Gå til innhold

Har du vært i Polen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal til Polen for fleste gang om et par dager.

Hva er det lurt å tenke på før jeg drar?

Bør jeg ordne lokal valuta før avreise eller er det greit å ta ut i minibank?

Har funnet ut st jeg ikke trenger å kjøpe reiselader.

Hva må jeg huske på ang fly? Har ikke reist med fly på 15 år!.. Noe med mengde shampo osv?

Takk for alle råd!

Anonymous poster hash: 1e8c4...acb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe flytende i håndbagasje

Polen er ikke anderledes enn andre land

God tur

Anonymous poster hash: 55524...914

Skrevet

Polen er et veldig fint land! Vet ikke hvor du skal, men har vært i den nordlige delen to ganger. Tok ut litt på forhånd av valuta, men kan betale med kort der. Så gjorde egentlig mest det, tror jeg. Kan lønne seg å høre med banken om hvordan det er med gebyrer på betaling med kort i utlandet.

Ellers får jeg vel bare si god tur! Shampo og slikt er det bare å kjøpe der borte. Som anonym over skriver, er det greit å unngå flytende ting i håndbagasjen. Kan ha noe, men det må legges i en forseglet pose. Og ikke være større enn en viss størrelse. Sjekk nettsiden til flyselskapet du reiser med :)

Skrevet

Jeg har vært i Gdansk og Wrocklaw, og syntes det var veldig fint der. Mat og drikke er veldig billig, så kos deg. Frisør og massasje er og billig, så lurt å få gjort det og. Bestill gjerne time enten før du drar eller første dagen du er der. Spesielt massasje kan være utsolgt for noen dager. Kjøp og gjerne toalettartikler i Polen, utrolig billig for hårfarge og alt mulig annet sånt.

Anonymous poster hash: c6701...0f3
Skrevet

Skal til Krakow.

Takk for gode råd og anbefalinger. :)

Skrevet

Har vært i Krakow! 13 år siden.. Veldig fin by :) billig mat, drikke og shopping. Det kan være lurt å ha med seg noe kontanter, kanskje får du bruk for det allerede på flyplassen der. Ang flytende i håndbagasjen, er det begrenset til maks 100 ml pr enhet som skal i en egen pose (som du får på flyplassen). God tur :)

Anonymous poster hash: 5c7ba...86e

Skrevet

Har vært i Krakow! 13 år siden.. Veldig fin by :) billig mat, drikke og shopping. Det kan være lurt å ha med seg noe kontanter, kanskje får du bruk for det allerede på flyplassen der. Ang flytende i håndbagasjen, er det begrenset til maks 100 ml pr enhet som skal i en egen pose (som du får på flyplassen). God tur :)

Anonymous poster hash: 5c7ba...86e

Og det kan ikke overstige 1 liter til sammen i den posen.

Anonymous poster hash: 02214...c75

Skrevet

Hei

Jeg skal til Polen for fleste gang om et par dager.

Hva er det lurt å tenke på før jeg drar?

Bør jeg ordne lokal valuta før avreise eller er det greit å ta ut i minibank?

Har funnet ut st jeg ikke trenger å kjøpe reiselader.

Hva må jeg huske på ang fly? Har ikke reist med fly på 15 år!.. Noe med mengde shampo osv?

Takk for alle råd!

Det er som hvilket som helst land. De har sjampo og balsam i butikkene.

Anonymous poster hash: e14f3...32b

Skrevet

Krakow er nydelig, ja! Gled deg :) God og billig mat og drikke. Og shopping generelt!

Skrevet

Var i området rundt Warsava for noen år siden. Det var ekstremt forurenset luft. De verste dagen kunne ikke faren min være ute mer enn 30 minutter før han måtte inn (mye bedre luft innendørs). Han har lungeproblemer men jeg merket det godt selv også. Jeg var veldig glad for at jeg var der uten barn. Da tror jeg ikke jeg hadde latt dem gå ut fra hotellet.

Ellers er det praktisk at så mange snakker litt norsk.

Anonymous poster hash: 03037...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...