Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Jeg mottar per idag ca 2600kr I bidrag for en 4 åring. Faren har samvær en dag I mnd etter eget ønske. Jeg har fått stønad til barnetilsyn og dette er beregnet inn I bidraget. Dette utgjør nesten 1600kr I mnd skattefritt. Problemstillingen min er nå at jeg har klart meg greit med dette pga jeg kom I noen økonomiske vanskeligheter pga familie så har litt lite å rutte med I mnd men dette gjelder jo bare I 18 mnd til. Nå har det seg slik at jeg har nå begynt å tjene 6000kr over 6g og dermed skal ikke jeg få denne stønaden. Da regnet jeg ut med bidragskalkulatoren at faren skal betale 4000 kr I mnd. Men er litt redd for å be nav om ny utregning for vil ikke skape splid heller. Men nå vil jeg slite ganske mye med å ha 1600 kr mindre I mnd å rutte med. Jeg skal tjene ganske mye ekstra I mnd for å få dette. Ville dere spurt om ny beregning? Føler det er riktig men vil ikke virke grådig heller for det er jeg ikke Han gjør ingenting for gutten ellers. Ikke Gratulerer med dagen, ikke gave ikke noe. Jeg har en tendens til å la alt bare skli og ikke ta noe opp... Trenger råd😊 Anonymous poster hash: 3d521...280
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Du ber selvfølgelig om ny utregning. Anonymous poster hash: 9a60b...6c2
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Du tjener MYE mer pr.mnd og sliter for at du ikke får stønaden på 1600 kr? Om du tjener så mye høres det rart ut at han skal betale 4000 kr i mnd for bare en unge. Sikker på at du har regnet rett? Anonymous poster hash: 31497...98e
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Selvsagt ber du om ny utregning fra NAV. På dere begge. Hvis du tjener såpass som du skriver kan jeg ikke fatte at far skal betale så mye i bidrag uansett. Og heller ikke hvordan 1600 kan gå så på stompene løs. Men her bør du bare gå etter boka. Og få alt avklart med NAV. Virker ikke som du har helt oversikt selv. Anonymous poster hash: 62087...80b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Jeg har fullstendig oversikt. Jo, jeg tjener godt. Men jeg var veldig snill med familiemedlem som fikk låne penger av meg som de ikke betalte og dermed vil jeg slite litt økonomisk I 18 mnd til d3t er over. 1600kr netto I mnd er ganske mye. Og tjener man 500kr I mnd brutto mer enn jeg gjorde før så vil jeg da få en del mindre å rutte med. Han tjener ca 700000 I året og jeg tjener 517000 I året så er det forskjell og da var det 4000 jeg tror d3t stod..eller muligens 3700kr. Men selv om jeg klarer meg greit om 18 mnd igjen så syns ikke jeg det er helt greit at han skal slippe unna veldig mye. Han har jo ingen ansvar overhodet og gjør ingenting for å bedre ting heller. Barn koster ganske mye. Anonymous poster hash: 3d521...280
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Forstår jeg deg rett? Du tjener mer penger? Og far skal betale MER i bidrag? Det høres ikke riktig ut. Anonymous poster hash: a3540...4c1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Forstår jeg deg rett? Du tjener mer penger? Og far skal betale MER i bidrag? Det høres ikke riktig ut. Anonymous poster hash: a3540...4c1 Far tjener og mer penger enn da det ble kalkulert. Tjener 200000kr mer. Men da sier man ikke noe? Jeg fikk stønad til barnetilsyn som er ca 1600 kr I mnd. Når bidraget ble beregnet var det utif3a at jeg fikk denne stønaden. Nå som den går vekk betaler jeg da 2580 I barnehage ikke 980 kr som jeg gjorde før. Og jeg tjener 6000kr mer I året brutto. Anonymous poster hash: 3d521...280
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Sinnssykt mye bidrag. Jeg tjener lite. Far betaler 900 kr Anonymous poster hash: e6ad1...1dd
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Sinnssykt mye bidrag. Jeg tjener lite. Far betaler 900 kr Anonymous poster hash: e6ad1...1dd Da tjener far og lite. For da får du vel nesten mer i bidragsforskudd. Det er tatt gjennom nav og det er bidrag som er beregnet ut fra en nøktern levestil . Anonymous poster hash: 3d521...280
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Jeg har fullstendig oversikt. Jo, jeg tjener godt. Men jeg var veldig snill med familiemedlem som fikk låne penger av meg som de ikke betalte og dermed vil jeg slite litt økonomisk I 18 mnd til d3t er over. 1600kr netto I mnd er ganske mye. Og tjener man 500kr I mnd brutto mer enn jeg gjorde før så vil jeg da få en del mindre å rutte med. Han tjener ca 700000 I året og jeg tjener 517000 I året så er det forskjell og da var det 4000 jeg tror d3t stod..eller muligens 3700kr. Men selv om jeg klarer meg greit om 18 mnd igjen så syns ikke jeg det er helt greit at han skal slippe unna veldig mye. Han har jo ingen ansvar overhodet og gjør ingenting for å bedre ting heller. Barn koster ganske mye. Anonymous poster hash: 3d521...280 Men hvem er det du mener skal straffes for at du har lånt bort penger til et familiemedlem? Hvis NAV mener at far skal betale 4000 i bidrag så er jo den saken grei. Det har ingenting med samvittighet eller at du er kravstor å gjøre. Det er som det er. Jeg skjønner ikke problemet ditt? Han ser ungen en dag i mnd og det er det, stiller ellers ikke opp så da er det vel bare rett og rimelig at han skal betale såpass da. Anonymous poster hash: 62087...80b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Jeg har fullstendig oversikt. Jo, jeg tjener godt. Men jeg var veldig snill med familiemedlem som fikk låne penger av meg som de ikke betalte og dermed vil jeg slite litt økonomisk I 18 mnd til d3t er over. 1600kr netto I mnd er ganske mye. Og tjener man 500kr I mnd brutto mer enn jeg gjorde før så vil jeg da få en del mindre å rutte med. Han tjener ca 700000 I året og jeg tjener 517000 I året så er det forskjell og da var det 4000 jeg tror d3t stod..eller muligens 3700kr. Men selv om jeg klarer meg greit om 18 mnd igjen så syns ikke jeg det er helt greit at han skal slippe unna veldig mye. Han har jo ingen ansvar overhodet og gjør ingenting for å bedre ting heller. Barn koster ganske mye. Anonymous poster hash: 3d521...280 Men hvem er det du mener skal straffes for at du har lånt bort penger til et familiemedlem?Hvis NAV mener at far skal betale 4000 i bidrag så er jo den saken grei. Det har ingenting med samvittighet eller at du er kravstor å gjøre. Det er som det er. Jeg skjønner ikke problemet ditt? Han ser ungen en dag i mnd og det er det, stiller ellers ikke opp så da er det vel bare rett og rimelig at han skal betale såpass da. Anonymous poster hash: 62087...80b Skal ikke straffe han men merker at hvis jeg ikke hadde hatt dårligere råd nå så hadde jeg sikkert ikke tenkt på endre det. Får bare litt dårlig samvittighet. Jeg får dårlig dvittighet for mye da. Vil liksom bare det beste for alle så er nok litt dumsnill ja. Men skal be om ny beregning uansett. Anonymous poster hash: 3d521...280
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Jeg har fullstendig oversikt. Jo, jeg tjener godt. Men jeg var veldig snill med familiemedlem som fikk låne penger av meg som de ikke betalte og dermed vil jeg slite litt økonomisk I 18 mnd til d3t er over. 1600kr netto I mnd er ganske mye. Og tjener man 500kr I mnd brutto mer enn jeg gjorde før så vil jeg da få en del mindre å rutte med. Han tjener ca 700000 I året og jeg tjener 517000 I året så er det forskjell og da var det 4000 jeg tror d3t stod..eller muligens 3700kr. Men selv om jeg klarer meg greit om 18 mnd igjen så syns ikke jeg det er helt greit at han skal slippe unna veldig mye. Han har jo ingen ansvar overhodet og gjør ingenting for å bedre ting heller. Barn koster ganske mye. Anonymous poster hash: 3d521...280 Men hvem er det du mener skal straffes for at du har lånt bort penger til et familiemedlem?Hvis NAV mener at far skal betale 4000 i bidrag så er jo den saken grei. Det har ingenting med samvittighet eller at du er kravstor å gjøre. Det er som det er. Jeg skjønner ikke problemet ditt? Han ser ungen en dag i mnd og det er det, stiller ellers ikke opp så da er det vel bare rett og rimelig at han skal betale såpass da. Anonymous poster hash: 62087...80b Skal ikke straffe han men merker at hvis jeg ikke hadde hatt dårligere råd nå så hadde jeg sikkert ikke tenkt på endre det. Får bare litt dårlig samvittighet. Jeg får dårlig dvittighet for mye da. Vil liksom bare det beste for alle så er nok litt dumsnill ja. Men skal be om ny beregning uansett. Anonymous poster hash: 3d521...280 Okei, jeg tror jeg forstår deg bedre nå, og jeg er også et menneske som får ekstremt fort dårlig samvittighet. Da gjerne for ubetydelig ting i tillegg. Ting som andre ikke tenker at de går an å få dårlig samvittighet for. Og dette er en sånn ting for din del. Som jeg forstår er faren til barnet ditt en elendig far som ikke stiller opp. Det kan du ha dårlig samvittighet for, barnet ditt! Som har en dust til far (bare så det er sagt, faren til mitt barn er en større dust en faren til ditt barn, ingen samvær, ingen bidrag så langt). At far må betale mer penger skal du ikke tenke et sekund på. Det er beregnet slik at han skal ha nok til livsopphold, mulig han må endre litt i sin egen økonomiske situasjon, men det er ikke ditt problem. Det er hans ansvar. Hadde du fått deg samboer, men ikke høyere lønn hadde du også mista stønaden til tilsyn, farsbidraget hadde økt på samme måte som nå. NAV er dritt, men krev nå for gudsskyld det du har krav på og legg samvittigheten til sides Anonymous poster hash: 62087...80b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Forstår jeg deg rett? Du tjener mer penger? Og far skal betale MER i bidrag? Det høres ikke riktig ut. Anonymous poster hash: a3540...4c1 Far tjener og mer penger enn da det ble kalkulert. Tjener 200000kr mer. Men da sier man ikke noe? Jeg fikk stønad til barnetilsyn som er ca 1600 kr I mnd. Når bidraget ble beregnet var det utif3a at jeg fikk denne stønaden. Nå som den går vekk betaler jeg da 2580 I barnehage ikke 980 kr som jeg gjorde før. Og jeg tjener 6000kr mer I året brutto. Anonymous poster hash: 3d521...280 Hvis far også tjener mer penger så forstår jeg hvorfor barnebidraget stiger. Bare kjør det gjennom NAV. Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for. Anonymous poster hash: a3540...4c1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Det er Nav som har fastsatt hva det koster oss foreldre å forsørge barna våre hver måned, så hva vi andre mener er rett eler galt spiller INGEN rolle! Noen får mer, andre får mindre. Sånn er det bare.. Be om ny utregning, hi! Dette er penger barnet ditt har krav på. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Anonymous poster hash: e8f3b...900
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Så far skal betale mer fordi DU lånte vekk penger til noen som ikke betaler tilbake? Joda...det var helt logisk... Anonymous poster hash: c2ec1...a60
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Så far skal betale mer fordi DU lånte vekk penger til noen som ikke betaler tilbake? Joda...det var helt logisk...Anonymous poster hash: c2ec1...a60 Hvis du kan lese det som står, og ikke lage din egen sannheten så er saken ca. sånn: Far må betale mer i bidrag fordi mor har fått en jobb som gjør at hun tjener mer enn det hun kan i forhold til å ha krav på stønad til barnetilsyn. Når det kravet faller bort øker farsbidraget. Det gjelder alle uansett om man har lånt bort penger til noen eller ei. Som jeg har skrevet lenger oppe her gjelder det samme når mor får seg ny samboer. Stønaden utgår, farsbidraget øker. Anonymous poster hash: 62087...80b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Så far skal betale mer fordi DU lånte vekk penger til noen som ikke betaler tilbake? Joda...det var helt logisk...Anonymous poster hash: c2ec1...a60 Hvis du kan lese det som står, og ikke lage din egen sannheten så er saken ca. sånn: Far må betale mer i bidrag fordi mor har fått en jobb som gjør at hun tjener mer enn det hun kan i forhold til å ha krav på stønad til barnetilsyn. Når det kravet faller bort øker farsbidraget. Det gjelder alle uansett om man har lånt bort penger til noen eller ei. Som jeg har skrevet lenger oppe her gjelder det samme når mor får seg ny samboer. Stønaden utgår, farsbidraget øker. Anonymous poster hash: 62087...80b For å fortsette - det er et latterlig system, men det er nå en gang sånn det er og det er ikke hi sin feil! Anonymous poster hash: 62087...80b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Så far skal betale mer fordi DU lånte vekk penger til noen som ikke betaler tilbake? Joda...det var helt logisk... Anonymous poster hash: c2ec1...a60 Han har egentlig skulle betale mer I bidrag I lang tid men har ikke spurt om det. Men nå er min situasjon engang slik at jeg har lånt vekk penger og da trenger jeg de pengene. Han har sluppet å betale ekstra I ett år.... Anonymous poster hash: 3d521...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå