv. Det hadde jeg aldri i verden turt å bli engang, for det er jo bare så vanvittig frekt! Og det jeg risikerer da er jo at han ikke gidder å ha hovedansvaret for dette alene lenger, så det er lurt å være litt forsiktig. Tenker ikke menn på sånt da? Anonymous poster hash: 7f13e...23a
Sint naken biltyv Skrevet 4. august 2015 #12 Skrevet 4. august 2015 Slutt å oppfør deg som mora hans. Ikke gi etter for tullet hans
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #13 Skrevet 4. august 2015 Så lenge du legger alt til rette for ham hver eneste dag ellers, så blir han selvsagt sur når han må gjøre noe ekstra. Lær ham til å ta ansvar hver dag, så blir det ikke noe problem i fremtiden. Anonymous poster hash: 84e22...c71 Da må det i tilfelle være bare menn som fungerer sånn? Jeg er vant til at mannen min tar ansvar for all husvask, men jeg blir da ikke sur om jeg må gjøre det en gang i skuddåret fordi han er bortreist/syk/opptatt/sliten osv. Det hadde jeg aldri i verden turt å bli engang, for det er jo bare så vanvittig frekt! Og det jeg risikerer da er jo at han ikke gidder å ha hovedansvaret for dette alene lenger, så det er lurt å være litt forsiktig. Tenker ikke menn på sånt da? Anonymous poster hash: 7f13e...23a Du gjør kanskje andre ting imens da? Eller ligger du og sover mens han vasker og tar det som en selvfølge at han gjør det? Men, det er kanskje mest menn som er sånn. Eller, litt umodne menn, kanskje? Anonymous poster hash: 2ee6c...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå