Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Eldste jenta skal gå siste året på vgs og skal søke om fortsettelse av bidrag. Har noen spm om det.. får hun like mye som jeg har fått? Hvilke konto kommer pengene inn på? Far har 2 små barn,vi har ikke søkt om endring av bidrag etter yngstemann kom. Da ville nok bidraget gått ned litt..? Regner nav ut ifra inntekter, og utgifter som huslån,bhg og sfo? Anonymous poster hash: dc9f8...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Kan man få det?på hvilket grunnlag? Anonymous poster hash: fb090...511
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Hun kan få fra dere begge. Men ja man kan få det til man er ferdig med vgs. Anonymous poster hash: 23a8a...4ac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Du må også betale, du skjønner det? Anonymous poster hash: b1eb3...978
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Nei jeg må ikke betale siden hun bor hos meg.. hadde hun ikke bodd hjemme så hadde jeg også mått betale ja. Regner ikke med at hun flytter. Hun kunne fått seg en jobb ved siden av og kanskje. Vil det påvirke bidraget? Hi Anonymous poster hash: dc9f8...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Dessuten så har jeg fybrio,så har nesten ikke inntekt,så har ikke noe å betale med egentlig. Hi Anonymous poster hash: dc9f8...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Hva skal hun med alle pengene da?? På videregående er skolebøkene gratis å den eneste utgiften hun eventuelt har da er skolepc,å den får hun dekket av lånekassen. Ser ikke noe grunnlag for at hun skal få bidrag når hun bor hjemme! Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Her er mannen bidraggiver. Eller var. Både han og mora til barnet fikk brev fra nav en stund før fyllte 18, all info står der. Anonymous poster hash: bc99e...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Hva skal hun med alle pengene da?? På videregående er skolebøkene gratis å den eneste utgiften hun eventuelt har da er skolepc,å den får hun dekket av lånekassen. Ser ikke noe grunnlag for at hun skal få bidrag når hun bor hjemme! Anonymous poster hash: 74e98...f84 Selv om du ikke ser noe grunnlag vil det fremdeles være en kostnad knyttet til å bo. Mor får ikke bidrag etter fylte 18 år selv om datteren fremdeles går på vgs. Foreldre er pliktige til å forsørge barn til de går ut fra vgs. Ett vgsbarn blir ikke automatisk gratis når hun fyller 18 år for mor. Bidrag dekker ikke kun klær bøker osv. Det dekker livsopphold, mat, strøm, bo ja alt som ett barn trenger. Mange som ikke skjønner hva bidrag skal dekke. De fleste tror det er kun forbruksvarer noe som er helt feil. Anonymous poster hash: 23a8a...4ac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei! Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat. Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt. Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Høres ut som det er du som vil ha bidraget her... Anonymous poster hash: dc9f8...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei! Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat. Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt. Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Det tror jeg ingenting på. Ungen skal leve på luft og kjærlighet mener du? Anonymous poster hash: 23a8a...4ac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Å om datteren din får bidrag så går pengene rett til hennes konto nettopp for å være sikker på at pengene går til henne. Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Hum dette har jeg aldri hørt om.Men helt ærlig så hadde ikke våre barn fått penger for å bo hjemme og gå på skole.Jeg var i betalt jobb fra jeg var 14 år.Er kanskje ikke vanlig lengre??Gikk på skole og rett på jobb. Anonymous poster hash: fb090...511
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei! Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat. Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt. Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Det tror jeg ingenting på. Ungen skal leve på luft og kjærlighet mener du? Anonymous poster hash: 23a8a...4ac Om du har så lite penger at du ikke har råd til å betale husleie og strøm uten å snylte på barnefaren å bruke barnebidraget,så burde du ikke fått barn! Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Kommer ikke inn på nav men her er en annen link. http://www.ung.no/oss/stipend/87018.html Anonymous poster hash: 23a8a...4ac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Hum dette har jeg aldri hørt om.Men helt ærlig så hadde ikke våre barn fått penger for å bo hjemme og gå på skole.Jeg var i betalt jobb fra jeg var 14 år.Er kanskje ikke vanlig lengre??Gikk på skole og rett på jobb. Anonymous poster hash: fb090...511 Jeg gikk på vanlig videregående skole i fjor med masse 16 åringer å de aller fleste hadde jobb ved siden av skolen Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei!Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat.Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt.Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Hvorfor svaret du når ikke du har peiling? Det du sier er bare tøv. Bidrag er ikke øremerkede penger. Om jeg bruker barnebidraget på strøm og egen inntekt på sko og ny dress til barnet er likegyldig. Bidrag blir beregnet utifra bidragsevnen til foreldrene. Om far mener han betaler for mye i bidrag fordi moren bruker pengene på husleie er jo galskap. Og hvis du tar et kjapt søk på NAV sine sider ser du hva barnebidrag skal dekke. Anonymous poster hash: 65685...83a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei! Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat. Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt. Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Det tror jeg ingenting på. Ungen skal leve på luft og kjærlighet mener du? Anonymous poster hash: 23a8a...4ac Om du har så lite penger at du ikke har råd til å betale husleie og strøm uten å snylte på barnefaren å bruke barnebidraget,så burde du ikke fått barn! Anonymous poster hash: 74e98...f84 Jeg er ikke hi. Men godt du har masse penger og hvis du blir alene så du slipper å tenke på at det koster med barn . Dette er ikke å snylte på bf. Bf har forsørgerplikt for sitt barn det samme har mor. Anonymous poster hash: 23a8a...4ac
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Jeg fikk rundt 3.200 kr av pappa for 3 år siden i bidrag da jeg gikk siste året på vgs. Han har ei årslønn på ca. 550.000 kr. Anonymous poster hash: c64e3...42c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #21 Skrevet 3. august 2015 Han tjener rundt 370 tusen tror jeg. Men har de 2 nye barna noe å si på bidraget?? Anonymous poster hash: dc9f8...1f2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #22 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei!Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat.Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt.Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Hvorfor svaret du når ikke du har peiling? Det du sier er bare tøv. Bidrag er ikke øremerkede penger. Om jeg bruker barnebidraget på strøm og egen inntekt på sko og ny dress til barnet er likegyldig. Bidrag blir beregnet utifra bidragsevnen til foreldrene. Om far mener han betaler for mye i bidrag fordi moren bruker pengene på husleie er jo galskap. Og hvis du tar et kjapt søk på NAV sine sider ser du hva barnebidrag skal dekke. Anonymous poster hash: 65685...83a Er du blind eller?? Skrev jo nettopp at far tok det gjennom advokat å vant saken! Mor fikk beskjed om at barnebidraget kun skal gå til barnet! Som mat,klær,fritidsaktiviteter osv. Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #23 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei! Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat. Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt. Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Det tror jeg ingenting på. Ungen skal leve på luft og kjærlighet mener du? Anonymous poster hash: 23a8a...4ac Om du har så lite penger at du ikke har råd til å betale husleie og strøm uten å snylte på barnefaren å bruke barnebidraget,så burde du ikke fått barn! Anonymous poster hash: 74e98...f84 Jeg er ikke hi. Men godt du har masse penger og hvis du blir alene så du slipper å tenke på at det koster med barn . Dette er ikke å snylte på bf. Bf har forsørgerplikt for sitt barn det samme har mor. Anonymous poster hash: 23a8a...4ac Jeg ER alenemamma og itellegg er jeg student,men har aldri brukt av barnebidraget for å klare å betale støm eller husleie! Barnebidraget går selvsagt til det,det skal gå til nemlig barnet! Anonymous poster hash: 74e98...f84
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #24 Skrevet 3. august 2015 Dessuten så har jeg fybrio,så har nesten ikke inntekt,så har ikke noe å betale med egentlig. HiAnonymous poster hash: dc9f8...1f2 øh, hva bidrar du med da, egentlig? Anonymous poster hash: bc99e...314
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #25 Skrevet 3. august 2015 Bidraget skal ikke dekke strøm,husleie å sånne ting nei!Var en jeg kjenner som mente at han betalte for mye i bidrag så han tok kontakt med en advokat.Da måtte mor vise hva hun brukte barnbidraget på,å strøm og husleie ble ikke godtatt.Det hele endte med at far slapp å betale så mye i barnebidrag å bidraget ble regnet utifra de faktiske utgiftene mor hadde på barnet. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Hvorfor svaret du når ikke du har peiling? Det du sier er bare tøv. Bidrag er ikke øremerkede penger. Om jeg bruker barnebidraget på strøm og egen inntekt på sko og ny dress til barnet er likegyldig. Bidrag blir beregnet utifra bidragsevnen til foreldrene. Om far mener han betaler for mye i bidrag fordi moren bruker pengene på husleie er jo galskap. Og hvis du tar et kjapt søk på NAV sine sider ser du hva barnebidrag skal dekke.Anonymous poster hash: 65685...83a Er du blind eller??Skrev jo nettopp at far tok det gjennom advokat å vant saken!Mor fikk beskjed om at barnebidraget kun skal gå til barnet!Som mat,klær,fritidsaktiviteter osv. Anonymous poster hash: 74e98...f84 Men det er jo bare TULL! Du er på en eller annen måte feilinformert. Det du skriver stemmer ikke! Som sagt, gjør et kjapt søk så ser du hva bidrag skal dekke, eller så skal jeg selv bruke tid på å finne linker til deg. Anonymous poster hash: 65685...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå