Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Som for eksempel selv har bedt dem om hjelp og fått det? Eller som har visst om at bekymringsmelding ble sendt og vært "enig" i den? Eller er det bare negative erfaringer? Anonymous poster hash: 7e08e...138
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #2 Skrevet 4. august 2015 Jepp, egentlig var det på vegne av mannen..-men alternativet var for meg å gå fra ham. -Og siden han alltid kommer til å være far til barna kom hjelpen til å være til nytte uansett utfall av forholdet vårt...-Vi fikk kurs og hadde en hyggelig saksbehandler. Saken er avsluttet. Anonymous poster hash: 81942...5d6
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #3 Skrevet 4. august 2015 Jeg hiver meg innpå selv om jeg ikke har noe erfaring her, men du skal vite at de aller fleste henvendelser til barnevernet er fra foreldrene selv. Omsorgsovertakelse er svært skjeldent og siste utvei. Anonymous poster hash: 041c2...0f1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #4 Skrevet 4. august 2015 Ba om hjelp, og har ikke god erfaring.Både advokater og leger kritiserer at det skjer mange unødige omsorgsovertagelser, så tenker man skal være forsiktig. Hvorfor skulle de lyve?Skal du be om hjelp, ha båndopptaker i lommen fra dag en, og ha samarbeidsmøter med fastlege, aldri møt dem alene. Anonymous poster hash: 3cbad...ac3
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #5 Skrevet 4. august 2015 Jeg har helt super erfaring med barnevernet. Ble meldt av legen, noe hun informerte om like etter. Det var så klart et sjokk for meg, men jeg kan vel egentlig si at jeg var enig, ja. Det ble sak av det, og sett bort fra den vanvittige utskiftningen av behandlere har jeg ingenting å utsette på det vi opplevde. Fikk hjelp i ca. 5 år, og nå er saken helt avsluttet - var barnevernet selv som sa opp avtalen, og vi står nå alene. Er så glad for at noen snappet opp problemet Anonymous poster hash: 1dcfe...4b0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #6 Skrevet 4. august 2015 Bv har hjulpet meg og barnet snart 2 år nå og er veldig fornøyd, var skepsisk i begynnelsen,men de har bare gjort det veldig mye bedre Anonymous poster hash: ec883...92f
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #7 Skrevet 4. august 2015 Takk for svar, alle sammen. Høres så mye skremmende, så godt å høre at andre har hatt nytte av det. Anonymous poster hash: 7e08e...138
Anonym bruker Skrevet 4. august 2015 #8 Skrevet 4. august 2015 Jeg jobber selv i barneverntjenesten. Min erfaring er at mange synes den første fasen, med bekymringsmelding og undersøkelse er skremmende. Av familier som takker ja til hjelpetiltak (alt fra foreldreveiledning, økonomisk støtte til bhg, SFO og fritidsaktiviteter, miljøarbeider, ansvarsgruppe, besøkshjem ++++) er de aller fleste fornøyde med hjelp og samarbeid. Anonymous poster hash: 705d3...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå