Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 uanmeldt besøk av barnas venner når dere selv er fryktelig slitne? Barn i barnehagealder her, og ofte venner kommer innom på ettermiddagen. Utrolig slitsom dag i dag, fikk besøk etter middag, og selv om jeg legger opp til rolige aktiviteter blir barna så oppkavet. I tillegg er det 5 barn som maser om at de er sulten, bil ha vann, må på do. Prøver å tenke at det er bra at de har venner på besøk, men akkurat i dag hadde jeg gitt ganske mye for litt fred og ro.... Anonymous poster hash: f1a74...d7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Nå er jeg egentlig aldri sliten, men det er jo bare å si nei?! Anonymous poster hash: 549c7...897
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Da får du bare be de gå hjem til noen av de andre barna? Eller si at det ikke passer? Anonymous poster hash: 566db...cd6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 Nå er jeg egentlig aldri sliten, men det er jo bare å si nei?! Anonymous poster hash: 549c7...897 Så fantastisk, hva er hemmeligheten din? Anonymous poster hash: f1a74...d7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Kunne selvfølgelig sagt nei, men at barna får være med venner og at venner føler seg velkommen hos oss er viktig for oss. Også til senere, når barna blir større. Får bare ta det som en del av pakken... Anonymous poster hash: f1a74...d7c
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Det er lov å si nei, av og til. Jeg er som deg, veldig opptatt av å ha et åpent hjem. Men har I perioder opplevd at det har blitt veldig skjevt. Noen foreldre sender barna ut av huset hver dag, gjerne rett etter jobb, og lar andre ta hånd om dem I timevis. Hadde f.eks 2 unger, som stod på trammen vår hver dag enten når vi var på vei inn døra eller rett etterpå. Den ene var 2 år (hadde hjemmeværende mor og far på det tidspunktet), den andre noen år senere da nummer to var 3 år. Merkelig prioritering, men vanskelig å si nei. Anonymous poster hash: eab3a...156
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Må bare tilføye en ting. Du trenger ikke være tjeneren til dem som kommer på besøk. La dem være der en stund, send de gjerne på rommet for å leke (det har mine gjort helt fra de var 3 år). Og så sender du hjem før det blir mas om servering. (Inviter også til planlagt besøk NÅR DU ER OPPLAGT til det, og gi da litt mer service). Og til den over som aldri er sliten. Enten er du som venninna mi, som har moren tilgjengelig som barnevakt omtrent hver dag. Eller så er du nok en av dem som sender ungene ut av huset Anonymous poster hash: eab3a...156
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Hvis jeg er skikkelig sliten, så sier jeg at det er greit at de feks er her en times tid. Da er de velkommen og inkludert, men over et kortere tidsrom. Du kan feks si at "i dag leker dere ute i Hagen, eller på rommet", det hjelper på. Dagen etter kan kanskje deres barn besøke dem, så får du en liten time der som du kan hente deg inn på? Ellers så er det jo helt lov å si nei innimellom, avogtil passer det bare ikke ;-) Anonymous poster hash: 6d2e2...b8a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Jeg har vært sånn de siste dagene, da får barna beskjed om at de må leke på rommet eller ute. her er det sol og fint vær, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å be de om å gå ut. Anonymous poster hash: 2fbed...cfd
smurfis Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Jeg sender de opp på rommet eller ut, lager en kanne saft og gir de kopper. Om noen er sulten utenom vår spisetid, ja da får de gå hjem for å spise.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Takk for fine svar og tips! Husker selv de mødrene som alltid sa nei da jeg var lita, bestemt meg for at vårt hjem aldri skal være sånn. Men å be barna leke ute innimellom, det må jo være lov. Er også en vekker i forhold til hvordan vi lærer våre barn å være når vi er borte. Enkelte er en del mer krevende enn andre Hi Anonymous poster hash: f1a74...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå