Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #1 Skrevet 3. august 2015 Sunket med 1 på to dager (11.8-10.8) Spurte om jeg blødde, nei sa jeg. Blør ikke. Så sykehus og Legen konkluderte med at det ikke var farlig. Har derimot hatt vondt i magen, sure oppstøt og halsbrann i et par dager. Følt meg uggen. Litt ekkel opplysning er at avføringen har vært litt som når man går på jerntilskudd. Noen som har opplevd det samme, at blodprosenten har sunket med 1 på 2 dager uten at det var noe? Fikk bare beskjed om å komme inn hvis jeg fikk mer hodepine eller følte meg slappere Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Rubella Skrevet 3. august 2015 #2 Skrevet 3. august 2015 Slik du beskriver det høres det ut som du kan ha fått et magesår som blør. Når blod kommer i kontakt med magesyre, kan avføringen bli mørk slik du beskriver. Har du fått syrenøytraliserende, som f.eks Nexium?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #3 Skrevet 3. august 2015 Jeg ville ha dratt på legekontoret og hentet en Hemofec, en avføringsprøve for noen dager og få den sjekket av helsesekretærene hvis det er blod vises det på testen. Den sjekker de tvert, så du venter bare i mellomtiden. Hvis det er blod kommer du rett inn til lege. Anonymous poster hash: d438f...b4b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #4 Skrevet 3. august 2015 De fant blod i urinen. Men jeg går på blodfortynnende, sammen med magesår er der vel ikke helt heldig? Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #5 Skrevet 3. august 2015 Ville ha skjekket avføringen for blod ja. Om du har gått ned en enhet på to dager og i tillegg har magesmerter og svart avføring så burde du bli tatt på alvor, og synes det er særdeles merkelig at ikke legen foreslo hemofec med disse symptomene. Trenger ikke å være noe, men det burde hvertfall utelukkes. Anonymous poster hash: 21658...579
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #6 Skrevet 3. august 2015 Huff her synes jeg legen din har gjort en dårlig jobb rett og slett. Krev å få tatt avføringsprøve pm ikke annet. Anonymous poster hash: 21658...579
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #7 Skrevet 3. august 2015 Ville ha skjekket avføringen for blod ja. Om du har gått ned en enhet på to dager og i tillegg har magesmerter og svart avføring så burde du bli tatt på alvor, og synes det er særdeles merkelig at ikke legen foreslo hemofec med disse symptomene. Trenger ikke å være noe, men det burde hvertfall utelukkes.Anonymous poster hash: 21658...579 Ja, de ga i allefall beskjed om å ta kontakt ved magesmerter. Jeg sa jeg hadde hatt vondt i magen, men. Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Rubella Skrevet 3. august 2015 #8 Skrevet 3. august 2015 Støtter de over. Gå til legen i morgen, du. Undersøkte de ingenting på sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #9 Skrevet 3. august 2015 Støtter de over. Gå til legen i morgen, du. Undersøkte de ingenting på sykehuset?Det var legen som ringte sykehuset, men de ville ikke sjekke noenting. Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Rubella Skrevet 3. august 2015 #10 Skrevet 3. august 2015 Støtter de over. Gå til legen i morgen, du. Undersøkte de ingenting på sykehuset?Det var legen som ringte sykehuset, men de ville ikke sjekke noenting.Anonymous poster hash: 7f36b...5c9 Da må du få en hemofec-prøve på legekontoret. Rart legen ikke foreslo det.
Gustav Klitt Skrevet 3. august 2015 #11 Skrevet 3. august 2015 Forskjellige prøvebetingelser som teknikk og hva du har fått i deg av væske mm, kan gi endring i Hb-svaret. I tillegg vil apparatet som analyserer prøven gi litt forskjellig svar for hver gang, selv om prøven skulle være helt identisk. Så nedgang på 1 g trenger ikke å bety noe som helst, isolert sett.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #12 Skrevet 3. august 2015 Til de som nå tror Hemofec er noe guffent noe, at man må levere en del av avføringen i en kopp - nei slik er det ikke Man skal bare ta pittelitt på en papirstrimmel med medfølgende pappredskap, ikke ekkelt i det hele tatt. Snedig sak! Så stikk ned på legekontoret i morgen du HI, det koster ikke mange kronene Anonymous poster hash: d438f...b4b
Gjest Skrevet 3. august 2015 #13 Skrevet 3. august 2015 Men du bør vel også ta et jernlagetstatus.... Ferritin. Det sier mere enn en HB, og som de andre her skriver - en Hemofecprøve er på sin plass!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #14 Skrevet 3. august 2015 Slik du beskriver det høres det ut som du kan ha fått et magesår som blør. Når blod kommer i kontakt med magesyre, kan avføringen bli mørk slik du beskriver. Har du fått syrenøytraliserende, som f.eks Nexium? Har ikke fått noenting. Men har ikke halsbrann nå lenger, da. Men må si jeg ble litt bekymret, selvom legene var heeelt rolige. Jg synes det er rart de ikke ville ta en ny hb heller. Jeg ville ha dratt på legekontoret og hentet en Hemofec, en avføringsprøve for noen dager og få den sjekket av helsesekretærene hvis det er blod vises det på testen. Den sjekker de tvert, så du venter bare i mellomtiden. Hvis det er blod kommer du rett inn til lege.Anonymous poster hash: d438f...b4b Hvordan fungerer det, hva koster det? Ringer jeg bare og sier at jeg vil komme innom og "hente en hemofec"? Ville ha skjekket avføringen for blod ja. Om du har gått ned en enhet på to dager og i tillegg har magesmerter og svart avføring så burde du bli tatt på alvor, og synes det er særdeles merkelig at ikke legen foreslo hemofec med disse symptomene. Trenger ikke å være noe, men det burde hvertfall utelukkes.Anonymous poster hash: 21658...579 Jeg nevnte kanskje ikke noe om avføringen... Men skal følge med på neste avføring. De var mest opptatte av å spørre om jeg blødde fra underlivet. Huff her synes jeg legen din har gjort en dårlig jobb rett og slett. Krev å få tatt avføringsprøve pm ikke annet.Anonymous poster hash: 21658...579 Har de utstyr til det der? Skjønner ikke helt hvordan det funker. Forskjellige prøvebetingelser som teknikk og hva du har fått i deg av væske mm, kan gi endring i Hb-svaret. I tillegg vil apparatet som analyserer prøven gi litt forskjellig svar for hver gang, selv om prøven skulle være helt identisk. Så nedgang på 1 g trenger ikke å bety noe som helst, isolert sett. Ok. Hadde drukket endel vann før begge prøvene. Men er det ikke rart de ikke vil ta ny hb? Med hb på 10.8, burde jeg ta jerntilskudd da? Må sies at jeg er gravid Til de som nå tror Hemofec er noe guffent noe, at man må levere en del av avføringen i en kopp - nei slik er det ikke Man skal bare ta pittelitt på en papirstrimmel med medfølgende pappredskap, ikke ekkelt i det hele tatt. Snedig sak! Så stikk ned på legekontoret i morgen du HI, det koster ikke mange kronene Anonymous poster hash: d438f...b4b Ok. Er det bare noe man stikker innom, får med hjem og tar med tilbake ved neste anledning? Men du bør vel også ta et jernlagetstatus.... Ferritin. Det sier mere enn en HB, og som de andre her skriver - en Hemofecprøve er på sin plass!Ja, er en stund siden det. Men dette var ikke fastlegen, men en vikar Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Gustav Klitt Skrevet 3. august 2015 #15 Skrevet 3. august 2015 Mener å huske at retningslinjene er at gravide ikke trenger tilskudd med mindre man ser 9-tallet? Altså at man kommer under 10 g/dL. Det blir kanskje noe annet hvis man har plager av det - men de plagene du beskriver høres ut som vanlige svangerskapsplager for meg. Kan jo være litt obs på avføringen, og ta en hemofec.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #16 Skrevet 3. august 2015 Slik du beskriver det høres det ut som du kan ha fått et magesår som blør. Når blod kommer i kontakt med magesyre, kan avføringen bli mørk slik du beskriver. Har du fått syrenøytraliserende, som f.eks Nexium? Har ikke fått noenting. Men har ikke halsbrann nå lenger, da. Men må si jeg ble litt bekymret, selvom legene var heeelt rolige. Jg synes det er rart de ikke ville ta en ny hb heller. Jeg ville ha dratt på legekontoret og hentet en Hemofec, en avføringsprøve for noen dager og få den sjekket av helsesekretærene hvis det er blod vises det på testen. Den sjekker de tvert, så du venter bare i mellomtiden. Hvis det er blod kommer du rett inn til lege.Anonymous poster hash: d438f...b4b Hvordan fungerer det, hva koster det? Ringer jeg bare og sier at jeg vil komme innom og "hente en hemofec"? Ville ha skjekket avføringen for blod ja. Om du har gått ned en enhet på to dager og i tillegg har magesmerter og svart avføring så burde du bli tatt på alvor, og synes det er særdeles merkelig at ikke legen foreslo hemofec med disse symptomene. Trenger ikke å være noe, men det burde hvertfall utelukkes.Anonymous poster hash: 21658...579 Jeg nevnte kanskje ikke noe om avføringen... Men skal følge med på neste avføring. De var mest opptatte av å spørre om jeg blødde fra underlivet. Huff her synes jeg legen din har gjort en dårlig jobb rett og slett. Krev å få tatt avføringsprøve pm ikke annet.Anonymous poster hash: 21658...579 Har de utstyr til det der? Skjønner ikke helt hvordan det funker. Forskjellige prøvebetingelser som teknikk og hva du har fått i deg av væske mm, kan gi endring i Hb-svaret. I tillegg vil apparatet som analyserer prøven gi litt forskjellig svar for hver gang, selv om prøven skulle være helt identisk. Så nedgang på 1 g trenger ikke å bety noe som helst, isolert sett. Ok. Hadde drukket endel vann før begge prøvene. Men er det ikke rart de ikke vil ta ny hb? Med hb på 10.8, burde jeg ta jerntilskudd da? Må sies at jeg er gravid Til de som nå tror Hemofec er noe guffent noe, at man må levere en del av avføringen i en kopp - nei slik er det ikke Man skal bare ta pittelitt på en papirstrimmel med medfølgende pappredskap, ikke ekkelt i det hele tatt. Snedig sak! Så stikk ned på legekontoret i morgen du HI, det koster ikke mange kronene Anonymous poster hash: d438f...b4b Ok. Er det bare noe man stikker innom, får med hjem og tar med tilbake ved neste anledning? Men du bør vel også ta et jernlagetstatus.... Ferritin. Det sier mere enn en HB, og som de andre her skriver - en Hemofecprøve er på sin plass!Ja, er en stund siden det. Men dette var ikke fastlegen, men en vikar Anonymous poster hash: 7f36b...5c9 Ja du går bare i skranken og sier du ønsker en Hemofec-pakke, 3 el 6 dager. Så leverer du den etter du er ferdig. Så sjekker de den med en gang. De drypper et par dråper med væske over og eventuelt blod blir grønt. Er den positiv har du kommet et steg nærmere iallefall, utelukke blod i avføring. Når legen ikke gidder bru seg må du gjøre det selv! Noen leger kan være sløve Ikke ekkelt dette, gå ned i morgen å hent en pk. Det er en liten konvolutt bare Anonymous poster hash: d438f...b4b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #17 Skrevet 3. august 2015 Mener å huske at retningslinjene er at gravide ikke trenger tilskudd med mindre man ser 9-tallet? Altså at man kommer under 10 g/dL. Det blir kanskje noe annet hvis man har plager av det - men de plagene du beskriver høres ut som vanlige svangerskapsplager for meg. Kan jo være litt obs på avføringen, og ta en hemofec.Ok. Men har hatt litt blod ved endetarmen, det kan vel ødelegge?Er bare glad hvis jeg slipper jerntilskudd, blir så rar i magen av det. (Fikk det etter forrige fødsel og blodoverføring (HB på 6), og måtte ta en stor dose...) Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #18 Skrevet 3. august 2015 Slik du beskriver det høres det ut som du kan ha fått et magesår som blør. Når blod kommer i kontakt med magesyre, kan avføringen bli mørk slik du beskriver. Har du fått syrenøytraliserende, som f.eks Nexium? Har ikke fått noenting. Men har ikke halsbrann nå lenger, da. Men må si jeg ble litt bekymret, selvom legene var heeelt rolige. Jg synes det er rart de ikke ville ta en ny hb heller. Jeg ville ha dratt på legekontoret og hentet en Hemofec, en avføringsprøve for noen dager og få den sjekket av helsesekretærene hvis det er blod vises det på testen. Den sjekker de tvert, så du venter bare i mellomtiden. Hvis det er blod kommer du rett inn til lege.Anonymous poster hash: d438f...b4b Hvordan fungerer det, hva koster det? Ringer jeg bare og sier at jeg vil komme innom og "hente en hemofec"? Ville ha skjekket avføringen for blod ja. Om du har gått ned en enhet på to dager og i tillegg har magesmerter og svart avføring så burde du bli tatt på alvor, og synes det er særdeles merkelig at ikke legen foreslo hemofec med disse symptomene. Trenger ikke å være noe, men det burde hvertfall utelukkes.Anonymous poster hash: 21658...579 Jeg nevnte kanskje ikke noe om avføringen... Men skal følge med på neste avføring. De var mest opptatte av å spørre om jeg blødde fra underlivet.Huff her synes jeg legen din har gjort en dårlig jobb rett og slett. Krev å få tatt avføringsprøve pm ikke annet.Anonymous poster hash: 21658...579 Har de utstyr til det der? Skjønner ikke helt hvordan det funker.Forskjellige prøvebetingelser som teknikk og hva du har fått i deg av væske mm, kan gi endring i Hb-svaret. I tillegg vil apparatet som analyserer prøven gi litt forskjellig svar for hver gang, selv om prøven skulle være helt identisk. Så nedgang på 1 g trenger ikke å bety noe som helst, isolert sett. Ok. Hadde drukket endel vann før begge prøvene. Men er det ikke rart de ikke vil ta ny hb? Med hb på 10.8, burde jeg ta jerntilskudd da? Må sies at jeg er gravid Til de som nå tror Hemofec er noe guffent noe, at man må levere en del av avføringen i en kopp - nei slik er det ikke Man skal bare ta pittelitt på en papirstrimmel med medfølgende pappredskap, ikke ekkelt i det hele tatt. Snedig sak! Så stikk ned på legekontoret i morgen du HI, det koster ikke mange kronene Anonymous poster hash: d438f...b4b Ok. Er det bare noe man stikker innom, får med hjem og tar med tilbake ved neste anledning? Men du bør vel også ta et jernlagetstatus.... Ferritin. Det sier mere enn en HB, og som de andre her skriver - en Hemofecprøve er på sin plass!Ja, er en stund siden det. Men dette var ikke fastlegen, men en vikarAnonymous poster hash: 7f36b...5c9 Ja du går bare i skranken og sier du ønsker en Hemofec-pakke, 3 el 6 dager. Så leverer du den etter du er ferdig. Så sjekker de den med en gang. De drypper et par dråper med væske over og eventuelt blod blir grønt. Er den positiv har du kommet et steg nærmere iallefall, utelukke blod i avføring. Når legen ikke gidder bru seg må du gjøre det selv! Noen leger kan være sløve Ikke ekkelt dette, gå ned i morgen å hent en pk. Det er en liten konvolutt bare Anonymous poster hash: d438f...b4b Ok, kan jo prøve å få tak i det. Men kan det oppbevares i romtemp? Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Gustav Klitt Skrevet 3. august 2015 #19 Skrevet 3. august 2015 Mener å huske at retningslinjene er at gravide ikke trenger tilskudd med mindre man ser 9-tallet? Altså at man kommer under 10 g/dL. Det blir kanskje noe annet hvis man har plager av det - men de plagene du beskriver høres ut som vanlige svangerskapsplager for meg. Kan jo være litt obs på avføringen, og ta en hemofec.Ok. Men har hatt litt blod ved endetarmen, det kan vel ødelegge?Er bare glad hvis jeg slipper jerntilskudd, blir så rar i magen av det. (Fikk det etter forrige fødsel og blodoverføring (HB på 6), og måtte ta en stor dose...) Anonymous poster hash: 7f36b...5c9 Ja, det kan dessverre være til forvirring...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2015 #20 Skrevet 3. august 2015 Mener å huske at retningslinjene er at gravide ikke trenger tilskudd med mindre man ser 9-tallet? Altså at man kommer under 10 g/dL. Det blir kanskje noe annet hvis man har plager av det - men de plagene du beskriver høres ut som vanlige svangerskapsplager for meg. Kan jo være litt obs på avføringen, og ta en hemofec.Ok. Men har hatt litt blod ved endetarmen, det kan vel ødelegge?Er bare glad hvis jeg slipper jerntilskudd, blir så rar i magen av det. (Fikk det etter forrige fødsel og blodoverføring (HB på 6), og måtte ta en stor dose...)Anonymous poster hash: 7f36b...5c9 Ja, det kan dessverre være til forvirring... Hvis neste avføring er normal, så er vel faren over? Jeg er litt bekymret mtp at jeg blør lett. Tok stikk i fingeren idag og legen sa "ja, man kan se at du går på fragmin" (der blodet rant.....) Anonymous poster hash: 7f36b...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå